Na nas se je obrnila bralka iz Maribora, ki se ji je dogodila nenavadna situacija, do katere ne bi smelo priti. Zlasti ne v primeru, ko človek potrebuje nujno medicinsko pomoč ali policijo, klic v sili pa mobilni operater zablokira. Točno to se je zgodilo v tem primeru. Ko je v začetku decembra bralka v popoldanskih urah nujno potrebovala zdravniško pomoč, je namreč ob klicu na številko 112 dobila zgolj povratno SMS spročilo, ki se je glasilo: “Trenutno imate aktivno delno blokado komercialnih vsebin, za preklic blokade pokličite na 080 2288.”
“Moj operater je Telemach in ker nisem naročnik njihovih komericialnih vsebin, včeraj nisem mogla poklicati na 112. Kot pojasnilo sem dobila odgovor, da je šlo za napako in da jo bodo popravili. Preverjati ni kaj, dejstvo je, da klic na številko v sili ne more biti pogojevan z ničemer, kaj šele z naročilom na komercialne vsebine Telemacha,” je bila ogorčena naša bralka. Sprva smo se za pojasnilo obrnili na agente v klicnem centru, ki so nas želeli odpraviti s sledečim pojasnilom: “Iz priponke je razvidno, da gre za pošiljanje SMS sporočil na navedeno številko in ne klic. Klicev na nujne številke se ne da blokirati.”
Prišlo je do napačnega odziva
Bralka naj bi torej po njihovem na številko 112 pošiljala SMS sporočilo, kar je nelogično in se niti ni zgodilo, saj je iz zgodovine njenih klicev jasno razvidno, da je šlo za klic, zato smo se še enkrat obrnili na Telemach, kjer so vendarle ugotovili, da je šlo za njihovo napako in jo odpravili. Tako so pojasnili situacijo, ki bi se lahko morda končala tudi tragično, če si bralka ne bi sama uredila prevoza v bolnišnico.
“Glede vprašanja, ki zadeva neuspešen priklic številke 112, smo iz podanih podatkov lahko razbrali, da je bila pri stranki po vsej verjetnosti uporabljena t. i. metoda AML (advanced mobile location) oziroma napredna metoda lociranja mobilnih naprav. Ta se izvede avtomatsko, ko klicatelj poda zahtevo za klic v sili, telefon poleg vzpostavitve klica pošlje tudi SMS. Ob poslanem SMS-u je v tokratnem primeru prišlo do napačnega odziva, uporabnica pa je posledično prejela napačno povratno informacijo,” so pojasnili.
“Telefonski klic se je ob tem sicer pričel, vendar je bil zaradi spremembe radijskih pogojev prekinjen pred vzpostavitvijo linije z Upravo RS za zaščito in reševanje. Pri tem želimo poudariti, da je napaka v odzivu že popravljena in do nje v naslednjih primerih ne bo več prišlo, za nevšečnost pa se stranki iskreno opravičujemo,” je pojasnila Maja Djordjevic, predstavnica za odnose z javnostmi pri Telemachu.