Vlada je ob koncu preteklega leta obravnavala predlog Zakona o pravilih cestnega prometa, ki bi uvedel številne spremembe v prometu. Med njimi je tudi možnost zavijanja v desno ob rdeči luči v križiščih, ki so pregledna in kjer je to mogoče.
Samo v križiščih z “zeleno puščico”
A slednje ne bo veljalo kar za vsa semaforizirana križišča nasploh, temveč bo to dovoljeno samo v križiščih, kjer bo na semaforju nameščena dopolnilna tabla z zeleno puščico za zavijanje v desno. Trenutno velja, da ob rdeči luči na semaforju vozniki ne smejo speljevati, v kolikor pa se bo poleg semaforja nahajal znak z zeleno puščico, ki dovoljuje zavijanje v desno rdeči luči navkljub, pa bo voznik lahko speljal, a le, če bo smer prosta.
A slednje ne bo veljalo kar za vsa semaforizirana križišča nasploh, temveč bo to dovoljeno samo v križiščih, kjer bo na semaforju nameščena dopolnilna tabla z zeleno puščico za zavijanje v desno. Trenutno velja, da ob rdeči luči na semaforju vozniki ne smejo speljevati. V kolikor pa se bo poleg semaforja nahajal znak z zeleno puščico, ki dovoljuje zavijanje v desno rdeči luči navkljub, pa bo voznik lahko speljal, a le, če bo smer prosta.
“V AMZS ocenjujemo, da bi to lahko bila dobrodošla novost, pri čemer izpostavljamo pomen izobraževanja voznikov, da bodo s to novo rešitvijo seznanjeni in jo bodo znali pravilno ter varno uporabljati. Nujno je tudi zavedanje vseh voznikov, da predlagana sprememba zakona tovrstno vožnjo omogoča, a ne zahteva. Voznik naj se za njeno uporabo odloči, če se bo pri tem počutil varno in suvereno. V nasprotnem primeru mu tega ni treba storiti, kar morajo upoštevati tudi vozniki za njim,” pojasnjuje Erik Logar, vodja področja varna mobilnost pri AMZS.
Manever odvisen od presoje voznika
Koliko bo torej ta sprememba dejansko vplivala na pretočnost, bo pokazala praksa. Zavijanje pa bo v največji meri odvisno od presoje voznika samega. “Naše člane in druge udeležence v prometu bomo o spremembah vsekakor seznanjali prek naših kanalov obveščanja (Motorevija, spletna stran in družbena omrežja), kot tudi na programih varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje, pri poučevanju v AMZS Šoli vožnje ter prek najrazličnejših dogodkov oziroma drugih aktivnosti, ki jih organiziramo v AMZS, ali jih organizirajo naša avto-moto društva oziroma klubi na lokalni ravni,” dodaja Logar.
Pravilo zavijanja v desno pri rdeči luči je bilo prvič uvedeno v Vzhodni Nemčiji leta 1978, vse od leta 1994 pa velja za območje celotne Nemčije. Enakega pravila se vozniki poslužujejo v Litvi in Franciji, v Belgiji pa velja le za kolesarje, saj je ob prometnem znaku, ki dovoljuje vožnjo v desno pri rdeči luči, nameščen dopolnilni znak za kolesarje, zato je tovrsten manever dovoljen le njim.
Pravilo zavijanja v desno pri rdeči luči je bilo prvič uvedeno v Vzhodni Nemčiji leta 1978, vse od leta 1994 pa velja za območje celotne Nemčije. Enakega pravila se vozniki poslužujejo v Litvi, v Belgiji pa velja le za kolesarje, saj je ob prometnem znaku, ki dovoljuje vožnjo v desno pri rdeči luči, nameščen dopolnilni znak za kolesarje, zato je tovrsten manever dovoljen le njim.