Na področju vozil in voznikov bo letos v veljavo stopilo več novosti. Kot navaja Žurnal, je ena izmed novosti nov emisijski standard za avtomobile. Po poročanju Žurnala morajo od 1. januarja 2021 vsi na novo registrirani avtomobili izpolnjevati emisijski standard Euro 6d-ISC-FCM. Gre za novo različico Euro 6d standarda. Ta se od doslej veljavnega Euro 6d-TEMP razlikuje pri pogonskih emisijah, ki jih lahko vozilo oddaja med vožnjo v realnih razmerah. Odslej je dovoljen faktor odstopanja med laboratorijskim testom in tistim v realnem prometu precej zmanjšan.
Novi standard Euro 6d-ISC-FCM odslej ne velja le za prve tipske odobritve, ampak za vse avtomobile, ki se pojavijo na trgu. Proizvajalci avtomobilov sicer v avtomobile že vgrajujejo motorje, ki so v skladu z novimi pravili.

Novosti tudi pri motornih kolesih

Euro 5 emisijski standard za kategorijo L, torej za motorna kolesa, ki velja od 1. januarja dalje prinaša nižje dovoljene vrednosti glede po novem štirih kategorij izpustov. Po poročanju Žurnala, so se proizvajalci na ta prehod že pripravili in Euro 4 motorjev že več mesecev sploh ne izdelujejo več, vendar pa se je zaradi lanskega koronskega leta in slabe prodaje številnim trgovcem lahko nabrala zaloga že izdelanih starejših Euro 4 modelov.  Sicer je v veljavi prehodno obdobje dveh let, ki še dopušča prodajo še tudi Euro 4 motociklov.

V novejše avtomobile vgrajeni števci porabe

Po novem morajo vsi proizvajalci avtomobilov Evropski komisiji redno pošiljati podatke o dejanski porabi njihovih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil. Te podatke pošiljajo v novejše avtomobile vgrajeni števci porabe (OBFCM).

Po novem morajo vsi proizvajalci avtomobilov Evropski komisiji redno pošiljati podatke o dejanski porabi njihovih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil. Te podatke pošiljajo v novejše avtomobile vgrajeni števci porabe (OBFCM). 

V naslednjih petih letih bo ta faza zgolj poskusna, namen tega pa je primerjava dejanskih podatkov iz vozil s tistimi, ki jih navajajo proizvajalci na podlagi testov.

Zaostren pogoj glede obvezne vgradnje opozorilnikov na nepripetost z varnostnim pasom

Od prvega septembra letos bo zaostren pogoj glede obvezne vgradnje opozorilnikov na nepripetost z varnostnim pasom. Že od leta 2019 sicer velja, da mora imeti na novo odobren model vgrajen sistem, ki opozarja tudi na nepripetost zadnjih potnikov. Po novem pa bo to določilo veljalo za vse prvič registrirane avtomobile, so na prodaj na območju EU.

Pričakujemo lahko še posodobljen Zakon o pravilih cestnega prometa

Žurnal še poroča, da lahko letos pričakujemo še posodobljen Zakon o pravilih cestnega prometa, ki čaka na sprejem v DZ, in med drugim ureja področje e-skuterjev, znižuje nekatere kazni za prehitro vožnjo, zvišuje tiste za nepravilno uporabo mobilnikov in daje redarjem ter cestninskim nadzornikom nekatera dodatna pooblastila.

1. decembra 2021 bo uvedena digitalna (elektronska) vinjeta za vožnjo osebnih vozil po avtocestah. Že sredi januarja pa bo uvedena prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocesti A2 med Šentiljem in Koprom z redkimi izjemami. Omenjena prepoved bo veljala med 6. in 18. uro.

1. decembra 2021 bo uvedena digitalna (elektronska) vinjeta za vožnjo osebnih vozil po avtocestah. Že sredi januarja pa bo uvedena prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocesti A2 med Šentiljem in Koprom z redkimi izjemami. Omenjena prepoved bo veljala med 6. in 18. uro.