Danes živeče generacije takšne epidemije še niso doživele. Gre za globalno zdravstveno, ekonomsko in socialno krizo, je dejal Kacin na današnji tiskovni konferenci. “Cepljenje je najpomembnejši in najučinkovitejši korak na naši skupni poti k normalnosti. Vsi, ki se odločate, ali bi se cepili ali ne, ne odlašajte z odločitvijo. S hitrejšim cepljenjem želimo ustvariti bolj varno in kvalitetno poletje,” je dejal državni sekretar Jelko Kacin, nacionalni koordinator za logistični del akcije množičnega cepljenja zoper covid-19.
Pogostost dobav in količine se povečujejo
Kot je dejal Kacin, imamo najbolj stabilno, redno dobavo cepiva Pfizer in Biontech, zato se bo povečan tempo z več kot 100 tisoč odmerki nadaljeval tudi v juniju. “Dobivamo že odmerke, ki bi jih morali prejeti šele v drugem četrtletju. Kar 60 milijonov bo v tem četrtletju dobila Slovenija. V maju bo več kot 330 tisoč odmerkov prišlo v Slovenijo. To je postalo mogoče zaradi velike proizvodnje cepiva. Tako nadomeščajo velik izpad cepiva AstraZenece. Potrjenih količin cepiva AstraZenece ni za več kot dva tedna vnaprej, zato z razpoložljivimi količinami dobro gospodarimo,” je dejal Kacin.
DS @JelkoKacinDS: Cepljenje je najpomembnejši in najučinkovitejši korak za vsakogar od nas na naši skupni poti k večji normalnosti. Vsi, ki še razmišljate ali bi se cepili ali ne, ne odlašajte več z odločitvijo. pic.twitter.com/zinqOF7LGx
— Vlada Republike Slovenije (@vladaRS) May 5, 2021
Velika večina cepilnih centrov je dobro organizirana, nekateri pa še ne. “V prihodnje bodo dobili centri tudi programsko podporo, da bodo med seboj povezani in bo takoj jasno, kdo je bil cepljen in kdo spregledan,” je pojasnil Kacin.
DS @JelkoKacinDS: Računamo tudi na dobavo novega cepiva Johnson & Johnson, pri katerem zadošča že en sam odmerek. Prvi so ga že dobili nekateri olimpijci in izkušnje so dobre. Količine odmerkov in pogostost dobav povečujejo. Že na samem začetku uporabe dobivamo cepivo vsak teden.
— Vlada Republike Slovenije (@vladaRS) May 5, 2021
“Ne gre za to, ali se bodo centri vključili v aplikacijo ali ne. Cepilni centri se bodo morali prilagajati spremembam. Programska oprema je namenjena temu, da bi zajeli čim več ljudi in v posameznih cepilnih centrih lahko pomagali na najboljši možen način. Cepilni centri, ki imajo klicno službo in ki sami kličejo in vabijo, imajo boljše rezultate,” je še dejal nekdanji vladni govorec.