Danes živeče generacije takšne epidemije še niso doživele. Gre za globalno zdravstveno, ekonomsko in socialno krizo, je dejal Kacin na današnji tiskovni konferenci. “Cepljenje je najpomembnejši in najučinkovitejši korak na naši skupni poti k normalnosti. Vsi, ki se odločate, ali bi se cepili ali ne, ne odlašajte z odločitvijo. S hitrejšim cepljenjem želimo ustvariti bolj varno in kvalitetno poletje,” je dejal državni sekretar Jelko Kacin, nacionalni koordinator za logistični del akcije množičnega cepljenja zoper covid-19.

Pogostost dobav in količine se povečujejo

Kot je dejal Kacin, imamo najbolj stabilno, redno dobavo cepiva Pfizer in Biontech, zato se bo povečan tempo z več kot 100 tisoč odmerki nadaljeval tudi v juniju. “Dobivamo že odmerke, ki bi jih morali prejeti šele v drugem četrtletju. Kar 60 milijonov bo v tem četrtletju dobila Slovenija. V maju bo več kot 330 tisoč odmerkov prišlo v Slovenijo. To je postalo mogoče zaradi velike proizvodnje cepiva. Tako nadomeščajo velik izpad cepiva AstraZenece. Potrjenih količin cepiva AstraZenece ni za več kot dva tedna vnaprej, zato z razpoložljivimi količinami dobro gospodarimo,” je dejal Kacin.

Evropska komisija je s proizvajalcem dogovorila predhodno sproščanje oz. dobavo velikega dela pogodbenih količin, ki bi morale biti dobavljene šele v zadnjem četrtletju, pa jih cepimo že v drugem četrtletju. Dobave je močno povečala tudi Moderna, ki dobavlja ta mesec prvič vsak teden. “Prvič udobno razporejamo to cepivo,” je dejal Kacin. Načrtujejo tudi dobave cepiva Jansen. Pogostost dobav in količine se povečujejo. Za mesec maj imamo do danes potrjenih najmanj 450 tisoč odmerkov štirih vrst cepiv. Novih vrst pa v mesecu ali dveh še ni pričakovati.

Velika večina cepilnih centrov je dobro organizirana, nekateri pa še ne. “V prihodnje bodo dobili centri tudi programsko podporo, da bodo med seboj povezani in bo takoj jasno, kdo je bil cepljen in kdo spregledan,” je pojasnil Kacin.

Ne gre za to, ali se bodo centri vključili v aplikacijo ali ne. Cepilni centri se bodo morali prilagajati spremembam. Programska oprema je namenjena temu, da bi zajeli čim več ljudi in v posameznih cepilnih centrih lahko pomagali na najboljši možen način. Cepilni centri, ki imajo klicno službo in ki sami kličejo in vabijo, imajo boljše rezultate,” je še dejal nekdanji vladni govorec.