Flixbusova zgodba se začenja leta 2013, od takrat dalje pa se je podjetje povzpelo med najbolj znane ponudnike avtobusnih prevozov. Odlikujejo se po največji avtobusni mreži medkrajevnih ter mednarodnih prevozov, ki jo uravnava tehnološko dovršena spletna platforma z zapleteno logistiko.
Vozovnica na klik
Čeprav je množica avtobusnih linij nam nepredstavljiva, je Flixbus za potnika preprost – na spletu ali v aplikaciji rezervirate vozovnico, pri čemer se cene razlikujejo glede na to, koliko prej vozovnico kupite in kam se odpravljate. Podjetje se lahko pohvali tudi s trajnostno naravnanostjo, avtobusi so po njihovih besedah udobni, varni te po vrhu še okolju prijazni.
S Flixbusovimi prevozi lahko v Sloveniji potujete iz Ljubljane v Budimpešto od 14,99 evra dalje, iz Ljubljane do Prage od 29,99 evra dalje, iz Maribora do Münchna pa od 22,99 evra dalje, po novem lahko potujete celo v Beograd.
Temna stran prevozov
Flixbusova slava pa ima dve plati – če prepoznavni zeleno-oranžni avtobusi veselo oglašujejo komodnost in brezžični internet med vožnjo, je mogoče najti zgodbe razočaranih uporabnikov, ki si jih noben popotnik ne bi želel podoživeti.
Turistka, ki je potovala v Bruselj, je povedala:
»S Flixbusom sem potovala prvič. Na drugem postanku sem zapustila avtobus in odšla na stranišče, saj je bilo rečeno, da toalete na avtobusu ne smemo uporabljati. Ko sem se po nekaj minutah vrnila nazaj, mojega avtobusa ni več bilo. Klicala sem vse mogoče telefonske številke, pa mi nikjer niso znali pomagati. Vse, kar sem lahko storila, je, da sem kupila še eno vozovnico in počakala na naslednji avtobus.«
Potnik, ki je odhajal v Bern, je zapisal:
»Ko sem na postajališču čakal na prihod Flixbusa, sem o njegovi zamudi povprašal informatorja v flouroscentni jakni, a mi ni znal pomagati. Kmalu se je na ekranu s prihodi avtobusov prikazala moja linija, ki bi naj imela 10-minutno zamudo, a po dolgem čakanju avtobusa še vedno ni bilo. Ker me je začela grabiti panika, sem za pomoč povprašal druge Flixbusove voznike, a mi spet nihče ni znal pomagati. Kmalu sem ugotovil, da nas na dotični avtobus čaka kar 13, zato smo se povezali in čakali skupaj. Naša linija je kmalu povsem izginila z ekrana in potniki smo začeli klicati podjetje, pa nam tudi tam niso znali pomagati. Ni nam preostalo drugega kot da smo za skoraj 100 evrov kupili karte za vlak, ki nas je odpeljal. Za nameček sem zaradi vsega dogajanja naslednji dan zamudil v službo, Flixbus pa mi je isti dan poslal sporočilo z vprašanjem, kako sem se počutil ob vožnji s Flixbusom.«
Svojo zgodbo je delil tudi mlad par:
»Skupaj s fantom ter še 6 drugimi ljudmi sva čakala v Amsterdamu na Flixbus do Londona. Ko bi avtobus moral priti, ga ni bilo, povprašali smo bližnje osebje, a nam noben ni znal povedati nič oprijemljivega. Po 15-minutah smo za informacije vprašali še enkrat, pa so nam povedali, da je bil avtobus v tem času že na tej postaji in da je odpeljal, le da ni bil označen z destinacijo in Flixbusovim logotipom. Ko smo to izvedeli, smo se zakadili do postaje, kjer je delalo odgovorno osebje, a so zaklenili vrata in se niso odzvali na naše jezne očitke. Tako smo morali vsi skupaj čakati še nadaljnjih 30 ur, da je prišel naslednji avtobus.«
Nomago z 10 milijoni potnikov
V Sloveniji je na voljo še en ponudnik – Nomago, ki je nastal z združitvijo podjetij Avrigo, Izletnik Celje, STA potovanja, Promet Mesec in AP Rižana. Podjetje obsega 600 avtobusov, ki na 500 rednih linijah letno na različne destinacije peljejo kar 10 milijonov potnikov. Hkrati je Nomago več kot le avtobusni prevoznik – kot agencija prodajajo letalske karte, organizirajo potovanja, omogočajo prenočišča, STA potovanja ponuja tudi organizacijo študentskega dela v tujini. Tako kot Flixbus, pa tudi Nomago ne more brez kritik. V mestih, kjer podjetje zagotavlja mestni avtobus, naj bi slednji že večkrat odpeljal mimo, so povedali potniki, na Nomagu pa so dogodke pojasnjevali s spremembami linij.
Kljub negativnim izkušnjam potnikov, tako Flixbus kot Nomago ostajata na vrhu alternativnih prevozov med slovenskimi potniki, z ozaveščanjem o pomenu uporabe javnega prevoza za okolje, pa je mogoče pričakovati porast potovanja z avtobusi in podobnimi oblikami prevozov.
Vir naslovne fotografije: Facebook/Bence Eva