V Tovarni akumulatorskih baterij (TAB) se že dolgo zavedajo da bodo korak s časom lahko lovili le s proizvodnjo litij-ionskih baterij. Ko je Novartis lani najavil, da ne bo več nadaljeval s proizvodnjo amoksiklava na Prevaljah in da bodo nov in nedokončan objekt prodali, so se začela ugibanja, ali bo TAB prostore izkoristil za organizacijo proizvodnje baterij nove generacije. Evropska unija in Evropska komisija se že zavedata, kako pomemben je razvoj litij-ionskih baterij. Evropska komisija je konec lanskega decembra odobrila sedmim državam, da lahko namenijo skupno 3,2 milijarde evrov državnih pomoči za razvoj nove generacija baterij.

Sedem držav članic zagotovilo 3,2 milijardi evrov za podporo raziskavam

Sedem držav članic Evropske unije sledi okolju prijaznejšim trendom na tem področju in sicer, Belgija, Nemčija, Francija, Italija, Poljska, Finska in Švedska, ki so se dogovorile, da bodo iz državnih proračunov zagotovile do 3,2 milijarde evrov za podporo raziskavam litij-ionskih baterij, konzorcij 17 podjetij iz teh držav pa bo v ta razvoj investiralo še 5 milijarde evrov.

Sedem držav članic Evropske unije sledi okolju prijaznejšim trendom na tem področju in sicer, Belgija, Nemčija, Francija, Italija, Poljska, Finska in Švedska, ki so se dogovorile, da bodo iz državnih proračunov zagotovile do 3,2 milijarde evrov za podporo raziskavam litij-ionskih baterij, konzorcij 17 podjetij iz teh držav pa bo v ta razvoj investiralo še 5 milijarde evrov.

Evropska unija mora odobriti vsako državno pomoč, kar se je v decembru že zgodilo. V prihodnjih 10 letih bo ta denar vložen v pridobivanje in predelavo surovin, ustvarjanje naprednih kemičnih materialov, oblikovanje celic in modulov, sistemsko integracijo in recikliranje baterij.

S poudarkom na varnosti in okolju, so raziskovalni projekti namenjeni podpori razvoju inovativnih akumulatorjev. Akumulatorska industrija želeli olajšati razvoj trajnejših baterij, ki se napolnijo hitreje kot izdelki, ki so sedaj na trgu. Prihodnost se končno oddaljuje od svinčenih baterij, ki jih sedaj proizvaja družba TAB, kajti osnova za razvoj električnih vozil so litij-ionske baterije.

Za prehod na novo generacijo baterij je potrebna pomoč

Evropska komisarka za konkurenco in tudi izvršna podpredsednica Evropske komisije, Margrethe Vestager je dejala, da je  proizvodnja baterij v Evropi strateško pomembna za gospodarstvo in družbo zaradi svojega potenciala v smislu mobilnosti in čiste energije, ustvarjanja delovnih mest, trajnosti in konkurenčnosti.

Je pa skupina TAB, ki ima več podjetij v Sloveniji in tujini in skupaj zaposluje v skupini dobrih 1300 ljudi, v letu 2018 ustvarila 336,4 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je dva odstotka več kot leta leto poprej.

Podatki o poslovanju za lansko leto seveda še niso znani. Je pa skupina TAB, ki ima več podjetij v Sloveniji in tujini in skupaj zaposluje v skupini dobrih 1300 ljudi, v letu 2018 ustvarila 336,4 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je dva odstotka več kot leta leto poprej. Družba TAB Mežica je v letu 2018 ustvarila 280,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je štiri odstotke več kot leto prej.

Slovenska vlada ne razume svetovnih trendov

Bogate države so se na tem področju povezale in bodo poskrbele za razvoj – gradijo si močna partnerstva in skrbijo za svoje proizvajalce, da bodo pripravljeni stopili v novo obdobje razvoja. Pri nas v Sloveniji seveda ne gre brez zapletov, namreč Slovenska vlada trendov ne razume, čeprav TAB sploh ni majhen in nepomemben igralec na svetovnem trgu. Skupina TAB namreč spada med 10 največjih svetovnih proizvajalcev akumulatorjev in med šest največjih svetovnih proizvajalcev industrijskih celic. Kljub temu torej, da TAB spada k skupini najboljših in največjih, še vedno prihaja iz države, kjer so prioritete vladajoče politike povsem drugačne.

Pri nas v Sloveniji seveda ne gre brez zapletov, namreč Slovenska vlada trendov ne razume, čeprav TAB sploh ni majhen in nepomemben igralec na svetovnem trgu. Skupina TAB namreč spada med 10 največjih svetovnih proizvajalcev akumulatorjev in med šest največjih svetovnih proizvajalcev industrijskih celic. Kljub temu torej, da TAB spada k skupini najboljših in največjih, še vedno prihaja iz države, kjer so prioritete vladajoče politike povsem drugačne.

Na področju tehnologije litij-ionskih baterij je sicer vodilna nemška skupina Zvezno ministrstvo za gospodarstvo in energetiko v Nemčiji zagotavlja finančno podporo za Vartine projekte. Nemčija skupaj z Evropska unijo novo tehnologijo baterij obravnava kot ključno tehnologijo prihodnosti, zlasti v zvezi z elektrifikacijo prometnih sistemov. Iz tega razloga je Evropska unija odprla vrata  nacionalnemu financiranju teh projektov, ki so pomembni, če hočemo ohraniti konkurenčno prihodnost Evrope.