V tujini že dlje časa prakticirajo dovoljeno zavijanje v desno kljub rdeči luči, seveda na tistih območjih, kjer na to opozarja prometni znak.
Kot so nam dejali na AMZS je znak za desno zavijanje ob rdeči luči zaenkrat predviden le za eksperimentalne potrebe – študije izbranih križišč, kjer bi na terenu preverili kako se takšna rešitev obnese v praksi: »Kdaj in kje bodo potekali eksperimenti oziroma poskusne ureditve, je na upravljalcih cest, da se sami odločijo.«.
V tujini zadeva dobro funkcionira
»Zadeva je dobro poznana iz ZDA, kjer imajo obratno pravilo, da je dovoljeno desno zavijanje v križišču pri rdeči luči povsod tam, kjer ob semaforju ni prometnega znaka, da je to prepovedano,« nam pove Jure Kostanjšek, sekretar komisije za vzgojo in varnost v cestnem prometu pri AMZS in doda, da rešitev tam funkcionira dobro. V tem trenutku je težko oceniti kdaj lahko to pravilo pričakujemo tudi v Sloveniji.
Pojavlja se kar nekaj dilem
Dejstvo je, da vsaka novost potrebuje svoj čas, da jo uporabniki sprejmejo. Kostanjšek pojasnjuje, da lahko omenjena novost povzroči tudi zmedo ali nestrpnost, saj se voznik sam odloči oziroma oceni, ali je zavijanje v desno možno ali ne: »Pri slovenski nestrpnosti na cestah pa so že lahko predstavljamo voznike zadaj, ki bi se jim zdelo varno, voznik spredaj pa o tem ne bi bil prepričan.«.
 
Znak, ki dovoljuje zavijanje v desno kljub rdeči
Po njegovih besedah bi bilo potrebno rešiti tudi vprašanje, na kak način izobraziti voznike o rešitvi, pa problem odgovornosti v primeru prometnih nesreč, čeprav gre deloma za analogijo s prometnim znakom “križišče s prednostno cesto”.
Rešitev potrebno iskati znotraj obstoječih možnosti?
»Morda bi vseeno raje iskali rešitve znotraj obstoječih možnosti v pasovih za prosto vodenje desnih zavijalcev ali semaforji zeleni puščici, ki dovoljuje varovano desno zavijanje. Rešitev smo že pred mnogimi leti pri nas poznali, verjetno se je spomnijo nekateri starejši vozniki, a je bila kasneje ukinjena,« še pove in doda, da je treba semaforne programe občasno preveriti in prilagoditi spreminjajočim se prometnim razmeram ali smerem prometnih tokov, ki se z leti lahko spreminjajo, prav tako pa tudi uvajati tam kjer še niso, prometno odvisne semaforje, ki se sami prilagajajo trenutnim prometnim obremenitvam
Precej znakov ne velja več
Na AMZS-ju si sicer novost zelo želijo in jih podpirajo, a menijo, da so nekatere bolj aktualne kot zavijanje v desno, kot npr izmenični sistem 2+1, razmejevanje smernih vozišč z izmeničnimi prehitevalnimi pasovi, itd,.. Poleg tega še vedno opažajo precej prometnih znakov, ki ne veljajo več niti po starem pravilniku iz leta 2006, recimo rumena notranjost namesto bele: »Pa nekonsistentnost postavitev prometnih znakov, dotrajanost, obledelost, ponekod tudi »polucija« prometnih znakov, kjer jih je izrazito preveč, namesto, da bi veljala neka »nenapisana pravila zdrave pameti«.«.