Uporaba stacionarnih telefonov se skozi leta zmanjšuje, hkrati pa se povečuje uporaba mobilnih telefonov. Stacionarna telefonija je pogosta predvsem pri starejši populaciji, saj so se skozi desetletja privadili uporabe in jim je v primerjavi z mobiteli, veliko enostavnejša. Večinoma fiksnih številk je dostopnih preko telefonskih imenikov, katere pa vse pogosteje uporabljajo anketarske agencije.

Poslovni uporabniki vse bolj posegajo po stacionarni telefoniji

Na T-2 ugotavljajo, da je uporaba stacionarne telefonije vse bolj pogosta pri poslovnih uporabnikih. Po njihovih statistikah sicer povprečen uporabnik na območju Maribora stacionarni telefon uporablja bolj za dohodne kot pa izhodne klice. Številke uporabnikov stacionarne telefonije pri operaterju A1 niso želeli izdati, saj gre za poslovno skrivnost, a tudi oni beležijo upad, vendar se po drugi strani povečuje število rezidenčnih in poslovnih priključkov IP telefonije. »Glede na povprečno porabo, ki je dobro uro pogovorov na mesec, lahko sklepamo, da naši uporabniki stacionarno telefonijo še vedno uporabljajo kot enega izmed komunikacijskih kanalov,« so dejali na A1.

Na Telekomu pa nam povedo: »Interes za klasične telefonske priključke PSTN/ISDN, še vedno obstaja. Razlog za to je predvsem v zanesljivosti klasične telefonije, saj storitev deluje tudi v primeru izpada napajanja z električno energijo.«

Fiksne številke bolj na udaru

»Praviloma uporabniki javno ne objavljajo svojih mobilnih številk,  zato je javna baza fiksnih številk toliko bolj na udaru,« pojasnijo na T-2. Pri njih lahko blokade številk opravite v info točki T-2, preko klicnega centra na številki 064/064-064 ali preko T-2 Horizonta. Tako je tudi pri ostalih operaterjih. Pri A1 lahko naročite obrazec v A1 poslovalnici, pokličete v klicni center 040 40 40 40 ali posredujete ahtevo na [email protected].

Potrošniki se ne zavedajo svojih pravic

»Uporabniki lahko kljub temu, da je njihova telefonska številka objavljena v imeniku, navedejo, da ne želijo komercialnega kontaktiranja. Mislimo, da se potrošniki teh pravic ne zavedajo oz. jih ne poznajo,« pa menijo v Telemachu. Blokade lahko opravite v njihovih poslovalnicah, za več informacij pa se obrnete na 070/700-710.

Označite prepoved klicev

»Glede blokade klicev pa velja, da lahko uporabniki v Telefonskem imeniku Slovenije (TIS), ki ga izdaja družba TSmedia, med drugim označijo tudi prepoved klicev v komercialne in raziskovalne namene. To pomeni, da akviziterji in anketarji na tako označene številke ne smejo klicati, ne da bi za to pridobili soglasja imetnika številke,« pa nas seznanijo na Telekomu.