Vlada je napovedala spremembo cen registracije na tehničnih pregledih s prvim aprilom. Pri registraciji klasičnega avtomobila z maso do 2,5 tone to pomeni, da bo lastnik za tehnični pregled plačal slabih 37 evrov namesto zdajšnjih 35. Poleg tehničnih pregledov je podražitve mogoče občutiti tudi na področju rezervnih delov in pnevmatik. Decembra lani so se za več kot dvajset odstotkov podražile tudi registrske tablice. Nekoliko dražje so tudi storitve, ki jih nudijo serviserji in vulkanizerji.
Dražja tudi zavarovanja
V zadnjem letu so se v povprečju sicer občutno povišale cene zavarovanja za avte. Premije so v svojih paketih dvignile vse večje zavarovalnice, ki avtomobilsko zavarovanje ponujajo v Sloveniji. Vzrokov za to potezo je veliko, med njimi pa so najbolj izraziti inflacija in dražji nadomestni deli, navajajo zavarovalnice. Ne gre pa zanemariti niti vse pogostejših vremenskih ujm, ki škodo puščajo tudi na avtomobilih.
Cene avtomobilskih zavarovanj so zvišale praktično vse večje zavarovalnice v Sloveniji.
Pri zavarovalnicah so našteli kopico vzrokov za zvišanje cen avtomobilskih zavarovanj, najbolj pogosta pa sta povezana z inflacijo in dražitvijo nadomestnih delov. Ti so se po navedbah Zavarovalnice Triglav za portal N1 v zadnjem letu podražili za 10 odstotkov, v zadnjih petih letih pa za več kot 40 odstotkov. Podražitev nadomestnih delov so kot vzrok za višanje zavarovalnih premij navajali tudi v drugih zavarovalnicah. Kot so dodali, so se zvišale tudi urne postavke v servisnih delavnicah, kjer stroške dela višajo tudi dražji energenti.
Med vzroke za dražje avtomobilsko zavarovanje so uvrstili tudi škodno pogostost, ki naj bi se zadnji dve leti zviševala. Pri višanju premij za kasko zavarovanje pa so izpostavili tudi starost in naraščajočo vrednost vozil. Ta je po pandemiji močno narasla tako pri novih kot tudi rabljenih avtomobilih, navaja portal N1.
Cene vozniških ur v nebo
Povprečna cena ure vožnje za izpit kategorije B v Mariboru znaša 38 evrov.
Predpostavimo, da kandidat za voznika opravi vse teoretične in praktične izpite v prvo in pristopi h glavni oziroma izpitni vožnji z minimalnim številom ur. Takšnega kandidata bi opravljanje celotnega izpita kategorije B stalo okoli 1100 evrov, kar je za mnoge srednješolce brez pomoči staršev ali skrbnikov in sorodnikov praktično nemogoče.
Žurnal24.si je medtem poročal, da so na Javni agenciji RS za varnost v prometu, kjer vodijo evidenco o številu opravljenih vozniških izpitov dejali, da je v letu 2022 vozniški izpit uspešno opravilo 17.499 moških in 10.781 žensk, pri čemer je bilo največ posameznikov iz starostne kategorije od 18 do 20 let. Žurnal24.si prav tako ugotavlja, da so cene za uro vožnje za izpit kategorije B v zadnjem letu poskočile med 20 in 30 odstotki, najvišje cene so v Ljubljani, najnižje pa naj bi bili v Novem mestu.
Preverili smo cenike mariborskih avtošol in ugotovili, da pri večini cena ene ure vožnje za izpit kategorije B znaša 38 evrov. Edina avtošola, ki se je izkazala za izjemo je bila Prometna šola Maribor, kjer ena ura vožnje znaša 34 evrov.
Glavni razlog za najmanjšo prodajo avtomobilov v več kot 20 letih slaba ponudba
Prodaja osebnih avtomobilov v Sloveniji je bila sicer lani najmanjša v več kot 20 letih, glavni razlog pa je premajhna ponudba novih avtomobilov. Zmanjšal se je tudi uvoz rabljenih avtomobilov iz tujine. Posledica je zvišanje cen novih in rabljenih avtomobilov, v številnih primerih pa so morali kupci na vozilo tudi dolgo čakati, so izpostavili v AMZS.
Po podatkih Trgovinske zbornice Slovenije, na katere se v analizi sklicuje tudi Avto-moto zveza Slovenije (AMZS), je bilo v Sloveniji lani prvič registriranih 46.339 osebnih avtomobilov, kar je 14,2 odstotka manj kot predlani. Število prvič registriranih lahkih gospodarskih vozil se je zmanjšalo za 26,3 odstotka na 7139.
Kot so v sporočilu za javnost izpostavili v zvezi, imajo izdelovalci avtomobilov v zadnjih letih precejšnje težave z dobavo sestavnih delov, še zlasti polprevodnikov, pa tudi z dobavo nekaterih drugih delov, za kar je vzrok vojna v Ukrajini.
“To je tudi lani vplivalo na dobavne roke za nove avtomobile, ki so bili, še zlasti za nekatere modele oziroma različice avtomobilov, izjemno dolgi. Marsikateri kupec tako ni dobil želenega avtomobila,” so zapisali. Vse to se kaže pri prodajnih številkah novih avtomobilov, so izpostavili.
“Z načinom prodaje novih avtomobilov smo se tako vrnili v čase in razmere v nekdanji državi, ki se jih spomnijo le starejši: do novega avtomobila je bilo težko priti, pa čeprav je kupec imel denar,” so poudarili. Takšno stanje je vplivalo tudi na cene novih avtomobilov. Po eni strani so se zvišale zaradi višjih stroškov proizvodnje, trgovci pa so ponujali tudi nižje popuste kot včasih. Kljub manjši prodaji so bili finančni rezultati slovenskih avtomobilskih distributerjev in trgovcev po navedbah AMZS zato lani nadpovprečno dobri.
Vzrok za nizko prodajo novih avtomobilov je po ugotovitvah zveze tudi manjši izvoz novih, pri nas prvič registriranih avtomobilov, na tuje trge. Običajno je bilo v tujino izvoženih do približno tretjine novih avtomobilov, lani pa so bile dobave avtomobilov omejene. Distributerjem oziroma trgovcem se je tudi bolj splačalo avtomobile prodati na slovenskem trgu, saj so s tem zaslužili več, kot če bi jih izvozili.
Lansko jesen se je po ugotovitvah AMZS precej zmanjšal tudi obisk pri trgovcih z rabljenimi avtomobili. “To je znak ohlajanja trga, ki preprosto ni več hotel sprejeti tako visokih cen rabljenih avtomobilov,” so še izpostavili.