V zadnjih mesecih pogosto poročamo o okužbah s koronavirusom. Ob vnovičnem odprtju šol in vrtcev smo nemalokrat poročali o številnih karantenah, ko je prišlo do okužb. Zanimivo je dejstvo, da se v javnosti niso pojavili posamezni primeri zaposlenih v trgovinah, zato smo se odločili preveriti, kakšno je dejansko stanje v trgovinah, jih povprašali, kako se spopadajo s koronavirusom, koliko okužb so v pretekih mesecih potrdili in koliko zaposlenih je bilo v karanteni. Zanimala so nas tudi opažanja zaposlenih in kupcev glede na trenutne razmere.

Številni potrdili okužbe, o konkretni številki ni želel govoriti nihče

Na vprašanja so nam odgovorili v Lidlu, Sparu, Mercatorju in Jagru. V vseh trgovskih verigah so se z okužbami v preteklosti že srečali. S konkretnimi številkami obolelih in trgovcev, ki so morali prestati karanteno, nas ni seznanil nihče. Prav tako še pričakujemo odgovore Eurospina, Hoferja in Tuša. Iz Hoferja so nam sporočili le, da jim do navedenega roka tokrat žal ne bo uspelo pripraviti odgovorov na naša vprašanja.

Ustanovljena delovna skupina, ki se virtualno srečuje vsaj enkrat dnevno

V Lidlu Slovenija so v začetku februarja ustanovili t.i. krizni tim, ki je, kot pojasnijo, v njihovem podjetju centralno telo, katerega namen je, da spremlja s strani države in strokovnih institucij predlagane ukrepe ter na njih po potrebi naslavlja tudi vprašanja. »Hkrati pa z operativno skupino ukrepe vpeljuje na način, da v največji možni meri poskrbi za varnost tako naših zaposlenih kot tudi kupcev. Krizni tim se virtualno srečuje vsaj enkrat na dan.«

Zaposleni po njihovih besedah razumejo potrebo po ukrepih ter se ukrepov za preprečevanje širjenja virusa covid-19 tudi držijo. »V trgovinah so maske in razkuževanje rok ter varnostna razdalja obvezni tako za zaposlene kot tudi za kupce, pa tudi v upravi se držimo ukrepov: nošenje maske, razkuževanje rok, varnostna razdalja, omejitev števila oseb v skupnih prostorih, selitev sestankov na splet, rotacija dela od doma s prisotnostjo v pisarni itd.«

Zaposlene pozivajo k doslednemu spoštovanju predpisanih ukrepov preko rednega e-novičnika »Korona virus info«, ki so ga vzpostavili že spomladi ob razglasitvi epidemije v Sloveniji, zaposlenim pa je dostopen tudi preko mobilne aplikacije za sodelavce.

»Redno in vztrajno upoštevanje ukrepov za preprečevanje okužb je rezultiralo tudi z relativno nizkim številom primerov v podjetju. V primeru, če bi pri kakšnem od zaposlenih prišlo do potrjene okužbe, bi nemudoma ukrepali v skladu z navodili NIJZ.«

»Redno in vztrajno upoštevanje ukrepov za preprečevanje okužb je rezultiralo tudi z relativno nizkim številom primerov v podjetju. V primeru, če bi pri kakšnem od zaposlenih prišlo do potrjene okužbe, bi nemudoma ukrepali v skladu z navodili NIJZ,« pojasnijo.

Potrebe po izolaciji večjega števila sodelavcev ni bilo

V operativni dejavnosti Mercatorja je skupaj okoli 7.200 zaposlenih. Potrdili so nam, da so od začetka razglasitve epidemije do zdaj zabeležili le nekaj primerov, ko so bili zaposleni v trgovini pozitivni na test za koronavirus, zaradi stika z okuženim v drugem okolju in samo nekaj primerov, ko so bili zaposleni samoizolirani zaradi stika z okuženim v drugem okolju.

»Za vsak primer smo ukrepali v skladu s priporočili strokovnih služb in tako beležili res le nekaj posamičnih primerov v operativni dejavnosti. To kaže na dosledno in učinkovito upoštevanje preventivnih ukrepov, saj ni bilo potrebe po izolaciji večjega števila sodelavcev v široki mreži trgovin po vsej Sloveniji.«

»Za vsak primer smo ukrepali v skladu s priporočili strokovnih služb in tako beležili res le nekaj posamičnih primerov v operativni dejavnosti. To kaže na dosledno in učinkovito upoštevanje preventivnih ukrepov, saj ni bilo potrebe po izolaciji večjega števila sodelavcev v široki mreži trgovin po vsej Sloveniji.« Ukrepe, ki jih za preprečevanje okužb izvajajo, smo dobili s strani zdravstvenih inštitucij potrditev, da so bili skladni s priporočili.

Večina kupcev je strpnih in se priporočil drži

Okužbe so bile potrjene tudi v Spar Slovenija, kjer so nam dejali, da so že ob prvem izbruhu epidemije uvedli številne ukrepe za zaščito kupcev in zaposlenih, z njihovim izvajanjem pa bodo nadaljevali tudi v prihodnje. »Tako za zaposlene kot tudi za dobavitelje in poslovne partnerje imamo izdelane varnostne protokole, vzpostavili pa smo tudi stalno komunikacijo s pristojnimi zdravstvenimi službami in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje, s katerim se posvetujemo za vsak specifičen primer.«

»Tako za zaposlene kot tudi za dobavitelje in poslovne partnerje imamo izdelane varnostne protokole, vzpostavili pa smo tudi stalno komunikacijo s pristojnimi zdravstvenimi službami in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje, s katerim se posvetujemo za vsak specifičen primer.«

Pojasnili so tudi, da natančno spremljajo stanje med zaposlenimi in izvajamo vse potrebne varnostne ukrepe, ki so usklajeni s priporočili NIJZ. »Zdravje naših zaposlenih in strank za nas ključnega pomena. Zavedamo se, da trenutne razmere od vseh nas zahtevajo najvišjo stopnjo odgovornega ravnanja in k spoštovanju priporočil NIJZ ter pristojnih državnih institucij spodbujamo tudi naše kupce. Pri tem opažamo, da je večina kupcev v naših trgovinah strpnih, uvidevnih in se teh priporočil tudi drži.«

Kupci so se navadili na novo realnost

V trgovinah Jager so nam prav tako potrdili, da so se do sedaj že srečali z nekaj posamičnimi primeri okužbe. Zaposleni so ostali doma dokler okužba ni minila. »Glede samoizolacije smo se ravnali po priporočilih NIJZja skladno s priporočili za posamičen primer. Ker se sicer strogo držimo higienskih načel, do večjih širitev okužb ni prišlo.«

FOTO: Jager

Menijo, da so kupci in ljudje nasploh že navadili na novo realnost in dejstvo, da je virus med nami in da se moramo z njim naučiti živeti, se paziti in tako zavarovati sebe in druge. »Menimo, da bomo s treznim razmišljanjem in mirnostjo razmeroma varno prebrodili jesensko/zimsko obdobje, ki je pred nami.«