E-skiroji spadajo med lahka motorna vozila in so zlasti v ugodnih vremenskih razmerah nadvse priljubljeno prevozno sredstvo. Ker je voznik izpostavljen vremenskim vplivom je jasno, da je e-skirojev v cestnem prometu največ prav v dnevih, ko je lepo in toplo vreme.
Z e-skirojem na kolesarskih površinah in območjih za pešce
Vozniki e-skirojev morajo voziti po kolesarskih površinah, kjer pa teh površin ni ali niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu vozišča v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost omejena do 50 km/h. “Vozniki e-skirojev morajo voziti drug za drugim, razen na kolesarski poti, saj kolesarska pot ni kolesarska steza, kjer smeta voziti dva vzporedno, če širina poti to omogoča,” so za nas dodatno pojasnili na PU Maribor. Prav tako voznik e-skiroja ne sme prevažati druge osebe, razen če je skladno z navodili proizvajalca konstruiran za prevoz oseb.
Če je e-skiro konstruiran za prevoz oseb, je to razvidno iz navodil proizvajalca in navodil za uporabo z deklaracijo.
“Voziti smejo tudi v območju za pešce, vendar le tako, da ne ogrožajo pešcev. Med vožnjo v območju za pešce morajo način in hitrost gibanja prilagoditi razmeram v prometu, njihova hitrost pa ne sme preseči največje hitrosti, s kakšno se lahko gibljejo pešci,” so še pojasnili.
To so najpogostejši prekrški
Na policiji so med drugim opozorili, da vozniki e-skirojev najpogosteje kršijo cestno prometna pravila s tem, da ne uporabljajo ustrezne prometne površine, torej vozijo po vozišču tam, kjer je tudi kolesarska steza, vozijo v napačni smeri, tako na primer po kolesarski stezi ne vozijo ob desni strani v smeri vožnje, in s svojim načinom ter hitrostjo vožnje ogrožajo najbolj ranljive udeležence v cestnem prometu – pešce.
Kazen za vožnjo z e-skirojem po pločniku znaša 40 evrov, za uporabo slušalk in telefona med vožnjo pa 120 evrov.
Velja spomniti, da so e-skiroji zaradi električnega pogona med vožnjo nadvse tihi, kar pomeni, da morajo vozniki teh vozil to dejstvo med vožnjo upoštevati. Ni odveč, če so vozniki e-skirojev med vožnjo toliko bolj pozorni na ravnanje in gibanje drugih udeležencev v cestnem prometu, predvsem pešcev, ki vožnjo e-skiroja običajno slišijo šele takrat, ko je e-skiro že povsem v njihovi neposredni bližini. “Izjemno pomembno je, da vsi udeleženci v cestnem prometu in ne zgolj vozniki vozil upoštevajo pravila cestnega prometa, da so v cestnem prometu odgovorni in strpni in na takšen način skrbijo za varen, umirjen in nemoten potek cestnega prometa,” so še opozorili na policiji.
Pomembna je tudi primerna osvetlitev e-skiroja
E-skiro mora imeti ponoči ali ob zmanjšani vidljivosti na sprednji strani žaromet za osvetljevanje ceste, ki oddaja belo svetlobo, na zadnji strani pa pozicijsko svetilko, ki oddaja rdečo svetlobo. Na zadnji strani mora imeti nameščen rdeč odsevnik, na obeh straneh pa mora imeti rumene ali oranžne bočne odsevnike. Konstrukcijsko določena hitrost e-skiroja pa ne sme presegati 25 km/h, e-skiro ne sme biti širši od 80 cm, uporaba e-skirojev brez krmila pa v cestnem prometu ni dovoljena.
Do 18. leta starosti je obvezna kolesarska čelada
Voznik in morebitni potnik mora imeti do dopolnjenega 18. leta starosti med vožnjo ustrezno pripeto zaščitno kolesarsko čelado, med vožnjo pa se mora vzdržati vseh ravnanj, ki bi zmanjševala njegovo slušno ali vidno zaznavanje v cestnem prometu, kot je na primer uporaba mobilnega telefona.
E-skiro v cestnem prometu lahko vozi tudi otrok od 12. do 14. leta starosti, ki ima pri sebi kolesarsko izkaznico in oseba, ki je starejša od 14. let.