Ko zima popusti in sonce začne greti ceste, so priprave na novo motoristično sezono že v polnem teku. Pri tem je pomembno, kot so zapisali na spletni strani Direkcije RS za infrastrukturo, da se motoristi zavedajo, da ceste še niso očiščene. Čeprav se je s 15. marcem uradno zaključila zimska služba, nam lahko narava prekriža načrte s padavinami in nizkimi temperaturami. Koncesionarji za redno vzdrževanje glavnih in regionalnih cest že intenzivno izvajajo čiščenje cest po zimi, vendar je kljub temu dodatna pozornost na cesti zelo pomembna.

Voznik je zapeljal čez polno črto 

Pa ne samo v spomladanskem času, temveč čez vse leto. Posebej je pomembno, da so vozniki osebnih vozil pozorni na motoriste na cesti in tudi sicer spremljajo dogajanje v prometu. V ovinkih, kot ste za volanom osebnega ali kakšnega drugega vozila, pa nikar ne vozite čez polno črto, sporoča Damjan Peklar, ki ga je pri 21 letih nesreča z motorjem za vedno prikovala na invalidski voziček. 

Danes 55-letni Damjan prihaja iz Nove vasi pri Markovcih, zdaj živi na Ptuju. Ker je bil motorist že njegov oče, se je z motorjem srečal že kot otrok. Potem ko je opravil vozniški izpit, je v študentskih letih zaslužil dovolj denarja, da si je kupil prvi motor - Jawo 350. Z njim se je vozil dobro leto, nakar je septembra 1990 doživel hudo nesrečo. "V lepem nedeljskem popoldnevu sem se peljal iz Maribora proti Ptuju. V Zlatoličju, na blagem levem ovinku, je, tako smo ugotovili z rekonstrukcijo nesreče, voznik osebnega avtomobila, kljub neprekinjeni črti, prehiteval v ovinku in se znašel na moji strani. Očitno sem, da bi se izognil avtomobilu, zavil ob rob ceste, kjer me je prijela bankina. Sledil je hud padec," pravi Damjan Peklar. Nesreče se ne spomni, je pa nosil čelado, imel vso potrebno opremo, po cesti ni divjal in ni zaužil niti kapljice alkohola. 

Od sredine hrbta navzdol je brez motorike in senzibilitete

Po policijski rekonstrukciji dogajanja do trka med osebnim avtomobilom in Damjanom ni prišlo, po pripovedovanju domačinke, ki je slišala udarec ob padcu motorja, naj bi na mestu nesreče sicer ustavil nek avto, ki pa je potem odpeljal naprej. Policija ga nikoli ni izsledila, Damjana pa je bližnji v koruzi našel soprog te domačinke. 

Naslednji Damjanov spomin je iz UKC Maribor, kjer se je po dveh dneh od nesreče zbudil iz kome. Zaradi padca si je zlomil hrbtenico, rebra in ključnico. Kljub operaciji je postal paraplegik in končal na invalidskem vozičku. Njegovo telo je od sredine hrbta navzdol povsem brez motorike in senzibilitete.

Ob podpori družine in prijateljev se je pobral 

Je pa bila nesreča zanj tudi po psihološki plati zelo zahtevna. Ko so mu na rehabilitacijskem inštitutu Soča pri 21 letih povedali, da ne bo nikoli več hodil, se mu je življenje sesulo. "S pomočjo družine in prijateljev, pri katerih sem imel zelo veliko podporo, sem uspel te stvari predelati. Ker sem človek, ki si stvari ne žene preveč k srcu, je to šlo dokaj hitro. V slabih dveh letih sem se bolj ali manj pobral." 

[[image_1_article_64706]]

Z motorjem se vozi še danes, drži pa se pravila GSM 

Nesreča Damjana ni odvrnila od motorjev. Zelo hitro je sedel najprej na štirikolesnik, potem na trikolesnik, s katerim se vozi še danes. Je prvi invalid s poškodbo hrbtenjače, ki je postal inštruktor potapljanja, v tandemu je skakal s padalom, jadral na barki, nosili so ga celo v planine. "Ponovno sem na motor sedel brez večjih težav, saj ga nikoli nisem krivil za nesrečo. Očitno sem se na nepravem času znašel na nepravem kraju. Ne vem, ali je bila to karma, usoda ali kaj drugega." Damjan Peklar nadaljuje, da mu je pred časom izkušen motorist, ki je tudi inštruktor vožnje, dejal, da si moramo motoristi zapomniti besedo GSM: "Takrat, ko greste na motor je G glava, S srce, M kot motor je šele na tretjem mestu. Če prava dva pogoja nista izpolnjena, ne sedite na motor. Tega se poskušam držati."

Na vprašanje, kakšna je kultura slovenskih voznikov, Damjan odgovori: "V zadnjem času je kultura voznikov na precej višjem nivoju kot pred leti. Vse kampanje, medijske objave, aktivnosti zavoda Varna pot, ... so pripomogle k ozaveščanju voznikov, tako osebnih vozil kot motorjev. To se nenazadnje vidi tudi v številu smrtnih primerov na cestah."