Poročali smo, da bo to soboto, 22. januarja, začela veljati novela Zakona o davku na dodano vrednost, s katero se ukinja predložitev dodatne dokumentacije ob prvi predložitvi obračuna DDV. Med drugim novela prinaša ukinitev izročanja papirnega računa. Prodajalci blaga in storitev bodo sicer dolžni račun izročiti kupcu, če bo takšna njegova izrecna želja.

Del bremena bo po novem preložen na potrošnike

Ob tem so se oglasili v Zvezi potrošnikov Slovenije in opozorili, da so računi zelo pomembni in da bo po novem del bremena preložen na potrošnike. Matjaž Jakin, vodja pravne oziroma svetovalne pisarne pri Zvezi potrošnikov Slovenije, nam je povedal, da naj se potrošniki sami odločijo, ali bodo vzeli račun ali ne, pri tem pa velja opozorilo: “Če ne bodo vzeli računa, jim lahko to kasneje predstavlja težavo pri uveljavljanju garancije, stvarne napake ali zavarovalnih zahtevkov. Skratka, povsod tam, kjer jim račun služi kot dokaz, kaj so kupili, kdaj in kje. Nekateri potrošniki imajo sicer raje račune v elektronskih oblikah, kar je tudi možno, če trgovec to omogoča.”

Račun je smiselno zahtevati pri večjih nakupih in če plačujemo z gotovino

Jakin tako svetuje potrošnikom, da zahtevajo račun pri večjih nakupih, zlasti pri gospodinjskih aparatih in podobno, kjer obstaja velika verjetnost kasnejših uveljavljanj zahtevkov zaradi napak ali zamenjave izdelka. “Tudi pri manjših zneskih jim račun omogoča, da preverijo, ali je bil znesek na blagajni pravilno zaračunan, ali je bila na polici pravilna cena, … Računi potrošnikom omogočajo, da sproti preverijo, kaj so kupili, in po kakšnem znesku.”

Tudi pri manjših zneskih jim račun omogoča, da preverijo, ali je bil znesek na blagajni pravilno zaračunan, ali je bila na polici pravilna cena, …

Kako pa naj potrošniki ravnajo v primeru, če računa niso zahtevali, morajo pa vseeno uveljavljati garancijo? “Tak račun bi moralo biti zmeraj mogoče pridobiti. Trgovci ga imajo zabeleženega, poleg tega morajo račune zaradi davčnih predpisov hraniti vsaj 10 let. V takšnih primerih naj potrošniki zahtevajo od trgovca, da jim račun posreduje. Pri tem pa je pomembno, da vemo, kdaj smo kakšno stvar kupili. Kar pa lahko ugotavljamo prek bančnih izpiskov, se pa večja težava pojavi, če smo plačali z gotovino. V takšnih primerih pa vedno vzamemo račun takoj, saj lahko imamo kasneje težave pri dokazovanju, kdaj smo neko stvar kupili – če zahtevamo račun za nazaj.”