O prihodnosti avtomobilske industrije je za Žurnal24.si spregovoril produktni vodja v podjetju GMT Matej Habjan, ki je med drugim dejal, da je Tehnološka konferenca, nujna za avtomobilsko panogo in delo serviserjev.

“Izmenjava informacij med mehaniki in proizvajalci ter dobavitelji je obvezna, saj se v praksi večkrat izkaže drugače, kot je povedano v teoriji. Prav tako je vedno lažje predstaviti novost neposredno na vozilu, kot pa v računalniški predstavitvi,” je poudaril.

Mehaniki, ki bodo obvladali popravilo električnih vozil, bodo v prednosti

Kot je pojasnil, imajo mehaniki bolj polne roke dela, kot pretekla leta. Do sprememb je že prišlo in tisti mehaniki, ki bodo obvladali popravilo električnih vozil, bodo v prednosti in bodo svoje znanje lahko “drago prodali”. Pri podjetju GMT se sicer že pripravljajo na spremembe.

“Elektrika bo v prihodnje glavni izziv, zato poudarek na elektriki. Temu se mehanikom ne bo uspelo izogniti. Čeprav bodo popravila na poprodajni trg prišla kasneje kot pri pooblaščenih serviserjih, pa imamo vsako leto udeležence tudi iz tega področja,” je še dejal.

Opozoril je še, da bencinska in dizelska vozila ne bodo doživela bistvenih sprememb.

Vozila na bencin in dizel se s slovenskih cest ne bodo tako hitro poslovila

Kljub prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035, bodo na slovenskih cestah še dalje prevladovala vozila na bencin ali dizel.

“Težko je karkoli napovedati, pa vendar menim, da bo v Sloveniji leta 2040 še vedno 80 odstotkov bencinskih in dizelskih avtomobilov. Ni pa izključeno, da se bo pojavil še kakšen Elon Musk, ki bo pospešil razvoj elektrike. Ne pozabimo tudi, da bo veliko odvisnega od električnega omrežja v Sloveniji. Dvomim, da so naši politiki pripravljeni in tako “napredni” v svojem razmišljanju,” je pojasnil Habjan za Žurnal24.si.

Mehaniki nimajo več tako “črnih rok”

Spremembe in razvoj pri vozilih se pozna tudi pri delu mehanikov, saj ti nimajo več tako umazanih rok. Kot je pojasnil Habjan, se vedno več napak na vozilu odkrije s pomočjo bolj razvitih diagnostičnih naprav. Mehaniki uporabljajo tudi več specialnih orodij.

S to specializirano uporabo orodja pa bodo cene popravil lahko višje: “Tendenca v višanju cen storitev zaradi vse več specializiranega orodja vsekakor obstaja, je pa težko napovedati kaj se bo zgodilo. Vsak dober mehanik mora ceniti svojo storitev in jo zaračunati do te mere, da dovolj zasluži.”

Dodal je še, da bo vse več končnih strank kupilo material na internetu, kjer so cene oblikovane nižje. Posledično bodo mehaniki primoran dvigniti ceno svoje storitve, da bo lahko sploh preživeli.

“V teh primerih se postavi vprašanje, kdo bo odgovarjal, če pride do reklamacije materiala, ki se vgradi na zahtevo končnega kupca. S terena tudi še nimamo dovolj informacij, koliko se kvarijo električni avtomobili. Sicer se jih zdaj glavnina servisira in popravlja pri uradnih serviserjih, pa vendar ima električni avto veliko manj komponent za zamenjavo. Lahko bi sklepali, da bo zato vzdrževanje električnega avta cenejše.”