Uprava RS za zaščito in reševanje bo do prihodnjega petka sindikatu ministrstva za obrambo posredovala predlog za urejanje položaja operaterjev v klicnih centrih za obveščanje. Po besedah direktorja uprave Leona Behina pa so se na današnjem sestanku vsi strinjali, da si zaposleni v klicnih centrih zaslužijo primerno plačilo in primerne pogoje dela.
Kot je v ponedeljek poročala TV Slovenija, upravo za zaščito in reševanje 17. novembra čaka precejšnja sprememba organizacije, pri čemer pa operaterji opozarjajo, da so pristojni nanje znova pozabili. Zahtevajo, da jim v sistemizaciji priznajo opravljanje dela dispečerjev, kar bi jim prineslo šest plačnih razredov več. Kot opozarjajo, zdaj namreč operater začne v 24. plačnem razredu, kar pomeni na minimalni plači, te problematike pa reorganizacija ni upoštevala.
Delovno mesto dispečerjev posebno delovno mesto
Behin je po današnjem sestanku s sindikatom ministrstva za obrambo pogovore ocenil kot korektne. Po njegovih besedah so enotni, da je delovno mesto dispečerjev (in ne operaterjev) v centrih za obveščanje posebno delovno mesto, na katerem si zaposleni zaslužijo primerno plačilo in primerne pogoje dela, pri čemer ne gre le za izenačitev z drugimi zaposlenimi, ampak predvsem za ustrezno vrednotenje dela, ki ga opravljajo.
Več o tem, kako se bodo tega lotiti, bodo lahko povedali prihodnji teden, je pojasnil. Dogovorili so se namreč, da bo uprava za zaščito in reševanje do prihodnjega petka sindikatu poslala predlog, vključno s časovnico reševanja tega vprašanja.
Sistemizacija delovnih mest pa bo, tudi zaradi sklepa vlade, uveljavljena konec prihodnjega tedna, je pojasnil Behin. Do takrat po njegovih besedah še ne bo mogoče izpeljati preimenovanja delovnega mesta, saj je to treba “primerno umestiti v predpise“. Če bi namreč šlo za enostavno spremembo, bi jo vsebovala že obstoječa sistemizacija, je dejal. A je ob tem znova poudaril, da je ključno, da se teh približno 40 oz. 45 odstotkov zaposlenih v upravi za zaščito in reševanje čim prej umesti v primerne plačne razrede.
Sicer pa je Behin poudaril, da so “čisto vsi stali za zelo jasnim stališčem, da delovanje številke 112 in nujnega klica v Sloveniji nikoli ni bilo in tudi nikoli ne bo ogroženo”. Vsi se namreč po njegovih besedah jasno zavedajo, da je njihova osnovna naloga nudenje varnosti občanom. “In tudi nikoli ni bila intenca niti uprave niti kogarkoli od zaposlenih, da bi delali kako drugače,” je dodal Behin.
Ministru za obrambo poslali poziv pred stavko
Po navedbah TV Slovenija so zaposleni ministru za obrambo že poslali poziv pred stavko, ki ga je podpisalo 127 od 140 operaterjev. Behin je dejal, da se danes o stavki sploh niso pogovarjali. Zaposleni so po njegovih besedah upravičeno opozorili na resnost razmer in nujnost njihovega konkretnega reševanja in ključno je, da to vprašanje rešijo.
Marjan Lah iz sindikata ministrstva za obrambo je današnji sestanek ocenil kot “nek napor k iskanju skupnih rešitev”. Obenem pa je opozoril, da gre za problem, ki ga poskušajo reševati že pet let. Predlog, ki ga pričakujejo do 17. novembra, bodo operaterji preučili in nanj odgovorili. Takrat bo jasno, ali bodo s sindikalnimi aktivnostmi nadaljevali. Stavke pa še niso napovedali, poroča STA.