Maloprodajna cena neosvinčenega 95-oktanskega bencina na bencinskih servisih po državi na podlagi vladne uredbe od danes ne sme preseči 1,503 evra za liter, najvišja cena za liter dizla pa je določena pri 1,541 evra. Vlada se je tako odločila z namenom umiritve stanja na trgu pogonskih goriv, ki je sledil pretresom na naftnem trgu po ruskem napadu na Ukrajino. Ukrep bo veljal 30 dni.

Petrol in OMV sta sporočila, da je največja gneča ob obmejnih območjih. Domačinom povzroča težave gneča, problem je tudi, ker je vožnja otežena intervencijskih vozilom. Ukrepi so bili zaenkrat sprejeti v Občini Brda.

Petrol si bo prizadeval za nemoteno oskrbo z gorivi

V družbi Petrol, največjem naftnem trgovcu v državi, v odzivu na vladno odločitev za enomesečno regulacijo cen pogonskih goriv poudarjajo, da si bodo še naprej prizadevali zagotavljati stabilno oskrbo kupcev z gorivi. Dodali so, da sicer opažajo zamude v oskrbnih verigah, a da imajo za mesec marec potrjene vse načrtovane dobave naftnih derivatov.

V družbi Petrol uredbo spoštujemo in smo z današnjim dnem prilagodili cene pogonskih goriv v maloprodajni mreži. Še naprej si bomo prizadevali zagotavljati stabilno oskrbo kupcev z gorivi. Skrbeli pa bomo tudi za vzdržnost poslovanja družbe Petrol v korist vseh ostalih deležnikov, tako dobaviteljev, kot zaposlenih in lastnikov,” so zapisali v sporočilu za javnost.

Kot so pojasnili, omenjeni vladni ukrep povečuje relativno konkurenčnost cen goriv v Sloveniji glede na okoliške države, zaradi česar že beležijo povečano povpraševanje po gorivih ne le domačih, ampak tudi tujih kupcev, slednje velja predvsem za obmejna območja.

Pojasnili so še, da z vidika tveganj stabilnosti pri dobavi goriv Petrol ni odvisen od Rusije, saj ta predstavlja zanemarljiv delež v dobavi goriv. V družbi sicer redno spremljajo dogajanje v poslovnem okolju in bodo s potrebnimi ukrepi še naprej delovali za zaščito interesov podjetja, so še dodali.

V OMV Slovenija opozarjajo, da poslujejo v zelo zaostrenih pogojih

V družbi OMV Slovenija, drugem največjem naftnem trgovcu v državi, v odzivu na vladno odločitev za enomesečno regulacijo cen pogonskih goriv poudarjajo, da poslujejo v zelo zaostrenih pogojih na nabavni in prodajni strani in da si prizadevajo zagotoviti nemoteno oskrbo. Največ povpraševanja pričakujejo na obmejnih in tranzitnih servisih.

V OMV Slovenija pravijo, da so vseskozi zavezani k doslednemu spoštovanju veljavnih odlokov in ukrepov, opozarjajo pa, da trenutno poslujejo v zelo zaostrenih pogojih tako na nabavni kot na prodajni strani. 

Po vladnem posegu je namreč cena pogonskih goriv v Sloveniji opazno nižja kot v Avstriji, Italiji in na Hrvaškem, medtem ko je v primerjavi z Madžarsko, kjer je država že pred časom omejila cene, še vedno precej višja. Za razliko od dosedanje ureditve namreč regulirane cene veljajo tako za servise na omrežju avtocest in hitrih cest kot zunaj njega. Predvsem na avtocestah je tako razlika v ceni z večino sosednjih držav še večja.

Umik premijskega dizelskega goriva iz prodaje

Na bencinskih servisih OMV lahko od danes naprej potrošniki kupijo dizelsko gorivo Sprint Diesel in bencinsko gorivo MaxxMotion Super 95 in Super100. Premijsko dizelsko gorivo MaxxMotion pa začasno umikajo iz prodaje, saj je prodaja ekonomsko neupravičena. Za razliko od bistveno dražjega 100-oktanskega bencina, kjer cena po vladnem posegu ni omejena, za to premijsko dizelsko gorivo namreč velja regulirana cena.

V OMV Slovenija sicer dodajajo, da se je v zadnjem obdobju povečalo povpraševanje tudi po kurilnem olju. Goriva višje kakovosti sicer trgovec, ki bo po zaključku junija lani dogovorjenega posla prodan madžarskemu energetskemu velikanu MOL, dobavlja iz lastnih rafinerij OMV, ostala goriva pa poleg lastnih rafinerij tudi od dobaviteljev iz sredozemskega bazena.

Ukrepi zaenkrat v Občini Brda

Zaradi vse višjih cen naftnih derivatov v Italiji so na bencinskih servisih ob slovensko-italijanski meji vse daljše vrste Italijanov, ki hodijo po bencin preko meje. Zaradi močno oviranega prometa so v Občini Brda ukrepali in po okrepljenih redarskih in policijskih enotah konec tedna sprejeli ukrepe, ki bodo domačinom olajšali prometne težave.

V Občini Brda so se v ponedeljek sestali s predstavniki Direkcije RS za infrastrukturo in koncesionarjem, podjetjem Kolektor CPG, predstavniki bencinskega servisa in ostalimi. O dokončni rešitvi so se dogovorili danes, je za STA povedal briški župan Franc Mužič. “Zavedam se stiske ljudi, ki imajo probleme na poti v službo, po raznih opravkih, zaradi te dolge kolone, ki se v trenutku pojavi tudi v dolžini kilometer ali celo dveh,” je dejal Mužič.

Pred bencinskim servisom pri Štalonih je vrsta čakajočih pred bencinskim servisom Neblo vse do odcepa do vasice Brdice pri Neblem, avtomobili pa zapirajo tudi odcepe za vasi Fojana, Kozana in Šloverenc. Težave se pojavljajo tudi ne nekdanjem mejnem prehodu v Vipolžah.

Dogovorili so se tudi, da bi na bencinskem servisu skušali čim hitreje organizirati delo in usmerjati kupce.

Na sestanku je bilo navrženih kar nekaj predlogov, do odločitve pa smo prišli danes, s projektantsko hišo iz Nove Gorice, kjer smo ugotovili dve zadevi – da je smiselno narediti neko pentljo, ki bo absorbirala od 20 do 30 vozil na samem dvorišču Petrola in da bi regionalno cesto, od novega krožišča pri Agrarii do Štalonov, do vhoda v bencinski servis tudi malo razširili,” je še povedal briški župan. Zagotovil je, da bodo z deli za vsaj makadamsko razširitev ceste začeli že v dnevu ali dveh.

V Mirnu otežena vožnja tudi intervencijskim vozilom

Podobne težave imajo tudi v Mirnu. Na tamkajšnji občini so sprva menili, da bo to kratkoročno stanje, vendar glede na novo razmerje cen bencina v Sloveniji in Italiji vse kaže, da bo to postala stalnica. Zato so tudi sami poslali dopis na policijsko postajo Nova Gorica, na Petrol, na republiško direkcijo za infrastrukturo in tudi koncesionarju, ki upravlja s to državno cesto, Kolektorju CPG.

Po zadnji vladni intervenciji za regulacijo cen bencina je razlika med cenami v Sloveniji in Italiji že slab evro. Zato so marsikateri italijanski vozniki pripravljeni pred slovenskimi bencinskimi servisi čakati tudi uro ali več, da napolnijo ceneje svoje jeklene konjičke.

Skozi Miren poteka glavna povezovalna cesta med goriškim in kraškim delom občine, zaradi teh čakajočih kolon pred bencinskim servisom sredi kraja je otežena tudi vožnja intervencijskim vozilom. V Občini Miren-Kostanjevica dodajajo še, da gre predvsem za varnost v cestnem prometu, med katerimi sta tudi najbolj ranljivi skupini, pešci in kolesarji.