Po tem, ko je zadnji dve leti zaznamovala predvsem pandemija, se na graškem letališču letos pripravljajo na večje število potnikov. V prvih petih mesecih so doslej prepeljali 160.000 potnikov, kar je kar 900 odstotkov več, kot lani v istem obdobju.
Pandemijo izkoristili za dodatno ponudbo
Kljub dolgotrajnemu zaprtju se je število potnikov leta 2021 v primerjavi z letom 2020 povečalo za približno 14 %, poročajo pristojni na graškem letališču. Če so v minulem letu zabeležili manj potniškega prometa, pa so zabeležili porast tovornega prometa za 18,5 %.
To povečanje je nenazadnje posledica 32 letalskih tovornih prevozov, s katerimi so v Gradec prepeljali pomembne medicinske izdelke, kot so maske FFP2 in hitri testi.
Obdobje koronavirusa so izkoristili tudi drugače. Poleg prenove parkirne hiše in ploščadi je bil posodobljen, razširjen in še bolje prilagojen potrebam poslovnih potnikov in potnikov, ki pogosto potujejo, tudi priljubljeni VIP salon s pogledom na zračni promet.
Poletni vozni red 2022
Ponudba letov v poletni sezoni obsega 8 rednih destinacij, približno 15 počitniških destinacij, čarterski poleti pa so letos organizirani že maja in bodo organizirani v pozno jesen, do konca oktobra.
»V poletni sezoni ponujamo številne čudovite in raznolike počitniške destinacije, ki bodo vsekakor zadovoljile različne interese in okuse. Po dveh letih koronavirusa si ljudje želijo ponovno potovati, spoznavati nove stvari in uživati v občutku svobode! Naša panoga še vedno potrebuje nekaj časa, da si popolnoma opomore, vendar v prihodnost zremo z veliko mero optimizma!« je na predstavitvi načrtov danes pojasnil Wolfgang Grimus, generalni direktor Letališča Gradec.
Vas mika letališki med?
Letališče skrbi za varstvo okolja in podnebja, česar niso zanemarili niti v času pandemije. Čeprav je delež celotnega letalskega prometa v emisijah CO2 pred pandemijo na svetu znašal le približno 2,7 odstotka, v Avstriji pa le 0,16 odstotka, ima varstvo okolja pomembno vlogo. Doslej so manjšanju ogljičnega odtisa namenili 20 milijonov evrov, investicije pa načrtujejo tudi v prihodnje.
Jürgen Löschnig, poslovodni direktor letališča Gradec: »Pomemben vzvod pri doseganju naših ciljev glede emisij CO2 je med drugim naš vozni park, ki ga že leta dosledno prilagajamo e-mobilnosti. Kjer je mogoče, se zanašamo tudi na nove rešitve, kot sta uvedba novega inovativnega prevoza do železnice brez emisij ali najnovejša generacija e-potniških stopnic, ki so opremljene s fotovoltaičnimi elementi in tako skoraj ne potrebujejo zunanjega napajanja.«
Okolico letaliških pist obkroža velika površina, kjer beležijo precej živalskih in rastlinskih vrst, med drugim pa lahko v njihovi letališki trgovini kupite letališki med, pridelan na graškem letališču.
Čarterji od Antalye do Zakyntosa
V prihodnjih mesecih bodo leti na približno 15 počitniških destinacij na voljo vsaj enkrat tedensko. Med temi destinacijami so stalnice, kot so Hurgada (3x na teden), Antalya (2x na teden), Brač, Rodos (4x na teden) in Heraklion (5x na teden), Kos ali Krf, pa tudi nišne destinacije, kot so Karpatos, Paros, Skiatos, Zakintos in Kalvi. Po dolgem premoru je ponovno v ponudbi tudi Burgas na Črnem morju. Poleg tega so na voljo številni posebni leti na destinacije, kot so Funchal, Catania, Pafos ali Valencia in Porto. Kako veliko je trenutno povpraševanje, je razvidno iz dejstva, da so bili v zadnjih nekaj tednih uvedeni dodatni leti v Hurgado (do 3 tedensko) in Heraklion (do 5 tedensko).
Letos pričakujejo približno 600.000 potnikov, v kolikor seveda ne pride do nepredvidenih situacij. Kljub temu tako poslovanje še ne pomeni zelenih številk. Pozitivno poslovanje pričakujejo v letih 2023/24.
Ob čarterskih poletih pa beležijo še približno 85 tedenskih letov na pet glavnih letališč (Amsterdam, Frankfurt, München, Dunaj in Zürich).
Novost letošnjega poletja so tedenski redni leti z družbo Corendon v Ankaro od začetka julija do začetka septembra. Priporočamo ga kot izlet v turško prestolnico ali kot izhodišče za potovanje po državi, ki se razprostira na dveh celinah.
Kljub široki paleti ponudbe uporabniki pogrešajo nizkocenovne prevoznike. Po besedah vodstva teh, vsaj za zdaj, še ne bo. Strateško gledano namreč ne želijo iti v “nizkocenovno odvisnost”, taki ponudniki namreč potrebujejo veliko podpore. Kljub temu bi sodelovanja v naslednjih letih lahko prišlo, vendar to ne bo glavna dejavnost, še pojasnjujejo v vodstvu.
V Gradcu beležijo približno desetodstotni delež gostov iz Slovenije, zato trenutno potekajo tudi dogovori o morebitnem shuttle prevozu iz Maribora v Gradec. Dogovori za zdaj še niso dokončni, kajti večina gostov v Gradec potuje z lastnim prevozom.