Salon v mestu ob jezeru je za proizvajalce zanimiv tudi za to, ker nastopajo v tako imenovani nevtralni državi – Švica namreč nima omembe vredne avtomobilske industrije, tako da je nemogoče govoriti o pozornosti, ki so je deležne domače znamke, kar je sicer jasno v primeru dveh največjih salonov – tistega v Parizu in Frankfurt.

Poleg tega je Ženeva zanimiva tudi zato, ker je salonski prostor zelo omejen in posamezne znamke ne morejo najeti ogromnih površin, s čimer je tudi cena zmernejša. Za obiskovalce pa tudi zato, ker je količina premožnih tolikšna, da na razstavišču Palexpo z veseljem razstavljajo tudi najdražje eksotične znamke, kjer veljajo posamezni primerki milijon (in več) evrov.

Trend na stari celini predstavljajo športni terenci in križanci v vseh mogočih oblikah in velikostih

Ampak takih seveda ni veliko, niti v Ženevi. Večina jih pride pogledat dosegljive novosti, se čudi trendom preko študij in prototipov, ter pogleduje k najhitrejšim in najbolj vznemirljivim športnikom. Še vedno je jasno, da trend na stari celini predstavljajo športni terenci in križanci v vseh mogočih oblikah in velikostih, prihodnost – tudi ali predvsem bližnja, pa pripada elektrificiranim ali pa že povsem električnim modelov.

Generacija vozil, ki bo na cesti že leta 2019 in 2020 bi naj menda brez težav zmogla 500 in več kilometrov dosega, omogočali pa naj bi tudi super hitro polnjenje. Med katerimi je tudi precej SUV-jev. Kakšna bo cena, dosegljivost in koliko bo super hitrih polnilnih postaj – no, to je že drugo vprašanje.

Novosti in vseh mogočih razredov je seveda kar nekaj, najbolj zanimive so tiste, ki so jih proizvajalci odkrili na salonu (ali tik pred začetkom) in seveda tiste, ki so jih proizvajalci pustili na razvojni ravni študij (vsaj navzven), s čimer so si seveda omogočili prisotnost medijev tudi v drugem življenjskem ciklu.

Audi predstavil novi A6 in E-tron

Audi je ob novem A6 vendarle pokazal  model prvi povsem električni model E-tron, toda v obliki zakamufliranega prototipa, s katerim bodo nabirali testne kilometre in lovili pozonost kibicev. Gre seveda za SUV, dolg bo 4,88 metra, tehtal pa bo menda okoli dve toni. Za pogon bodo skrbeli trije motorji s sistemsko močjo 320 kW (435 KM). Najbolj prepoznavna novost BMW-ja M8 gran coupe, veliki in luksuzni štirivratni kupe v obliki serijske študije, ki bo naprodaj po dvovratnem kupeju (2019). Hyundai je razstavil dolgo najavljano baterijsko električno Kono, križanca z dosegom do 470 kilometrov, evropski publiki pa predstavil tudi novega Santa Feja. Največ pozornsoti je pritegnila oblikovalska študija Le fil rouge, ki je v obliki elegantnega kupeja predstavila nov oblikovalski jezik korejske znamke.

Seat predstavil novo zmanko Cupra

Cupra je nova Seatova znamka za športna vozila, kjer je v ospredju serijska Cupra Ateca. Tokrat tudi z električno gnanim modelom, ki bo predstavljal mero v dirkaškem športu. Cupra e-racer je tako prototip nove serije električno gnanih turnih dirkalnikov v okviru TCR prvenstva. Pri Fordu nič presenetljivega – toda prenovo malčka Ka+ (tudi terenski model Active) in modela Edge so popestrili s posebno serijo mustanga, ki je posvečena 50. obletnici njegove najbolj slavne filmske vloge v filmu Bullit. Ferrarijeva nova izvedba modela 488 se imenuje Pista, najbolj ortodoksna (in 90 kg lažja) izpeljanka serije 488 s kar 530 kW (720 KM). Pri Jaguarju so z modelom I pace prehiteli bolj zvenečo konkurenco. Gre za serijski baterijsko električni kompaktni SUV z dosegom do 480 kilometrov in 294 kW (400 KM) moči.

Lexus predstavil novo serijo športnega terenca

Kia je svojega novega in večjega Ceeda že predstavila, tokrat so pokazali še kombijevsko verzijo SW (600 litrov prtljažnika), ki je nekaj višji, hkrati so limuzinski optimi privoščili osvežitev. Učinkovito so svojo premiero skrivali pri Lexusu, kjer so predstavili novo serijo športnega terenca UX, ki bo umeščena nad najmanjšega NX-a. Gre za kompakten 4,4 metra dolg kupejevsko oblikvoan športni terenec. Ob njem je stal tudi podaljšan RX (+ 11 cm), ki bo lahko poslej prepeljal sedem potnikov. Pri Mercedesu so razred A že razkrili, ravno tako je bilo precej povedanega o skoraj neopazni prenovi razreda C, zato pa so skrbno skrivali štirivratno verzijo AMG-jevega modela GT, ki se imenuje kar AMG GT 4 vrata. Osnovo predstavlja platforma razreda E in CLS-a, s katero si deli tudi nekaj zunanjih potez, ki jo poganjajo trije motorji, z močjo do 639 KM (470 kW).

Porsche poskrbel za najbolj zahtevne voznike

Pri Mitsubishiju so razkrili novega priključno hibridnega Outlanderja z močnejšim elektromotorjem in zmogljivejšo baterijo. Peugeotova glavna novost je seveda nova izdaja limuzine 508, ki je s kupejevsko podobo končno spet bolj zanimiva in samosvoja. Limzinski kombi Rifter (zamenjal je Partnerja) je del družine citroen berlingo – opel combo. Porsche je predstavil verzijo 911 GT3 RS, ki bo razveselil najboj zahtevne voznike. Bolj so presenetili z drugo izvedbo bodočega električnega športnika Mission e, ki je dobil limuzinsko verzijo Cross Turismo. Gre torej za duhovnega naslednika (električne) Panamere s 441 kW (600 KM) in 500 km dosega. Hrvaški Rimac je spet presenetil z neverjetnimi številkami – električno gnani Koncept 2 bi naj zmogel kar 1408 kW (1914 KM) – za neverjetnih milijon evrov seveda. Škoda je pokazala študijo Vision X, pod katero je moč zaznati poteze novega mestnega terenca pod karoqom, hkrati pa hibridni pogon, ki kombinira bencin, stisnjen zemeljski plin in seveda elektriko.

Toyota z dvema hibridnima pogonoma

Subarujeve študija Viziv tourer verjetno napoveduje novega Levorga, toda njegova izrazito športna podoba bi lahko nakazovala tudi naslednika WRX-a. Toyota je tokrat plenila poglede, predvsem z novim Aurisom, tokrat brez dizlov in s kar dvema hibridnima pogonoma. Odkrili so tudi naslednika legendarne Supre, vendar le v dirkaški izvedbi. Zavzet opazovalec si seveda lahko predstavlja obrise novega športnega dvoseda kultnega imena (in BMW-jeve tehnike). Volkswagen je držal obljubo in pokazal duhovnega naslednika Phaetona – zaenkrat le v obliki študije električne gnane limuzine Vizzon I.D.  S 5,16 metra gre za nekakšno nadlimuzino, ki bi lahko dosegla serijsko proizvodnjo leta 2022. Pri Volvu pa se veselijo nove generacija serije 60, ki jo bo začel kombi z oznako V60, glede na skupno platformo pa je tudi njegov izgled zelo blizu pomanjšani verziji  V90 (4,76 m).