Ponudbe za potovanje z vlakom so potnikom na voljo celo leto. Sezonsko pa so na voljo tudi posebne ponudbe, največ v obliki paketnih ponudb, ki poleg vozovnice vključujejo še ugodne turistične produkte. Vozni red je te dni bogatejši za tako imenovane sezonske vlake, kot je na primer nočna vlaka med Ljubljano in Mariborom, ki omogočata dodatno možnost za potovanja in povratke iz Maribora in Ljubljane kmalu po polnoči. Zaradi posebne ponudbe v določenih sezonah nas je zanimalo kako dolgo potrebujemo iz Maribora na posamezno (počitniško) destinacijo in koliko stane vozovnica.

Vedno več ljudi se odpravi na potovanje z vlakom

Kot so za nas pojasnili pri slovenskih železnicah, beležijo na splošno trend rasti števila prepeljanih potnikov, z izredno prekinitvijo v letu 2020, ko so kot vse evropske države beležili upad števila potnikov v javnem prometu zaradi ukrepov in omejitev v mobilnosti zoper pandemije covid-19.

“Od leta 2021 naprej ponovno beležimo trend rasti števila prepeljanih potnikov, največ na račun sproščenih ukrepov, številnih novih vlakov Slovenskih železnic in tudi ugodnih ponudb za potovanja z vlaki. Tudi zaradi višjih stroškov cestnega prevoza z avtomobili je vlak vedno bolj popularna in ekonomična izbira. Okoljsko ozaveščanje in zavedanje, da je vlak ena najbolj prijaznih oblik javnega prevoza, je prav tako vedno večje,” so še pojasnili.

Zanimanje za potovanja z vlaki je povečano tako v notranjem kot tudi v mednarodnem prometu. V prvi polovici letošnjega leta 2022 ocenjujemo, da je število prepeljanih potnikov v notranjem in mednarodnem prometu napram lanskemu letu 2021 višje za več kot 36 odstotkov.

Z vlakom po domačih ali tujih (počitniških) destinacijah

Maribor ima povezavo z vsemi kraji ob železnici v Sloveniji in enako velja tudi za ostale evropske države: “Mesto je odlično izhodišče za direktne povezave v domače kraje na koroški progi, proti Šentilju, Ormožu oz. Hodošu, proti Celju, Ljubljani in Kopru. Samo z enim prestopom pa še na vse druge proge, npr. v vse kraje ob gorenjski, kamniški, kočevski, dolenjski itd.”

Za počitniške postanke v poletni sezoni so zanimivi tako kraji, ki omogočajo kopanje, kot tudi drugi. Naravna kopališča, ki so dosegljiva z vlakom v Sloveniji so na primer Bled, Bohinj, Vodni park Radlje ob Dravi. Zanimiva so tudi številna termalna kopališča, kjer lahko z vozovnico za vlak uveljavljate dodatne popuste za kopanje.

Kot so v nadaljevanju še pojasnili, je tudi potovanja z vlaki v evropska mesta ob obali zelo popularna. Potniki iz Maribora lahko v poletnih mesecih, direktno ali pa le z enim vmesnim prestopom, potujejo v poletne počitniške destinacije kot so Split, Šibenik, Opatija, Reka ali Pulj. “V poletnih mesecih zaznavamo povečano povpraševanje tudi za potovanje v Budimpešto, ter v Prago, Bratislavo, Varšavo itn. Prav tako v Avstrijo, ne le v priljubljene ali znane destinacije kot so Dunaj ali Salzburg ampak tudi v druga mesta kot so Gradec, Celovec, Innsbruck, in tako naprej,” so dodali.

Potnikom so na voljo direktne povezave, cene so variabilne

Od 11. junija 2021 je potnikom iz Maribora na voljo nova direktna povezava z Dunaja do Trsta in nazaj. Z novo direktno povezavo, ki je potnikom na voljo vsak dan, so potniki iz Maribora, Pragerskega, Celja dobili možnost neposrednega potovanja v Trst. Iz Trsta pa ima vlak povezave za potovanja naprej s hitrimi vlaki Frecciarossa, v smeri Benetk, Padove, Milana, Torina, Bologne, Firenc, Rima,… Z Dunaja pa lahko potniki potujejo z vlakom naprej v Prago, Bratislavo, Krakow, Varšavo,…

Od 12. decembra 2021 je potnikom iz Maribora na voljo nova direktna povezava, vlak Drava na relaciji Budimpešta – Maribor – Ljubljana in nazaj, prek Spielfelda, Graza, Szentgotthárda, Szombathelya, Györa, Komaroma ….

V poletni sezoni od 9./10. julija do 27./28. avgusta 2022 na relaciji Budimpešta-Maribor-Ljubljana-(Koper/Rijeka) in obratno vozi nočni vlak Istria. “V potniškem prometu si v sodelovanju s tujimi železniškimi upravami prizadevamo oblikovati potnikom cenovno čim bolj dostopne cene. Potnikom iz Slovenije, ki želijo z vlakom potovati v tujino je tako na voljo širok nabor ugodnih vozovnic za potovanje,” so pojasnili pri Slovenskih železnicah.

Enosmerna vozovnica iz Maribora v Zagreb je na voljo za 12 evrov. V Opatijo ali Reko lahko potujejo že za 14 evrov. V Pulj za 24 evrov, v Split pa za 29 evrov. Na Dunaj od 19,90 evra, v Gradec pa že za 8 evrov. V Budimpešto od 19,50 evrov. V Bratislavo od 35 evrov. V Prago od 46 evrov, v Trst pa že od 15,30 evrov. Iz kateregakoli mesta v Sloveniji lahko potnik potuje v katerokoli mesto v Nemčiji že od 27,90 evrov.

Cene vozovnic so variabilne in se spreminjajo glede na razpoložljivost posameznega nivoja cene, odvisno od časa poizvedovanja ali dneva nakupa. Število vozovnic po nizkocenovnih ponudbah je omejeno in je na voljo do zapolnitve prostih mest zato priporočamo nakup tovrstnih vozovnic čim prej, lahko že 6 mesecev pred potovanjem.

Bomo imeli do leta 2024 še več povezav?

Čeprav sta dve pretekli leti zaradi pandemije korona virusa v splošnem zelo zaznamovali mednarodni promet in potovanja, pa so pri Slovenskih železnicah zelo optimistični, da bodo z ustreznimi vlakovnimi povezavami, ugodnimi cenovnimi ponudbami in okrepljenimi marketinškimi akcijami uspeli držati pozitiven trend potovanj v mednarodnem prometu.

“Ponudbo mednarodnih povezav bi radi še povečali tako, da bi bili mi prevoznik do Zagreba ali do Gradca oziroma Beljaka, z našimi novimi vlaki Stadler. Naša velika ambicija je, da bi to uresničili že v letu 2024. To so velika mesta in take povezave bi veliko prinesle tako domačim prebivalcem kot tudi turistom in seveda gospodarskemu rezultatu,” so z nas pojasnili in v nadaljevanju še dodali, da si želijo tudi več nočnih vlakov, za katere pa potrebujejo večsistemske lokomotive in spalne vagone, za katere upajo, da prav tako najdejo mesto v ponudbi.

Dolžina potovanja je odvisno od infrastrukturnih zmogljivosti železnice

Dolžina potovanja iz Maribora ne le do počitniških destinacij ampak do katerekoli tuje destinacije je odvisna od infrastrukturnih zmogljivosti železniškega omrežja in hitrosti, ki jih le-ta dovoljuje. “Na Slovenskih železnicah smo v zadnjem času v pospešenem ritmu izvajanja infrastrukturnih del, ki seveda vplivajo na hitrosti vlakov, vendar bodo obenem na daljši rok prispevali k izboljšanju prometne povezanosti in hitrejšega potovanja od odhodne do ciljne destinacije.” Si pa prizadevajo, da bi lahko v čim krajšem času potnikom ponudili krajše vozne čase, vendar je uresničitev le-tega v veliki meri odvisna od vlaganj države v železniško infrastrukturo, s katero potem lahko dosežejo tudi večje hitrosti ne le mednarodnih ampak vseh potniških vlakov.

Primeri časa potovanja iz Maribora do tujih destinacij (časi so zaokroženi):

  • do Gradca: ena ura
  • do Dunaja: tri ure in pol
  • do Budimpešte: šest ur
  • do Splita: okoli deset ur za vožnjo
  • do Züricha z nočnim vlakom: enajst ur
  • do Zagreba: dve uri in pol
  • do Trsta: pet ur
  • do Pulja: sedem ur
  • do Prage: deset ur
  • na Reko: šest ur

V poletnih mesecih je potovanja za turistične namene več

Vozovnice so na voljo za potovanja potnikov z vlaki vsem potnikom ne glede na to ali potnik potuje z vlakom v poslovne, turistične ali osebne namene: “A po oceni lahko z gotovostjo potrdimo, da še posebej v poletnih časih veliko potnikov potuje v turistične namene, tako v slovenske turistične kot tudi tuje turistične destinacije”.

Povprečno število prepeljanih potnikov s strani Slovenskih železnic v zadnjih 20 letih je sicer več kot 14 milijonov na leto.

V poletnih mesecih imajo povečan promet na račun več potovanj v turistične namene, je pa na drugi strani to čas, ko ni vsakodnevnih potovanj dijakov in študentov zaradi počitnic. “Vsakodnevno spremljanje frekvence potnikov na mednarodnih vlakih kaže na letošnje izjemno povečano mobilnost potnikov ne le iz Slovenije v tujino, ampak tudi iz tujine v Slovenijo, bodisi v prispetju ali tranzitu skozi Slovenijo. V strukturi prepeljanih potnikov iz tujine v Slovenijo (v prispetju v Slovenijo in v tranzitu skozi Slovenijo) beležimo izjemen porast števila potnikov, največ iz Avstrije, Nemčije, Hrvaške, Švice, Italije, Madžarske in tako naprej,” so še dodali.

Kot so na koncu še pojasnili je potovanje z vlakom lahko zelo dobra izbira predvsem na relacijah, ki so tudi časovno zelo konkurenčne cestnemu prevozu. Seveda je tu še varnostni in okoljevarstveni vidik, ki gre v prid potovanju z vlaki po železnici.