Mercedes-Benz v svoji ponudbi nikoli ni imel tako robatega in hkrati tako vsestranskega modela, kot je poltovornjak. Po drugi strani pa je res, da nemška znamka širi svoj modelski portfelj na praktično vsak razred, kjer le vidi prodajne možnosti. In glede na vse večjo popularnost terencev in križancev je skoraj logično, da niso mogli stati križem rok. Posebej pa še zato, ker so si lahko večino zasnove ‘sposodili’ pri koncernu Renault Nissan Mitsubishi, s katerim zadnja leta odlično sodelujejo.

Razred X očitno drugačen, tudi oblikovno

In ker so prvi od znamenite germanske premijske trojke v tem razredu, ima to seveda tudi svoje prednosti. No, s tem, da so si tehniko sposodili pri Nissanovi Navari so seveda prihranili drag in mukotrpen razvoj, sploh glede na dejstvo, da so v tem razredu brez izkušenj. Toda inženirji in oblikovalci so vseeno resno vzeli svojo nalogo, saj je razred X vendarle očitno drugačen, tudi oblikovno. Še bolj so se potrudili v notranjosti, kjer je X, čeravno uradno med gopodarskimi vozili, v večini elementov podoben zadnji generaciji limuzin. Tudi uporabljeni materiali in izdelava so na opazno višji, vsekakor pričakovani ravni. Kako tudi ne, ko pa za vstopni model zahtevajo vsaj 36.000 evrov, nekaj (za Mercedes) nujne dodatne opreme, pa je lahko tak poltovornjak zlahka vreden več kot 50 tisočakov.

Sicer pa je novi X bolj ali manj klasičen predstavnik segmenta poltovornjakov, ki s svojo robato tehniko zamenjujejo vse bolj mehkobne SUV-je, hkrati pa ponujajo možnost spodobne nosilnosti. Gre za enega večjih modelov na trgu (5,34 m), ki uporablja klasično lestvasto šasijo, togo zadnjo premo, obenem pa vijačne vzmeti in vzdolžna vodila – medtem ko večina konkurence še vedno ostaja na bolj arhaičnih listnatih vzmeteh na zadnji premi. Prvi vtisi – opazno bolj udobno kot pri konkurenci, toda udobja premijskih SUV-jev (kaj šele limuzin), seveda ne dosega. Kar pa je jasno – tudi zavoljo visoke nosilnosti (tudi več kot tono) in vzdržljive, robate tehnike, ter 22 cm oddaljenosti od tal.

Na trgu zaenkrat dva motorja 

Dva motorja sta zaenkrat na trgu – oba 2,3 litrska štirivaljnika s 120 in 140 kW (163 in 190 KM), z zadnjim ali štirikolesnim pogonom (priklopljivim, doplačljiv). Z njim pride še možnost preklopa med zadnjim in štirikolesnim pogonom in terenskim prenosom (reduktor). Oznakama 220d in 250d se bo poleti pridružila še 350d. To je oznaka za šestvaljni dizel, ki zmore 190 kW (258 KM). Tu sta samodejni štirikolesni pogon in 7G tronic in samodejni menjalnik serijska. Za razliko od konkurence v tem še vedno skromnem segmentu (pri nas ga ocenjujejo na manj kot 500 vozil letno, kakšnih deset odstotkov si ga želijo zase) bodo Mercedesu ponujali le dvojno kabino (double cab), hkrati pa bodo na voljo pa bodo le dizelski motorji.