Starejši se vsekakor še dobro spomnite oznake GSi, ki jo je Opel od sredine osemdesetih let uporabljal za označevanje svojih najbolj športnih modelov. Dokler ni ob koncu  devetdesetih vlogo postopno prevzela OPC.  Zdi se, da zdaj kultna oznaka spet dobiva svoje mesto v Oplovi paleti (športne) ponudbe. Insignia bo prvi model, ki bo po letu 2012 spet nosila to oznako – toda ne bo zadnja, saj so nam na predstavitvi modela zagotovili, da bo že letos na voljo tudi Corsa GSi.

OPC seveda ostaja, dasiravno o Insignii OPC na glas ne govori nihče, sploh ne zdaj, ko so pri novem lastniku, ki si seveda želi predvsem narediti znamko profitabilno. Dejstvo pa je, da bo GSi poslej prevzel vlogo dostopno športnosti, nekakšne prve stopnice športnosti pri Oplu. Zato je Insignia, ki so jo predstavili te dni predvsem izvedenka, saj uporablja serijski sicer najmočnejši motor v ponudbi, to je dvolitrski štirivaljnik s 191 kW (260 KM) s 400 njutonemtri navora, ki se zaradi prožnosti in veselja do vrtenja zdi prva izbira. Ob tem je v ponudbi tudi še dizelski štirivaljnik z dvema turbo polnilnikoma, ki zmore rezerviranih 154 kW (210 KM) in nekaj bolj darežljivih 480 Nm navora.

Oba sta sicer spojena s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom, ki pa ima delovanje že prilagojeno posebnim zahtevam športnega GSi modela. In zraven spada tudi stalni štirikolesni pogon z vekotriranjem navora. Tako delovanje in odzivnost motorja, menjalnika, pogona  in tudi prilagodljivega blaženja (FelxRide) je moč nadzorovati z izbiro voznega programa, kjer je v programu Sport nekoliko bolj sproščeno tudi nadzorovanje zdrsa (ESP). Možno pa ga je, ravno tako kot TCS, povsem izklopiti.

Posvetili so se podvozju

Sicer pa so se inženirji predvsem posvetili podvozju, kjer so vzmeti čvrstejše in krajše (10 mm), blažilci so športni,  programi delovanja prilagojeni, platišča so večja (do 20 palcev), zavore pod njimi (diski) premera 345 mm s štiribatnimi zavornimi čeljustmi (Brembo). In na njih so lahko tudi Michelinove Pilot sport 4S pnevmatike, na katerih je bil avto tudi razvit. Očitno je, da gre za model z zelo usklajenim in tudi uglajenim delovanjem podvozja, ki ga je moč hitro in varno peljati tudi po zelo utrujenem asfaltu. Glede na številne kilometre na znamenitem dirkališču Nordschleife to niti ni tako čudno.

Dobro opremljen GSi je že moč naročiti tudi pri nas, kjer vstopni model velja 34 tisočakov (dizel resnih 2750 evro več), za to pa dobite predvsem hitro in enostavno vodljivo limuzino, z več kot odličnimi (školjkastimi) sedeži in kupom opreme. Kjer športna šminka niti ni na prvem mestu …