Magnina lakirnica v Hočah pri Mariboru raste po načrtih. Zraven same tovarne bo tudi okolica bodoče lakirnice dobila drugačno podobo, saj bo neposredno v obrat vodila tudi železnica, ki naj bi bila zgrajena že v času prve faze. Uredile se bodo tudi nekatere cestne povezave, pločniki in drugi odseki. Z izgradnjo tirne povezave bo namreč omogočena preusmeritev dela prometa iz ceste na železniško infrastrukturo, s čimer bodo posredno zagotovili večjo varnost udeležencev v prometu in zmanjšali negativne vplive prometa na okolje.
Predmet projekta “Tirna povezava z industrijsko cono in letališčem Edvarda Rusjana Maribor – I. faza”, ki ga vodi Direkcija RS za infrastrukturo, je tako nova 230 metrov dolga železniška povezava s cepno kretnico na desnem tiru železniškega odseka Rače–Hoče, ki bo omogočala povezavo do letališča Edvarda Rusjana Maribor in hkrati omogočala uvoz in izvoz vlakov iz železniške postaje Hoče v industrijsko območje Magna.
Gradbeno dovoljenje ni potrebno
Kot so za naš portal pojansili na Direkciji RS za infrastrukturo, zajema faza I. predmetnega projekta izgradnjo novega tira javne železniške infrastrukture, vključno z vgradnjo nove cepne kretnice, ščitne kretnice in ščitnega tira do t.i. točke razmejitve v km 0+231. Železniška infrastruktura zgrajena v prvi fazi bo del javne železniške infrastrukture in bo omogočala neodvisno nadaljevanje gradnje tirne povezave do letališča Edvarda Rusjana in priključitev industrijskega območja Magna.
“V sklopu te faze se bo podaljšalo postajno območje železniške postaje Hoče tako, da bo cepna kretnica v območju postaje, predvidena je ustrezna prestavitev signalov in predsignalov in ustrezna ureditev vozne mreže. Vse navedeno predstavlja del javne železniške infrastrukture. Direkcija RS za infrastrukturo je namreč pristojna samo za gradnjo in obnovo tirov ter infrastrukture, ki so del javnega železniškega omrežja,” so še dodali.
Gradbena dela za izvedbo I. faze se bodo izvajala po postopku vzdrževalnih del v javno korist, zato pridobitev gradbenega dovoljenja ni potrebna. Ocenjena vrednost investicije za I. fazo je 1,34 mio EUR z DDV in bo v celoti financirana iz proračunskih sredstev Republike Slovenije.
Izgradnja industrijskega tira je v domeni Magne
Direkcija RS za infrastrukturo je objavila javno naročilo za izgradnjo I. faza projekta. Odločitev o izboru ponudnika je pravnomočna, sledi podpis pogodbe z izbranim ponudnikom za izvedbo del ter pričetek del.
“Na to zgrajeno javno železniško infrastrukturo bo možno priključiti industrijski tir, izgradnja tega pa je v domeni investitorja v industrijski coni (po izdelani idejni zasnovi »Tirna povezava z industrijskim območjem Orehova vas« iz leta 2017, ki je bila usklajena s predstavniki podjetja Magna znaša dolžina industrijskega tira cca 1300 m),” so še pojasnili.
Skladno z zakonom morajo biti sicer industrijski tiri zgrajeni po predpisih, ki veljajo za gradnjo javne železniške infrastrukture, niso pa del javne železniške infrastrukture. Vsa medsebojna razmerja v zvezi z vzdrževanjem, zagotavljanjem varnega železniškega prometa na industrijskem tiru itd. so predmet pogodbe med upravljavcem in lastnikom industrijskega tira.