Prenovo Koroške ceste in Glavnega trga bo, po poročanju Večera, izvedel konzorcij podjetja Nigrad, Pomgrad in Komunala Slovenske gorice. Omenjena podjetja so po večmesečnih pogajanjih spustila ceno s prvotnih 7,85 milijona evrov na 4,89 milijona evrov. Dela bi se lahko pričela že z oktobrom in se končala predvidoma do aprila 2020. Kot poroča Večer, bo cesta med Strossmayerjevo in Glavnim mostom popolnoma zaprta tri mesece.

Projekt, ki ga sofinancira kohezijski sklad EU, bo povsem predrugačil trenutno podobo Glavnega trga s Koroško cesto, ki bo tekla vse od krožišča na Glavnem trgu (brez krožišča) do krožišča nad mariborsko tržnico. Območje bo zaprto za promet, z izjemo Marpromovih mestnih avtobusov, dostavnih in rešilnih vozil, ki bi čez območje vozili s hitrostjo maksimalno 20 kilometrov na uro.

Pohorskega tonalita najverjetneje ne bo

Visoka cena projekta je bila sprva postavljena zaradi izbire tlaka; podžupan Gregor Reichenberg se je zavzemal za to, da bi v trg vgradili pohorski tonalit. Za Večer je podžupan Samo Peter Medved nato povedal: “Cena tlaka je največji problem. Projektantska ocena za kvadratni meter tlaka na Glavnem trgu je 50 evrov, ponudba, ki smo jo dobili, pa 217 evrov. Da bi ceno znižali na 4,95 milijona, kolikor je denarja za projekt v proračunu, smo nekatere tehnologije izvedbe tlaka in njegove količine skupaj s projektanti racionalizirali.” 

V vsakem primeru bo v tla sicer vgrajen granit, saj robne pogoje za tlakovanje Glavnega trga določi zavod za varstvo kulturne dediščine. Tonalita najverjetneje ne bo, tako zaradi cene, kot tudi zato, ker obstaja le en proizvajalec. Slednji torej nima konkurence, zato ni v skladu z zakonom o javnem naročanju. Iz občine so sporočili še, da želijo, da bo trg takšen, da bosta z njim zadovoljna tako projektant kot zavod. Pred pričetkom del na Glavnem trgu bodo, kot piše Večer, naredili testna pola in se uskladili z zavodom. Proračunskim možnostim se bo z določenimi prijemi potrebno prilagoditi – tako bodo denimo prehode proti Lentu uredili kasneje, po zaključku del bodo pripravili tudi razpis za izvedbo vodovodnih instalacij in kupili urbano opremo.

Bližnje ceste bodo bistveno bolj obremenjene

Zaprtje Koroške ceste bo izredno vplivalo na prometno situacijo v centru mesta. Promet se bo najbolj zgostil na Titovem in Koroškem mostu, večja obremenitev bo tudi na Lentu, Krekovi, Mladinski in Gregorčičevi ulici. Celotna prenova bo sicer trajala pol leta, a bodo Koroško zaprli le za tri mesece, saj prenova Glavnega trga prometa naj ne bi ovirala.

Podžupan Samo Peter Medved je za Večer povedal, da je bila želja, da bi se dela zaradi manj prometa izvajala po Festivalu Lent, vendar so se pogajanja zavlekla in prenova se bo začela v za promet najbolj neugodnem času. “Žal alternative za povezavo vzhod-zahod na desnem bregu Drave v Mariboru še nismo našli, mesto je z odpravo tega problema predolgo odlašalo. Smo tik pred tem, da izdamo razpis za celovito prometno študijo, čeprav sem si sam želel, da bi to bilo rešeno že veliko prej. To zaporedje vsekakor ni optimalno, vendar se lotevamo tudi tega problema. So pa zadovoljni vsaj gostinci, ti imajo namreč poleti na vrtovih največ gostov. Vsekakor bomo pred začetkom del javnosti predstavili vse spremembe prometnega režima, prilagodili bomo avtobusne linije, morda kakšno tudi dodali. Želja župana je, da se dela končajo konec marca ali v začetku aprila, da se torej zaključijo pred prvomajskimi prazniki, ko se v mestu začne turistična sezona. Hkrati je dejstvo, da moramo denar iz mehanizma trajnostne urbane strategije tako ali tako počrpati do konca junija. Pred nami je torej kar velik izziv,” povedal za omenjeni časnik.

Po prenovi Koroške promet ostaja dvosmeren, hitrost pa bo omejena na 20 kilometrov na uro. Pri Glavnem mostu in tržnici bodo vgrajeni tudi potopni valji, s katerimi bo ulica lahko zaprta v času prireditev.