Po zimski prekinitvi se od  27. marca nadaljujejo dela za preplastitev štajerske avtoceste A1 na delu odseka med Šentiljem in razcepom Dragučova ter pomurske avtoceste med razcepom Dragučova in Pernico. Do začetka aprila sta bila v razdalji približno 3,6 kilometrov zaprta prehitevalna pasova, pretežno na odseku A1 med Pesnico in razcepom Dragučova ter na priključku Maribor sever, prav tako prehitevalna pasova v razdalji približno 5 kilometrov na pomurski avtocesti A5 med razcepom Dragučova in Pernico. Sledi več faz del, ko bo promet na omenjenih relacijah prav tako urejen samo po enem pasu v vsako smer vožnje. Dela bodo potekala predvidoma do začetka julija letos.

Pogodbena vrednost del znaša več  kot 16 milijonov evrov

Projekt obnove cestišča obsega, na območju avtoceste A1, dela za preplastitev vozišča v debelini 4,5 centimetrov, vključno s kraki razcepa Dragučova, na območju avtoceste A5 pa izvedbo nadgradnje vozišča v debelini 10 centimetrov.  Na nevarnih mestih ob vozišču bodo vgradili novo varnostno ograjo. Za potrebe izvajanja cestninskega nadzora bodo na priključku Maribor sever zgradili odstavne niše. Na območju avtoceste A5 bo urejen sredinski ločilni pas avtoceste, vgrajena bo nova jeklena varnostna ograja, z višjim nivojem varovanja. Dela za preplastitev in varnostno nadgradnjo omenjenih odsekov, ki so stekla lani jeseni, opravlja konzorcij Pomgrad d. d. in VOC Celje d. o. o., pogodbena vrednost znaša 16,4 milijona evrov (brez DDV).

V času prometnih konic prihaja do zastojev

“Čeprav ne gre za prometno najbolj obremenjena odseka na našem avtocestnem omrežju, je zlasti v prometnih konicah pričakovati zgostitve in tudi zastoje, saj po njiju vozi razmeroma veliko tovornih vozil,” so zapisali v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS). V letu 2019, referenčnem letu pred pandemijo covida-19, je povprečni letni dnevni promet na obravnavanem odseku A1 znašal 29.300 vozil, od tega 3220 tovornih, na odseku A5 pa 28.902 vozili, od tega 4530 tovornih.

K večji varnosti in pretočnosti prometa ob postavljeni delovni zapori lahko prispevajo tudi uporabniki avtocest, in sicer z upoštevanjem prometnih predpisov in prometne signalizacije, pravilno razvrstitvijo pred zaporo ter strpnostjo v primeru zastoja. Prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred zaporo lahko hitro privedejo do nesreče in posledično daljših zastojev, sporočajo z DARS-a. “Voznice in voznike prosimo za strpnost in previdnost za volanom ter jim svetujemo, da se pravočasno pozanimajo o stanju na cestah, priporočamo Prometnoinformacijski center.”