V kolikor je z izdelkom vse v redu in je torej brez napak, je vračilo izdelka prepuščeno praksi in dobri volji prodajalca. Zakon tako ne predvideva posebnega varstva kupcev v primeru brezhibnega izdelka. Velika večina prodajalcev ima poslovno prakso, da se lahko izdelek neuporabljen vrne v roku 8 dni, ni pa za takšno zahtevo nobene podlage v zakonu. V kolikor so nam to povedali ob nakupu, potem to zanje velja, sicer pa ne.
https://
Drugače je v primeru, če je z izdelkom kaj narobe. V takšnem primeru je izdelek možno reklamirati in uveljavljati zahtevke bodisi iz naslova garancije (če gre za tehnično blago) bodisi iz naslova odgovornosti prodajalca za stvarne napake. Samo dejstvo, da je bil izdelek kupljen na razprodaji torej absolutno ne pomeni manjšega varstva glede pravic potrošnikov.
Nakupa na razprodaji pa ne smemo enačiti z drugimi znižanji, npr. pred zaprtjem prodajalne; takrat velja tako kot je bilo oglaševano oz. obljubljeno. Prav tako ne smemo mešati razprodaj z znižanji zaradi poškodbe izdelka, t.i. blago z napako. Izdelki, ki so poškodovani morajo biti fizično ločeni od ostalih izdelkov in morajo biti vidno označeni, da gre za poškodovan izdelek. V teh primerih seveda ni možno reklamirati izdelka da je poškodovan, če smo bili pred nakupom vidno opozorjeni, da gre za znižanje zaradi poškodovanega izdelka.
——————————————————————————————————————————————-
Brezplačno pravno svetovanje na Zavodu PIP (www.zavodpip.si) za občane sofinancira Mestna občina Maribor.