Pri mariborskem spletnem mediju Maribor24.si smo, v okviru predvolilne vsebine »Vidim Maribor«, pripravili sklop vprašanj kandidatom za mariborskega župana. Kandidati vsak dan odgovarjajo na eno vprašanje.
Bralke in bralce pozivamo, da posredujejo predloge za vprašanja kandidatom na [email protected].
Vidim Maribor (9): Kateri del turizma bi v Mariboru bilo potrebno razvijati, kaj lahko občina pri tem doprinese? Kako pomagati manjšim ponudnikom turističnih oz. gostinskih storitev v mestu?
Dragan Bosnič – ZaAB
Kolesarski – Bike park, BMX, treking, indoor parki, zdraviliški turizem, gastronomski, vodni-SUP, rance, splavi… Manjši ponudniki bi se lahko predstavljali preko pump up-ov na trgih! Občina prispeva ustrezno infrastrukturo, urbano pohištvo!
Anton Krajnc – SMC
Vse vrste turizma moramo razvijati, predvsem tiste, za katere imamo kapacitete in kader :
– stacionarni in dnevni, skupinski in posamični, za starejše in posebej za mlade,
– pohorski, zdraviliški, rekreativni, pohodniški, kolesarski itd.
– za tiste z malo denarja in tudi za petične goste iz vsega sveta. Veliko imamo priložnosti in veliko lahko ponudimo – od lokalne gastronomije, odličnih vin, dobrih gostiln do zgodovinskih znamenitosti, krajevnih značilnosti, izletniških kmetij, hribov in dolin.
Stojan Auer – LPR
V Mariboru je potrebno razvijati turizem celostno, kar pa nujno pomeni, da morajo biti vsi turistični ponudniki med seboj dobro povezani in nastopati skupno. Skupno nastopanje in povezovanje mora zagotavljati mestna občina Maribor – kar pa na žalost počne relativno slabo. V LPR smo že poslali zahteve predsedniku Vlade RS, g. Miru Cerarju, da se pisarna za neposredno črpanje evropskih sredstev prenese v Maribor, kar bi pomenilo izjemno pomoč tako velikim še bolj pa manjšim ponudnikom turističnih storitev, ki bi lahko neposredno (ne več preko Ljubljane) kandidirali na programe, ki omogočajo turistični razvoj in vlaganja.
Bernard Memon – NSi
V Mariboru lahko v sklopu trajnostnega turizma okrepimo dejavnost zelenega turizma. Čista in neokrnjena narava je naša ključna prednost, zato je potrebno razvoj turizma graditi na neokrnjeni naravi (npr. Pohorje), zdravi in lokalni pridelani hrani, čisti pitni vodi in predvsem na področju vinskega in kmečkega turizma. Občina mora zagnati tudi večjo investicijo, kot je projekt mestna plaža. Manjšim ponudnikom lahko občina pomaga z nizkimi cenami oddaje svojih prostorskih kapacitet in oprostitvami občinskih dajatev za opravljanje posamezne dejavnosti. Občina lahko naredi veliko tudi z aktivnim pristopom oglaševanja in promocije.
Metod Dolinšek – SD
Maribor vsako leto obišče vedno več turistov, kar je za povezane dejavnosti v sklopu turistične ponudbe dobra novica. Vendar lahko ugotovimo, da je bilo na področju letnega turizma storjeno premalo. Potenciali Pohorja in reka Drave, dveh naravnih biserov, so skozi obdobje pomlad-jesen premalo izkoriščeni. Mestna plaža, izposoja vodnih plovil za vožnjo po reki Dravi sta samo dva predloga, ki bi bila za mesto in turiste zanimiva. Organizirano pohodništvo na Pohorju, dnevna vožnja zastonj z gondolo za meščanke in meščane bi prav tako pospešila razvoj ponudbe letnega turizma na Pohorju. Druga veja turizma pa mora postati kulturni turizem, katerega potenciali so v širšem prostoru premalo poznani.
Peter Rižnar – Združena levica
Turizem bi lahko razložili kot potovanje zaradi razvedrila in oddiha. Maribor je mesto, ki s svojo tradicijo in sodobnostjo daje te možnosti. Tako bi bilo turizem potrebno razvijati v smislu mariborske in slovenske tradicije ter naravnih lepot, ki jih mesto ponuja. Velik potencial vidim v gričevnatem svetu Maribora: Piramida, Kalvarija, Meljski hrib so čudovita iztočnica za razvoj tradicionalnega turizma v Mariboru. Prav tako je tu Pohorje, ki nam z naravno in kulturno danostjo ponuja temelj za gradnjo in razvoj turizma. Naloga občine je poiskati investitorje, bodisi slovenske, bodisi tuje, in ustvariti novo kupno moč v mestu. Najemnine gostinskih in drugih lokalov so se že znižale in s tem olajšale delo manjšim ponudnikom turističnih oz. gostinskih storitev. Pomembno je, da so prostori vzdrževani, ogrevani in uporabljeni in s tem izginja miselnost mesta duhov in prinaša vanj življenje.
Peter Tomaž Dobrila – Solidarnost
Mariboru je doslej največji priliv prinesel kulturni turizem, od katerega imamo še danes povečane vse odstotke obiska in prihodkov v letih Evropske prestolnice kulture 2012, tudi v 2011 in 2013 in še danes prihaja v Maribor, pa tudi v partnerska mesta, več turistov. Tudi v programu Fronte za Maribor, katere kandidat sem, je razvijanje kulturnega turizma
prioriteta. Sledi športni turizem, ki se najbolj vidi ob mednarodnih tekmah mariborskih nogometašev, pa tudi ob drugih športnih dogodkih, denimo Zlata lisica, razni maratoni ipd.
Razmisliti velja tudi o kongresnem turizmu in pogledati vse razpoložljive kapacitete, se pogovoriti o morebitni ponovni obuditvi sejemskega turizma in razdelati zdraviliški turizem, zlasti v okviru Pohorja, bioenergetskih točk in termalnih kopališč, ter razdelati izobraževalni turizem, mitski turizem in še posebej poudariti vinsko-gostinski turizem v bogastvu in pestrosti okoliških vinskih cest. Manjšim ponudnikom gostinskih in turističnih storitev v mestu je treba nuditi podporo pri promociji in uveljavitvi, kar je tudi eno od poslanstev Zavoda za turizem Maribor.
Lokalno