Preteklo leto so pr nadzoru vinjet v Sloveniji zabeležili kar 49.666 kršitev. Na štajerskem koncu je bilo lani 14.599 kršiteljev,  letos, v prvih dveh tednih kar 1.300. Največ jih je zaznanih na odseku Šentilj – Pesnica in izvozu Bistrica – jug. Kršitve naj bi bile najpogostejše, kot so dejali na Direkciji za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), med 11.00 in 13.00 uro ter nato v popoldanskem času, med 16.00 in 18.00 uro.
Največ kontrol vinjet opravljenih na počivališčih in bencinskih servisih. Pri nadzorih velikokrat odkrijejo tudi storilce drugih prekrškov.
Kontrolo nad cestninjenjem z vinjetami opravlja policija, prometni inšpektorat, carinska uprava ter carinski nadzorniki. DARS ima pristojnosti prekrškovnega organa. »Nadzor se izvaja na način, ki je najbolj varen, evropsko primerljiv in hkrati ne povzroča večjih zastojev. V kolikor bi vremenske okoliščine ali zastoji hromili pretočnost, se nadzor takoj prekine,« so nam pojasnili na DARS-u. Največkrat nadzore izvajajo na počivališčih in bencinskih servisih, pa tudi izvozih s cestninskih cest ter samo vožnjo.
Na DARS-u so opravili tudi analize, ki so pokazale, da je potrebno občasno izvesti tudi širši nadzor, katerega izvajajo skupaj z drugimi organi, ki imajo pristojnosti za nadzor prometa. Takšen nadzor občasno povzroči zastoje. »Ob takšnih nadzorih, se običajno, poleg običajnih storilcev prekrška, odkrije storilce prekrškov, ki si ne nazadnje tudi s pomočjo medijev bolj ali manj uspešno izogibajo kakršnemu koli nadzoru,« še razlagajo na DARS-u.
Najpogostejši izgovori voznikov so, da niso nikjer mogli kupiti vinjete, da niso vedeli, da je le-ta obvezna ali pa trdijo, da so doma vzeli narobni avto.
V primeru, ko vozniki trdijo, da niso imeli možnosti nakupa vinjete, cestninski nadzorniki med drugim pokažejo fotografije obvestilnih tabel o obvezni uporabi vinjet v RS, sezname prodajnih mest ter njihovih odpiralnih časov. Na DARS-u menijo, da so kakršni koli izgovori neutemeljeni  oz. neopravičeni. Občasno se uporabniki pritožujejo, nad samim opravljanjem nadzora, prav tako pa se pritožujejo tudi vozniki, ki menijo, da bi tovrsten nadzor morali izvajati pogosteje.