Podvozu pod železniško progo na Ledini, ki povezuje Bohovo in Tezno ter je bil še pred leti znan predvsem po tem, da je bil skorajda po vsakem nalivu poplavljen in neprevozen, se vendarle obetajo boljši časi.

Bližje in hitreje od vzhodnega dela mesta proti zahodu

Iz službe za odnose z javnostmi na Mestni občini Maribor so sporočili, da z Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) nadaljujejo projekt, kot sta se obe strani obvezali s podpisom sporazuma. »Ko bo celoten projekt realiziran, rok je konec leta 2021, bo vzpostavljena bližja in hitrejša cestna povezava za vsa vozila med vzhodnim in zahodnim delom Maribora oziroma med Teznom in Razvanjem. Tudi za tovorni promet, za katerega sedaj vožnja skozi ni možna,« so zapisali. Podpis sporazuma za izvedbo podvoza Ledina in gradnjo navezovalne ceste s komunalno infrastrukturo na glavni železniški progi Zidani most-Maribor je bil z državo, ministrstvom za infrastrukturo in DRSI podpisan jeseni 2018.

Dolžina novega cestnega odseka s podvozom približno 400 metrov

»Izgradnja celotne ceste Ledina je razdeljena na 3 faze, dolžina novega cestnega odseka s podvozom pa je približno 400 metrov. Na območju obstoječega podvoza, ki je neustrezen, bo zgrajen novi, ki bo opremljen z vsemi tehničnimi lastnostmi za normalno odvijanje prometa za vsa motorna vozila, kolesarje in pešce,« pišejo občinski piarovci.

V postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja

Za omenjeni odsek sta izdelani projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja (PDG) za cestno povezavo s komunalno infrastrukturo in za podvoz. »PGD bo potrebno dopolniti zaradi spremembe gradbene zakonodaje in nato še pridobiti projekte za izvedbo gradnje in morebiti odkupiti določene nepremičnine, v skladu z dopolnjeno PGD,« pojasnjujejo.

V sporazumu določena razmejitev stroškov

Po podpisanem sporazumu o sofinanciranju skupne investicije za izvedbo manjkajočega odseka ceste, kjer bo določena razmejitev stroškov, bo DRSI v celoti financirala stroške odkupa nepremičnin, ki bodo po gradnji ostale v njeni lasti in izgradnjo podvoza s pripadajočo komunalno infrastrukturo. »MOM bo v celoti financirala stroške odkupa nepremičnin, ki bodo po gradnji ostale v njeni lasti in gradnjo cestne Ledina oziroma Perhavčevo cesto s komunalno infrastrukturo. Ostali stroški sofinanciranja so v sporazumu  določeni v razmerju 60 odstotkov DRSI in 40 MOM. Ocenjena vrednost skupne investicije znaša 6,5 milijonov evro, od tega se ocenjuje, da bo DRSI financirala 4 milijone, MOM pa 2,5 mio evrov,« pravijo na občini.

Obstoječi podvoz brez ustreznih tehničnih elementov za promet

Poudarjajo še, da obstoječi podvoz pod glavno železniško progo Zidani most – Šentilj tudi nima ustreznih tehničnih elementov za promet z motornimi vozili, vključno z intervencijskimi vozili. Prav tako je brez urejene infrastrukture za peš in kolesarski promet, zadostno niti ni urejeno odvodnjavanje padavinskih oziroma meteornih voda obstoječega podvoza.