Na Univerzi v Mariboru se zadnja leta pojavlja trend upada števila vpisanih na univerzitetne programe, manj je tudi razpisanih mest zanje. V zadnjih desetih letih lahko zasledimo enormen upad vpisanih: iz dobrih 19 tisoč smo prišli na slabih 9 tisoč oziroma kar za dobro polovico manj. Že letos je razpisanih za 7,7 odstotka manj vpisnih mest kakor lani. Kot so za naš osrednji mariborski medij Maribor24 povedali iz službe za odnose z javnostmi Univerze v Mariboru, je razlogov za upad več. Kot prvega navajajo generacijski upad, torej številčno manjše generacije. “Generacijski upad generacij pričakujemo do leta 2020, kasneje pa počasen in postopen trend povečevanja,« so zapisali za naš portal. Seveda pa so razlogi tudi drugje, a morda nas iz te godlje rešita nova programa za dentalno medicino in farmacijo.
Visokošolski programi bolj fleksibilni
Eden izmed pomembnih razlogov za upad je tudi rast visokošolskih zavodov, ki študentom nudijo strokovno, ožje uperjeno znanje, in enake možnosti za vpis na magistrske študije, kot če bi obiskovali univerzitetne programe.
»Ker nudita obe vrsti študijskih programov enake možnosti nadaljevanja študija, se kandidati pogosto raje odločijo za vpis v visokošolske strokovne študijske programe kot univerzitetne.«
Za vpis na visokošolske programe se po njihovih besedah raje odločajo tudi zaradi večje odprtosti teh programov iz vidika možnosti vpisa kandidatov glede na srednješolsko izobrazbo. »Na te programe se namreč lahko vpišejo kandidati z opravljeno poklicno in splošno maturo, medtem ko se lahko na posamezne univerzitetne študijske programe kandidati s poklicno maturo vpišejo le, če dodatno opravijo zahtevan dodatni (peti) predmet splošne mature.«
Kmalu v Mariboru programa za dentalno medicino in farmacijo
Kot smo že pisali, bi naj v Mariboru v naslednjih letih dobili nova programa dentalne medicine in farmacije. Slednjega se bodo zagotovo razveselili številni bodoči študenti, ki so za pridobitev tovrstnega znanja doslej morali obiskovati fakulteti v Ljubljani. Programa sta sicer še v fazi potrjevanja, zato v študijskem letu 2019/2020 še ne bosta razpisana. Tudi število bodočih študentov naj bi se v Mariboru tako znatno povečalo.
»Glede na izkušnje drugih visokošolskih zavodov, ki tovrstne študijske programe že razpisujejo, predvidevamo, da bi bil interes kandidatov za vpis velik ter bi presegal razpisana mesta, kar tudi pomeni, da bi se vpisna mesta na navedenih študijskih programih zapolnila. Iz navedenega lahko sklepamo, da bi se trend vpisa povečal na UM.«
Vse manj razpisanih mest na univerzitetnih programih
Vpis na univerzitetne programe naj bi »štopala« tudi sama univerza, rekoč, da gre pri tem za prilagajanje na slovenske razmere. Tako naj bi tudi v bodoče opazili trend zmanjševanja vpisnih mest za programe, ki morda ne prejmejo dovolj interesa s strani študentov ali pa tudi sicer ne pripomorejo h gospodarski rasti. »Število vpisnih mest je tako odraz poznavanja razmer v Sloveniji (številčnost generacij, kadrovske in materialne kapacitete za kvalitetno delo s študenti, individualizacija…). Vpisujemo študente, ki se jim bomo lahko posvetili in jim ponudili dovolj kvaliteten študij. Svoje odločitve smo načrtovali za tri leta vnaprej in izobraževalni načrt tudi predložili Ministrstvu RS za izobraževanje, znanost in šport,« so še zapisali za naš portal.
Mariborska univerza ne potrebuje marketinških potez
Medtem ko po raznih medijih zasledimo številne marketinške poteze pestre izbire zasebnih fakultet, da bi v svoje vrste privabile nove študente, pa se slednjega na Univerzi v Mariboru ne nameravajo posluževati. Navsezadnje gre za javni zavod, plačan z davkoplačevalskim denarjem, in kot tak mora delati predvsem na kvaliteti, namesto kvantiteti.
»Izrazitih komercialnih/marketinških potez ne vidimo kot najpomembnejšega kanala, še manj kot svoje edine usmeritve. Objektivno sprotno sporočanje o možnostih, prednostih, izzivih, izkušnjah … iz študijske ponudbe ostaja naša temeljna orientacija. Vanjo tako univerza kot njene posamezne članice – fakultete vlagamo veliko naporov oziroma ji posvečamo veliko pozornost.«