V Mariboru bo v nedeljo dopoldne potekala vaja reševanja v primeru velike železniške nesreče na Dravskem mostu. V njej bo dejavno sodelovalo več kot 350 ljudi, poleg gasilcev med drugim še policisti, zdravstveni delavci, gorski reševalci, potapljači, vojaški helikopterji, reševalni psi in intervencijski vlak Slovenskih železnic.

Trčenje potniškega in tovornega vlaka

Vaja, ki jo vodi Gasilska zveza Slovenije, bo potekala na podlagi predpostavke, da sta na mostu pri nakupovalnem središču Europark trčila potniški in tovorni vlak, pri tem pa so bili številni potniki poškodovani, nekateri so ostali ujeti v vagonih, nekaj jih je popadalo v reko. Po trku je prišlo tudi do požara in iztekanja nevarne snovi iz ene od cistern tovornega vlaka, zaradi česar je ogrožena tudi okolica.

Vaja na ogled iz Europarka

Vaja bo potekala od 10. do 13. ure, javnost pa jo bo lahko spremljala z najvišje etaže parkirišča omenjenega nakupovalnega središča. Zaradi vaje bodo na tem območju mesta delne zapore prometa, medtem ko redni vozni red Slovenskih železnic ne bo moten.

Takšne vaje izjemno pomembne za dobro sodelovanje

Takšne vaje so po besedah poveljnika Gasilske zveze Slovenije Francija Petka izjemnega pomena za praktično preverjanje pripravljenosti gasilcev in njihovega sodelovanja z drugimi vpletenimi silami ter posledično za večjo učinkovitost in odpravo morebitnih pomanjkljivosti. Vaja sodi v sklop meseca varstva pred požari, ki je sicer letos osredotočen na problematiko ogljikovega monoksida.

“Letos dajemo še posebej velik poudarek povečevanju pripravljenosti, ne le gasilcev, ampak na splošno prebivalstva, da se zavedajo, da se nesreče dogajajo, in da znajo v takšnih primerih ustrezno ukrepati,” je na današnji novinarski konferenci v prostorih Gasilske brigade Maribor povedala Olga Andrejek iz Uprave RS za zaščito in reševanje.

Nesreča na železnici še dodaten izziv

Železniška nesreča je za reševalne ekipe še posebej velik izziv, saj se zgodi nenadoma, reševanje traja dlje časa, lahko vključuje večje število ljudi, pogosto pa pride tudi do ogrožanja širšega okolja. “Zato je usklajeno delovanje še toliko bolj pomembno,” je dodala.

Takšne vaje so izjemnega pomena tudi za Slovenske železnice, da so lahko ustrezno pripravljene tudi na takšne primere, je povedal njihov predstavnik Anton Javrnik. Spomnil je, da je leta 1984 v Divači že prišlo do podobne nesreče, v kateri je življenje izgubilo 31 ljudi, še 34 je bilo ranjenih.

Sodelovalo bo več kot 450 ljudi

Po besedah vodje Gasilske zveze Maribor Sama Robiča bo v nedeljski vaji sodelovalo več kot 450 ljudi, od tega 350 aktivno na terenu. “Namen tovrstne vaje je preveriti načrte zaščite in reševanja, preveriti znanje posredovalcev in sklepati na osnovi analiz, zato da bomo prihodnje bolj učinkoviti pri tovrstnih nesrečah,” je povedal.

Med drugim je v sodelovanje vključen tudi Univerzitetni klinični center Maribor, kjer bodo preverili pripravljenost na nenaden sprejem večjega števila poškodovanih.