“Sistem javnih telefonskih govorilnic sodi med univerzalne storitve javne govorne telefonije. Skladno z Zakonom o elektronskih komunikacijah je namreč kot univerzalna storitev opredeljeno tudi zagotavljanje javnih telefonskih govorilnic ali drugih dostopovnih točk za javno govorno telefonijo, iz katerih je omogočeno brezplačno in brez uporabe kakršnihkoli plačilnih sredstev klicati na številke za klic v sili (112 in 113),” nam pojasnijo na Telekomu Slovenije in dodajo, da so na ta način z zakonom izpolnjene razumne potrebe končnih uporabnikov glede geografske pokritosti ter števila javnih telefonskih govorilnic ali drugih dostopovnih točk za javno govorno telefonijo, dostopnosti za končne uporabnike invalide in kakovost storitev.

V zadnjih letih se številko telefonskih govorilnic zmanjšuje

Se je pa v zadnjem desetletju število javnih telefonskih govorilnic zmanjšuje; največkrat uporabljene so telefonske govorilnice v javnih zavodih (mladinski domovi, zavodi za prestajanje kazni, psihiatrične ustanove), najmanjkrat pa praviloma v manjših zaselkih in vaseh, še povedo na Telekomu Slovenije. Pojasnili so nam tudi, da v Mariboru trenutno deluje 27 javnih telefonskih govorilnic, izvzete so govorilnice v javnih zavodih (bolnišnice, zapori in razne institucije zaprtega tipa).

Najmanj v uporabi govorilnica v študentskem domu na Gosposvetski ulici

Niso pa vedeli povedati, katere govorilnice bodo ukinili naslednje: “V letu 2017 smo odstranili 10 govorilnic, na mestu, kjer smo govorilnico odstranili, smo izvedli sanacijo objekta, v večini primerov pa je prostor ostal prazen. Statistično se v Mariboru najbolj uporablja govorilnica na Slomškovem trgu, najmanj pa govorilnica v študentskem domu na Gosposvetski ulici. Med uporabniki telefonskih govorilnic je največ starejših.”

Za ukinitev telefonskih govorilnic se odločajo na podlagi več dejavnikov, in sicer glede najmanjšega prometa, lokacije telefonske govorilnice, prirejene za invalide, in še nekaterih drugih. Telefonskih govorilnic ne nadomeščajo z drugimi storitvami. Pred leti so v posameznih telefonskih govorilnicah postavili Teletočke, ki so uporabnikom omogočale dostop do interneta ter različnih informacij, vsebin in storitev, vendar večjega interesa med uporabniki ni bilo.