V Mariboru se je v preteklem letu na varuha bolnikovih pravic Franceta Prosnika obrnilo 570 ljudi z 841 zadevami, kar je nekaj manj kot lani, ko se je na varuha obrnilo 570 oseb.
Največ pacientov, kar 267, se je obrnilo z željo obravnave kršitev njihovih pravic. 208 pacientov je dejalo, da so doživeli neizpolnitev primarne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe. 65 ljudi je povedalo, da niso prejeli brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic in isto število zaradi domnevnih kršitev enakopravnega dostopa in obravnave in zdravstveni oskrbi.

Kot so pojasnili je pri nekaterih bolnikih ali njihovih svojcih prišlo istočasno do dveh ali več domnevanih kršitev pravic.
Neustrezna zdravstvena obravnava zaradi katere je umrla starejša ženska
Med pritožbami, ki jih je varuh prejel, je gospa, ki se je pritožila zaradi domnevnega nestrokovnega zdravljenja mame po operaciji kolka v UKC. V varuhovi pisarni so povedali, da je na domnevno napako in površnost pri zdravljenju pacientke, ki je zaradi posledic neuspešnega zdravljenja žal tudi umrla, hčerka umrle, opozorila v obliki pisne pritožbe, pred obravnavo s strani varuha.
Varuh je na vodstvo bolnišnice naslovil zahtevo po pojasnilu in ponovno obravnavo pritožbe: »Na skupnem srečanju s strokovnim vodstvenim osebjem, pritožnico in varuhom bolnikovih pravic, so bile pojasnjene številne dileme v poteku zdravljenja pacientke ter priznano dejstvo, da komunikacija med osebjem in pritožnico ni potekala vzorno, zaradi pomanjkljivega prenosa relevantnih informacij med posameznimi delovišči.«.
Pritožbeni postopek se je nadaljeval z vložitvijo odškodninskega postopka pritožnice na pravni oddelek kličnega centra in bil zaključen z izplačilom primerne in pravične denarne odškodnine.