V Mariboru je med prazniki in v nedeljo zvečer odprtih malo trgovin. Pogovarjali smo se z lastnikoma, dveh malih dežurnih trgovin v Mariboru, in preverili kaj so njihove prednosti, poleg delovnega časa. Tako v marketu Korenček na Pobrežju in Betka v Brezju priznavajo, da je pomemben pristen stik s strankami, poleg tega pa se zavedajo tudi tega da morajo imeti kvalitetne in konkurenčne izdelke ter cene.
Korenček konkurenčen večjim trgovinam že 23 let
”Mi smo družinska trgovina, obratujemo že od leta 1993. Odprti smo vse dni v letu med 7.00 in 21.00 ure, razen ob nedeljah odpiramo ob 8.00. Naša trgovina ne živi od praznikov. Veliko je strank, ki so naše redne in pridejo k nam po nakupih. A tudi stranke so zahtevne. Pričakujejo kvaliteto in ugodne cene, tudi naša ponudba se zato nenehno spreminja in dopolnjuje,” nam zaupa lastnik marketa Korenček na Pobrežju Marjan Volavšek in doda: ”Pomemben je tudi stik s človekom, večino naših strank poznamo in jih prijazno postrežemo, tega v velikih trgovinah ni.”
Betka zaprta le prvi dan novega leta
”Ljudje so razvajeni, želijo čedalje več. Mi smo odprti že 16 let in imamo redne stranke, naš delovni čas je vse dni v letu od 7.30-19.00 ure, ob nedeljah od 8.00-18.00 ure, zaprto imamo samo 1. januarja,” pojasni Danijel Kozjak, lastnik trgovine Betka. Zaupa nam tudi, da so razmišljali o tem, da bi delovni čas spreminjali, na primer pozimi bi ga skrajšali, a na dolgi rok se jim to ne bi izplačalo, saj ljudje hitro pozabijo na trgovino, ki je zaprta, ko kaj potrebujejo.
Ljudje iščejo kvaliteto tudi v dežurnih trgovinah
”Res je, da načeloma bi dežurne trgovine bile namenjene temu, da živijo od nedelj in praznikov, a temu že nekaj časa ni tako. Imamo redne stranke, ampak tudi takšne stranke pričakujejo kvalitetne izdelke. S tem smo konkurenčni diskontom,” pojasni lastnik Betke, ter opiše primer tega: ”Jaz lahko imam lahko na primer v trgovini več vrst hrenovk, ampak ljudje pri meni ne bodo kupile tuševe hrenovke, ampak košakovo, kljub temu da je dražja. Kupujejo kvaliteten izdelke, a cena pa tudi mora biti konkurenčna. Jaz si ne morem privoščiti, da bi imel cene za 30% višje kot druge trgovine, ljudje takšni izdelkov ne bi kupovali, cene so lahko maksimalno 10% višje.”