Od 5. aprila Pohorska vzpenjača stoji, saj so ob rednem remontu ugotovili večje napake na kolesnih baterijah. Andrej Verlič iz Marproma je takrat dejal, da bo potrebna večja sanacija kot so jo sprva pričakovali. Vključno s posebnim pregledom na sedmih stebrih, naj bi sanacija stala največ 300.000 evrov. Gondola predvidoma ne bo obratovala vse do konca prihodnjega meseca.
Omogočen prevoz s sedežnicama, a pričakujejo manj obiskovalcev.
»Poletna sezona ne bo ogrožena, saj smo do popravila gondole omogočili prevoz s sedežnicama Radvanje in Poštela,« so dejali na Marpromu, kjer pa vseeno pričakujejo manj obiskovalcev, ki se bodo odločili za prevoz s sedežnicama kot z gondolo.
V Zavodu za turizem Maribor – Pahorje nedelovanje gondole že občutijo.
Kot so nam na zavodu dejali so bili s podatkom, da so se na krožno kabinski žičnici pojavile mehanske napake, seznanjeni preko medijev. »Vsled tega v tem trenutku ne moremo podati realne ocene kako bo to vplivalo na letni turizem, a z gotovostjo lahko povemo, da že pri podaji trenutnih informacij potencialnim obiskovalcem in pri izvajanju promocijskih aktivnosti, to občutimo,« je dejala Janja Viher direktorica zavoda.
Prepričani so, da bi dlje časa nefunkcionalna gondola močno vplivala na uspešen začetek pozne spomladanske in poletne sezone aktivnega oddiha na Pohorju. V tem trenutku sicer ne beležijo pripomb s strani koristnikov. Dodali so tudi, da problem razvoja in razcveta turizma na Pohorju ni le nedelujoča gondola, temveč imamo v Mariboru infrastrukturnih izzivov še več.
Upad občutijo tudi nekateri bližnji hoteli in ostala prenočišča.
V Pohorski kavarni, kjer nudijo tudi prenočišča, upad nočitev že občutijo, a razlika za enkrat k sreči ni drastična. »Trenutna zasedenost je manj kot 50 odstotkov, v preteklih sezonah pa je bil obisk vedno nad tem številom,« nam je dejala Jerneja Sluga iz Pohorske kavarne.
Kdo bo kril sanacijo?
Na Marpromu so nam zatrdili, da se na popravilu gondole intenzivno dela. V kolikor bodo ugotovili, da gre za sistemsko napako, bo stroške, vsaj materiala, moral kriti proizvajalec podjetje Leitner, ki je gondole Mariboru dostavilo leta 2009. V kolikor ne gre za sistemsko napako, bo morala stroške sanacije, ki naj bi znašala največ 300.000 evrov, kriti Mestna občina Maribor.
Je ogroženo delovanje Bike parka?
Bike park Pohorje je v zadnjih letih postal izredno priljubljen park, a nedelovanje gondole bi lahko ogrožalo obisk. Na Marpromu pa so dejali, da so obratovanje parka rešili: »Obratovanje Bike parka, ki predstavlja v poletni sezoni iz naslova prevozov z gondolo največji prihodek, smo rešili z obratovanjem sedežnic, tako, da tukaj večjega izpada stroškov ni.«. Tudi na Mestni občini Maribor menijo, da obisk Bike parka ni ogrožen, saj naj bi po njihovem mnenju zadostovala sedežnica.