Andragoški zavod Maribor-Ljudska univerza je javni zavod s tradicijo, ki sega v leto 1922, obenem pa so pooblaščena ustanova Državnega izpitnega centra za javnoveljavne izpite iz tujih jezikov za odrasle. Dobin jezikovni center je zasebni jezikovni center s 24-letno tradicijo poučevanja tujih jezikov. V sodelovanju z vrtci in strokovnjaki za zgodnje učenje tujega jezika so razvili lasten program zgodnjega učenja tujega jezika za predšolske otroke. Jezikovna šola in prevajalska agencija Proverba je mlajša, deluje že četrto leto na območju Maribora ter širše Slovenije s primarno dejavnostjo izvajanja jezikovnih tečajev, inštrukcij, prevajanja in lektoriranja. Jezikovna šola MEDIA SP praznuje letos že peto leto delovanja, namenjena pa je različnim starostnim skupinam. Academia pa v letošnjem letu obeležuje 20. obletnico delovanja, njeni začetki so bili zastopanje mednarodnih jezikovnih šol v Sloveniji.
Učenje nemščine v porastu, prav tako ruščine
V zadnjih dveh letih je v močnem porastu zanimanje za učenje nemškega jezika, pravijo na vseh vprašanih jezikovnih šolah, predvsem iz razlogov iskanja zaposlitve v sosednji Avstriji: »V minulem letu smo zaznali porast zanimanja za tečaje nemškega jezika, veliko udeležencev namreč išče delo v tujini in za to potrebujejo znanje nemškega jezika ali pa so zaposleni v podjetjih, ki sodelujejo z nemško govorečim trgom.« Seveda pa potrebujejo znanje jezika tudi zaposleni v RS, ki poslujejo s tujino (tržniki, ekonomisti, pa tudi gostinci, zdravstveni delavci).
»Za sistematično učenje tujega jezika so potrebne delovne navade, dril, ponavljanje in vaja. Občutek za jezik se razvija skozi daljše obdobje. Sposobnost pisanja v tujem jeziku pa je pogojena tudi s splošno pismenostjo v maternem jeziku.«
Poleg zanimanja za angleščino in nemščino, pa se vedno več ljudi odloča za učenje ruščine: »V porastu pa je zlasti zanimanje za učenje ruščine,« pravijo na Proverbi. Glede ruščine opažajo enako na Dobi: »Zaradi odpiranja na ruski trg pa je v porastu tudi zanimanje za učenje ruskega jezika.«
Cene so odvisne od trajanja tečaja, števila udeležencev in tudi namena
Cene so odvisne od trajanja tečaja, števila udeležencev in tudi namena – ali gre za inštrukcije, za učenje poslovnega jezika, za hitre in intenzivne tečaje ipd.
Pri Proverbi imajo za podjetja v ponudbi poslovni program MODUS – cena 24,90€/45min ne glede na število tečajnikov. Ponujajo 5% popust za brezposelne, upokojence, šolarje, dijake in študente in omogočajo obročno odplačevanje. V zadnjih letih opažajo upad povpraševanja.
Cena kratkih tečajev poslovnega jezika po programu Bodite fit za poslovni svet in tečajev nemščine »Iščem zaposlitev v tujini« pri Dobi znaša 149 EUR. Cena javnoveljavnih programov pa znaša od 366 do 479 EUR, odvisno od obsega ur in zahtevnosti tečaja. »Potreba po znanju tujih jezikov ne upada, prav nasprotno. Zaradi pomanjkanja časa je več zanimanja za krajše oblike tečajev tujih jezikov, v zadnjem času pa udeleženci vedno bolj povprašujejo po konverzaciji online v tujem jeziku, ki jo izvajamo ali v živo prek Skypa ali prek drugih komunikacijskih orodij,« o novih načinih učenja jezikov povedo na Dobi.
Andragoški zavod Maribor 60-urni jezikovni tečaj ponuja za 348 € (ob plačilu v enem znesku); cena 30-urnega tečaja pa znaša 200 € (enkratni znesek) oz. s popustom vred 130 € (plačljivo na dva obroka). Kot zanimivost bi omenili tudi učenje v dvoje, kjer znaša cena na opravljeno pedagoško uro 12 € na posameznika v dvojici. »V obdobju zadnjih dveh let opažamo porast in večje zanimanje za programe nemščine za iskalce zaposlitve. Konstanten interes pa beležimo pri upokojencih, ki so vključeni v jezikovne programe za starejše,« so o povpraševanju povedali na AZM.
Pisanje dela več težav kot govor
Na Andragoškem zavodu Maribor opažajo, da mladi dokaj dobro obvladajo razumevanje in komunikacijo v angleškem jeziku, nekoliko manj vešči pa so pisanja v tujem jeziku: »Za sistematično učenje tujega jezika so potrebne delovne navade, dril, ponavljanje in vaja. Občutek za jezik se razvoja skozi daljše obdobje. Sposobnost pisanja v tujem jeziku pa je pogojena tudi s splošno pismenostjo v maternem jeziku.«
Pri Proverbi so opažanja podobna: »Pri mladih opažamo predvsem pomanjkljivosti pri znanju in razumevanju slovnice ter govornem izražanju. Slednje po naših izkušnjah korenini v velikokrat nerazumljivo podani razlagi učiteljev v šolah, ki je dostikrat preveč plastična in premalo kontekstualna. Premalo je narejeno tudi na področju konverzacije, interaktivnega učenja in vizualizacije.«
»Včasih zgodi, da udeleženec pride na tečaj brez zvezka, včasih tudi brez pisala, češ da si bo vse zapomnil in si ne rabi nič zapisovati. Pisanje pa je poleg poslušanja, branja in govora ena izmed temeljnih jezikovnih spretnosti, katerim na DOBI enakovredno posvečamo pozornost,« pa povedo na Dobi.
Udeležencem pogosto manjka sistematičen pristop k učenju tujih jezikov in zavedanje, da brez klasičnega ponavljanja in utrjevanja znanja ter individualnega dela doma, torej opravljanja domačih nalog, tudi kadar niso na tečaju, ne bodo dosegli želenih in pričakovanih rezultatov.

Doba

Andragoški zavod Maribor

Media