Povprečen otrok dnevno presedi kar okoli 75 odstotkov časa. Sedi v šoli, pri prehranjevanju, pri računalniku, gledanju televizije, itd.. Govorili smo z ravnateljem OŠ Janka Glazerja Ruše Ladislavom Pepelnikom, ki je v njihovo šolo vnesel novost – kinestetične mize. Z omenjenimi mizami se je prvič srečal na  izobraževanju za trenerja nevrolingvističnega programiranj: »Kasneje pa sem pridobil še več informacij, saj mize že nekaj časa z velikim zadovoljstvom uporabljajo v Ameriki.«

Sedenje enačeno z kajenjem

Problem sedenja, je po njegovih besedah, postal tako velik, da zdravstveni strokovnjaki sedenje enačijo s kajenjem, saj čezmerno sedenje krajša življenje posameznikom, podobno kot kajenje. Že dve uri neprestanega sedenja povečata tveganje za srčna obolenja, sladkorno bolezen, bolečine v križu in vratu in druge ortopedske probleme. »Zaradi vseh navedenih problemov smo se na naši šoli odločili, da s pomočjo kinestetičnih miz in ravnotežnih blazin zmanjšamo negativne vplive dolgotrajnega sedenja,« dodaja Pepelnik.

Boljše sodelovanje pri pouku

Rezultati opravljenih raziskav kažejo, da učenci v razredu s kinestetičnimi mizami za 12 odstotkov bolje sodelujejo pri pouku. Na dan to pomeni 45 minut povečanega sodelovanja. Na letni ravni pa 135 ur povečanega sodelovanja. Konstantno in enakomerno gibanje pomaga učencu tudi pri umirjanju notranjega stanja ter posledično podaljša čas, ko je lahko osredotočen na spremljanje učnega procesa. Kinestetične mize omogočajo otrokom aktivirati več možganskih centrov hkrati, zato bolje sledijo pouku in lažje nadzorujejo svoje vedenje.

»Z gibanjem zmanjšamo stresni hormon in omogočimo možganom boljše delovanje, boljše zdravje. Zdravi in aktivni otroci so tudi boljši učenci. Zato velja za vse, gibaj se, bodi zdrav in uživaj,« nam pove še ob koncu.