Po novem se boste vozniki na štajerski avtocesti morali držati novih omejitev hitrosti. Slovenski upravljalec avtocest Dars je namreč uvedel podobne omejitve, kot jih je pred kratkim na gorenjski avtocesti na odseku med Hrušico in Vrbo. Vsa vozila bodo odslej na odseku štajerske avtoceste lahko vozila s hitrostjo največ 100 kilometrov na uro in ne več 130, kot je veljalo doslej.
Omejitve tam, kjer ni odstavnih pasov
Upravljalec slovenskih avtocest se je za nove omejitve odločil na odsekih štajerske avtoceste, kjer ni zgrajenih odstavnih pasov. 100 kilometrov na uro se boste po novem vozili na delu odseka Hoče–Arja vas, kjer ni odstavnega pasu, in sicer v smeri Maribora v dolžini 3,2 kilometra oziroma v smeri Ljubljane v dolžini 4,9 kilometra. Nova ureditev že velja.
Od Golega rebra do priključka Dramlje
Gre za avtocesto na odseku Žiče-Dramlje. “Trasa se začne pred predorom Golo rebro in zaključi s priključkom Dramlje, poleg dveh predorov, kjer je hitrost omejena na 100 kilometrov na uro tako kot v večini drugih avtocestnih predorov, ga sestavljajo tudi trije viadukti Škedenj 1, Škedenj 2 in Slatina,” pojasnjuje Dars. Priključek so namreč zgradili v letu 1976, v okviru graditve je bil uporabljen zožen prečni profil, ki nima odstavnih pasov.
Ukrepi posledica varnostnih pregledov na avtocestah
Pri upravljalcu slovenskih avtocest pojasnjujejo, da so ukrepi posledica pred tremi leti sprejetega pravilnika o preverjanju varnosti cestne infrastrukture in usposabljanju presojevalcev varnosti cest. Odtlej se namreč izvajajo pregledi varnostnih lastnosti avtocest. “Kjer ugotovimo, da bi lahko z ukrepi izboljšali varnost, jih uvedemo. To so predvsem ukrepi glede hitrosti, prehitevanja vozil ali drugih omejitev, pomembna se nam zdi tudi varnostna razdalja, in drugo,” še dodaja Dars.
Svoje prispevale tudi prometne nesreče
Na omenjenem odseku je bila tudi doslej priporočena hitrost 100 kilometrov na uro, a večina voznikov priporočil ni upoštevala in je vozila po dovoljenih hitrosti, to je 130 kilometrov na uro. Prometne nesreče po mnenju strokovnjakov tudi zato niso bile redke: “Ker smo imeli na tem odseku tudi prometne nezgode, eno to spomlad, je bila odločitev o tej spremembi med našimi prometnimi strokovnjaki tako rekoč soglasna.”
Lokalno