Družba Terme Maribor, največji hotelski ponudnik v štajerski prestolnici, ki je že nekaj let v ruski lasti, je leto 2015 končala s skoraj 2,5 milijona evrov čiste izgube, kar je skoraj tretjino več kot leto pred tem. Podjetje je ustvarilo dva odstotka nižje prihodke, ki so ob koncu lanskega leta znašali 32,7 milijona evrov.
Prihodke povečali za tretjino
Medtem ko so v Termah Maribor padec prometa beležili predvsem na področju prodaje trgovskega blaga, kjer so ustvarili nekaj več kot 23 milijonov evrov oziroma enajst odstotkov manj kot leto prej, so bili precej bolj uspešni na področju turistične dejavnosti, kjer so prihodke iz dobrih sedem povečali na 9,3 milijona evrov oziroma skoraj za tretjino.
Kot so ob objavi revidiranega poročila na spletni strani Ajpesa pojasnili v družbi, so v poslovno leto 2015 vstopili z velikimi pričakovanji ter s širitvijo poslovanja oziroma z najemom dodatnih hotelskih in apartmajskih kapacitet pod in na Pohorju. Od DUTB so namreč prevzeli v najem hotel Arena ter hotelski in apartmajski hiši Bolfenk in Videc.
Prihodke od nočitev v primerjavi z letom 2014 povišali za petino
S prevzemom upravljanja omenjenih hotelov in prireditvenega šotora na snežnem stadionu pod Pohorjem so v letu 2015 uspeli prihodke od nočitev v primerjavi z letom prej povišati za petino, prihodke od hrane in pijače pa kar za 41 odstotkov.
“Hotele z apartmaji smo prevzeli v upravljanje šele v začetku leta 2015, ko še nismo imeli pripravljene učinkovite trženjske politike, zato se bodo pozitivni prodajni in posledično finančni učinki upravljanja najetih hotelov pokazali predvsem v letošnjem letu,” zagotavljajo v družbi ki jo po februarskem odhodu Boruta Rojsa vodi Andrej Rakovič, ki napoveduje, da se bodo skupaj z lastniki v naslednjih letih aktivno vključili v razvoj destinacije Maribor-Pohorje.
Upad pripisujejo begunski krizi
Upad prodaje v trgovinski dejavnosti v podjetju z okoli 280 zaposlenimi pripisujejo predvsem lanski begunski krizi, saj so v času njenega vrhunca morali začasno zapreti dve trgovini na mejnem prehodu Šentilj, ki sicer prinašata največje prihodke.
Se pa v mariborskih termah ta čas ukvarjajo s še eno težavo, saj so že pred časom izgubili pravico do uporabe svojega imena in imen svojih hotelov. Sodišče je namreč odločilo, da so blagovne znamke družbe ter hotelov Habakuk, Orel, Piramida in medicinsko-termalnega centra Fontana v lasti podjetja Casino Maribor v stečaju, ki je bil nekoč del enotnega podjetja.
Vložili tožbo, a neuspešno
V zvezi s tem je podjetje kot upnik vložilo tožbo za razveljavitev teh blagovnih znamk zaradi neuporabe teh znamk s strani Casinoja, a je višje sodišče potrdilo odločitev prve stopnje in v celoti zavrnilo njihovo zahtevo.
Kot je v zadnjem poročilu zapisala stečajna upraviteljica Casinoja Maribor Melita Butara, jih je urad za intelektualno lastnino na tej podlagi že vpisal kot lastnika blagovnih znamk. Iz Term Maribor so jim na javni poziv, objavljen konec maja, medtem že poslali ponudbo za odkup, a je bila ta nesprejemljiva, zato se bo stečajna upraviteljica lotila novega prodajnega postopka.
STA