Mariborska občina namerava v prihodnjih letih urediti Dravsko kolesarsko pot in kolesarske poti, ki bodo mestne četrti povezale s krajevnimi skupnostmi. Projekt bo potekal v več fazah.

Vožnja ob strugi reke Drave

Projekt Dravska kolesarska pot predstavlja ureditev dvosmerne kolesarske poti od meje z Občino Ruše na zahodu, skozi mesto Maribor, do meje z Občino Duplek na vzhodu v skupni dolžini 14.265 m.

Faza 1: Odsek – Potovalna kolesarska pot smer Studenci – 5085 m

Namenjen je predvsem prebivalcem Ruš, Laznice, Limbuša in Maribora za dnevne migracije povezane s vsakodnevnimi obveznostmi ter za vzpodbujanje trajnostne mobilnosti. Je neposredna in najkrajša možna povezava med omenjenimi kraji in mestom Maribor.

Odsek – Potovalna kolesarska pot smer Drava Center – Lent – 3750 m

Namenjen je predvsem prebivalcem Limbuša in prebivalcem pred samim centrom mesta Maribor, ki bodo zagotovo ta odsek izbrali kot povezavo v center mesta, zaradi prijaznejše vožnje v naravi, tik ob strugi reke Drave, odmaknjeno od vsakodnevnega prometa. Pot se bo uporabljala za dnevne migracije povezane s vsakodnevnimi obveznostmi in opravili v centru mesta ter za vzpodbujanje trajnostne mobilnosti.

V Malečniku predvidena ureditev treh kilometrov

Faza 2: Odsek  – Potovalna kolesarska pot Melje – Duplek – 5430 m

Poteka na levi strani reke Drave. Njena največja vrednost je predvsem navezovanje obrobnih naselij in omogočanje dnevnih migracij prebivalstva s kolesom ter vzpodbujanje trajnostne mobilnosti. Skupna dolžina trase faze 2, med Malečniškim mostom in mejo z občino Duplek znaša 5.385 m. Od tega je zgrajenih cca. 700 m kolesarske infrastrukture med Malečniškim mostom in picerijo Črni Baron. V dolžini 460 m bi lahko kolesarje vodili po lokalni cesti, v dolžini 1.120 m pa bi bilo potrebno urediti obstoječe makadamske poti. Novogradnja je predvidena v dolžini 3.235 m.

Trasa kolesarske poti se v čim večji meri odmika od prometne ceste, saj se s tem maksimalno izboljša kvaliteta in varnost kolesarjenja. Poteka med obstoječo cesto in strugo reke Drave in je kot taka tudi najbolj neposredna povezava med kraji na zahodnem delu Mestne občine Maribor s centrom mesta Maribor.

Pot bo ustrezno označena z neposrednim vodenjem kolesarjev in opremljena s primerno urbano opremo ter na primernih lokacijah z objekti za parkiranje –  kolesarska stojala / shranjevanje koles.

Celotna vrednost investicije (upravičenih in neupravičenih stroškov),  znaša po tekočih cenah 1.924.347,59 EUR, pri čemer bo 40 odstotkov prispevala MOM, 60 odstotkov pa bo sofinancirano iz sredstev CTN (20 odstotkov proračun Slovenije, 80 odstotkov iz sredstev ESRR).

Kolesarska infrastruktura med mestnimi četrtmi in krajevnimi skupnostmi

Namen investicije je vzpostaviti sklenjene kolesarske povezave med mestnimi četrtmi in krajevnimi skupnostmi do te mere, da bodo varne in uporabne tudi za manj vešče kolesarje ter da bodo ponujale dobro (hitro in varno) alternativo vožnji z osebnim avtomobilom. Z izgradnjo ustreznih kolesarskih povezav želijo na občini:

– tam, kjer kolesarske povezave ne obstajajo, te izgraditi,

– tam, kjer ustrezna kolesarska povezava obstaja zgolj na določenih kratkih odsekih, te skleniti v uporabne, daljše kolesarske povezave,

– tam, kjer kolesarska infrastruktura sicer obstaja, a ne dosega standardov, to izboljšati,

na obstoječih kolesarskih povezavah odstraniti ovire,

– vzpostaviti enoten sistem vodenja in označevanja glavnih (primarnih) kolesarskih povezav v MO Maribor.

S temi investicijami želijo posredno: lajšati izvajanje prostorskih, okoljskih in prometnih politik, ki so restriktivna do uporabe osebnega avtomobila.Z gradnjo primerne infrastrukture za trajnostno mobilnost se bo zagotovila njena uporabnost ter tako tudi sprememba potovalnih navad na račun manjše uporabe avtomobilov. Z izvedbo projekta se bo spremenila struktura prometnih načinov v Maribor.

Plan dela sestoji iz štirih sklopov

V letih 2017-2019 je načrtovana priprava ustrezne dokumentacije in ureditev sklenjene in kakovostne kolesarske povezave med mestnimi četrtmi in krajevnimi skupnostmi. Uredile naj bi se tako imenovane »glavne osi« ter potrebna »navezovalna kolesarska infrastruktura«.

Operacija »Ureditev kolesarske infrastrukture med MČ in KS« je sestavljen iz štirih sklopov:

  1. ureditev kolesarske infrastrukture na območju »MČ Tezno in MČ Tabor« v skupni dolžini 27,2 km,
  2. ureditev kolesarske infrastrukture na območju »KS Razvanje in KS Ivan Cankar« v skupni dolžini 11,7 km,
  3. ureditev kolesarske infrastrukture na območju »KS Kamnica in MČ Center« v skupni dolžini 4,5 km,
  4. ureditev kolesarske infrastrukture na območju »MČ Studenci in MČ Pobrežje« v skupni dolžini 13,5 km.