Študenti mariborske fakultete za strojništvo so danes predstavili svoj najnovejši dirkalnik Formula Student GPE14, ki so ga razvili s pomočjo vrhunskih slovenskih podjetij. Vozilo je sodelovalo v največjem svetovnem tekmovanju za študente inženirskih ved, ki vsako leto tekmujejo v izdelavi dirkalnika in v različnih cestno-hitrostnih preizkušnjah.
Organizatorji omenjenih tekmovanj so inženirska profesionalna združenja, ki s pomočjo največjih podjetij avtomobilske industrije, kot so Porsche, Daimler, Audi, Jaguar in drugi, prirejajo hitrostne preizkušnje študentskih formul na različnih svetovnih dirkališčih.
Več kot 400 ekip, ki se vsako leto pomerijo na okoli 40 tekmovanjih po vsem svetu
Kot je povedal vodja mariborskega projekta, Jernej Kolar, se je ideja za tekmovanje rodila v ZDA, zdaj pa obstaja že več kot 400 ekip, ki se vsako leto pomerijo na okoli 40 tekmovanjih po vsem svetu. V Evropi potekajo tri ali štiri večja tekmovanja, ki se jih udeležuje tudi njihova ekipa.
Študentje s sodelovanjem pri snovanju, konstruiranju, izdelavi, optimalnih nastavitvah, izdelavi stroškovnega plana in poslovnega načrta ter končnem preizkušanju pridobijo neprecenljive praktične izkušnje
“Študentje s sodelovanjem pri snovanju, konstruiranju, izdelavi, optimalnih nastavitvah, izdelavi stroškovnega plana in poslovnega načrta ter končnem preizkušanju pridobijo neprecenljive praktične izkušnje, ki jih lahko po koncu študija s pridom uporabljajo v svoji karieri,” je dodal Kolar in pojasnil, da v projektu sodeluje okoli 40 študentov.
Letošnji dirkalnik zaznamuje karbonska samonosna karoserija in velik aerodinamični paket
Letošnji dirkalnik zaznamuje karbonska samonosna karoserija in velik aerodinamični paket, kar je za ekipo v Mariboru velik tehnološki preskok v primerjavi s preteklimi leti. Za osnovo so po besedah tehničnega vodje, Petra Koširja, vzeli enovaljni motor motocikla KTM, ki so ga predelali za svoje potrebe in ga prilagodili zahtevam pravil tekmovanja, ki sicer delovno prostornino omejuje na 610 kubičnih centimetrov.
Cilj priti med najboljših deset ekip
Doslej so bili dokaj povprečna ekipa, s tem vozilom pa so se še bolj približali ekipam svetovnega kova. Letos so sodelovali na tekmovanjih v Nemčiji in Veliki Britaniji. Na prvem tekmovanju so imeli nekaj težav z dirkalnikom in osvojili 43. mesto med 75 ekipami, na drugem pa so bili na koncu 23. Sicer pa je njihov cilj priti med najboljših deset ekip.
Prorektor za študentska vprašanja, Rok Hržič, je ob tem poudaril, da gre pri tem projektu za izjemen primer, kako je mogoče v sodelovanju z gospodarstvom doseči izjemne rezultate, ki ne odmevajo le v Sloveniji, pač pa tudi po drugih delih sveta. Študenti, ki sodelujejo v projektu, so primer, ki ga moramo prenesti tudi na druge fakultete znotraj univerze, je dodal Hržič.
STA