Na osrednjem mariborskem spletnem mediju smo pripravili sedem ključnih vprašanj, ki so pomembna za našo regijo. Naslovili smo jih na vse stranke, ki bodo sodelovale na volitvah. Vsak dan vam bomo predstavili eno vprašanje ter odgovore strank. Tokrak sprašujemo o infrastrukturnih projektih

Kdaj boste zagotovili izgradnjo južne mariborske obvoznice in ostale nujne prometno infrastrukture (Malečniški most, celovita prenova Tržaške, Izgradnja železnice Maribor – Šentilj)?

Dejan Stanko, LMŠ: Železnica Maribor-Šentilj je del baltsko-jadranskega koridorja, ki poteka na relaciji Graz-Šentilj Maribor-Ljubljana-Koper in je glavna povezava do luke Koper in posledično sredozemskega koridorja. V stranki LMŠ smatramo, da je infrastruktura, kar se tiče železnice in južne mariborske obvoznice pomembna infrastruktura, tako kot ostali projekti in kot poslanec se bom zavzemal, da bodo vsi ti projekti pravočasno izvedeni, tako južna obvoznica-prva faza, ki poteka na relaciji Lackova-Kardeljeva, bo zaključena do konec leta 202o.

Uroš Prikl, Desus: Kar zadeva infrastrukturo, jo Maribor krvavo potrebuje. Mislim da je potrebno kompletno infrastrukturo, tako v mestu kot tudi južno obvoznico zgraditi v naslednjem mandatu, še posebej pa je pomembna izgradnja železniške proge proti sosednji Avstriji.

Žiga Štajnbaher, SD: Časovno je takšne projekte težko opredeliti, je pa dejstvo, da smo projekt južne obvoznice začeli uresničevati Socialni demokrati v času županovanja Borisa Soviča, sedaj pa projekt klavrno stoji. Država je Maribor infrastrukturno zanemarjala več let. Niso problem samo Malečniški most, Tržaška cesta, prenova hitre ceste do Hoč. Maribor potrebuje analizo prometnih tokov in na podlagi nje celovito prenovo večine vpadnic v mesto, vseh mostov, ter izgradnjo novih povezav, ki bodo razbremenili center mesta in Maribor naredili infrastrukturno sodoben – seveda tudi iz vidika logistične podpore gospodarstvu v mestu. Vse večja gospodarska povezanost z Avstrijo nam daje jasen signal, da sledimo sodobnim trendom (»tovornjake na vlake«) in se železniško z drugim tirom povežemo s sosednjo Avstrijo.

Aleš Meglič, SLS: Kot poslanec se bom potegoval, da se uredi infrastruktura v Mariboru in širši okolici. Kdaj pa lahko zagotovim, upam, da čim prej.

Gregor Ficko, Dobra država: Južna mariborska obvoznica je praktično že nekaj let pripravljena za začetek gradnje in bi lahko bila že v gradnji, če bi MOM opravila svoj del nalog iz sporazuma z državo. Za ostale projekte je potrebno pripraviti projektno dokumentacijo in rešiti pravno-premoženjske zadeve, tako da bi z deli bilo možno začeti 2020 ali najkasneje 2021.

Zdravko Luketič, Nsi: Vlada mora samo sprejeti prostorski načrt za južno obvoznico, kar lahko stori že sedaj in sprašujem se, in Nova Slovenija Maribor, zakaj to že ni storjeno. Isto velja za malečniški most. Vlada mora samo potrditi prekategorizacijo občinske ceste v državno in možno bo realizirati ta projekt, ki so ga njihovi poslanci obljubljali. Sprašujem e tudi zato, zakaj to že ni storjeno, saj se to lahko stori že pred volitvami. Enako velja za vse ostale projekte, kajti prenova Tržaške že poteka in ni potrebno posebej potrditi. Vse te projekte Nova Slovenija in naši poslanci v DZ podpirajo. Minister sedanje vlade je obljuljal, da ko bo potrjen zakon o drugem tiru, kar zdaj več ni ovira, bo vlada takoj nemudoma pričela z investicijo drugega tira Maribor-Šentilj. Sprašujemo se, zakaj dela ne potekajo bolj intenzivno.

Davorin Medved, Zedinjena Slovenija: Gibanje Zedinjena Slovenija ne obljublja, ampak stoji za dejanji. Odgovora na vprašanje izgradnje južne obvoznice v tem kontekstu ne more zagotoviti ena stranka, vsekakor pa se zavedamo pomena državne strategije na področju razvoja in obnove infrastrukture, kamor sodi to vprašanje. Seveda mora država najprej sploh imeti strategijo, kar v gibanju zelo pogrešamo, nato pa še dovolj volje in znanja, da program primerno uvrsti in mu zagotovi sredstva za realizacijo. To pa lahko doseže le zedinjena vlada, ki bo delala izključno za skupno dobro in ne za osebne ali kakšne druge interese. Zedinjena Slovenija to zagotavlja!

Alenka Bratušek, Stranka Alenke Bratušek:  Odhajajoča vlada je naredila terminski plan za te infrastrukturne projekte. Prioritete uresničevanja teh projektov so: južna obvoznica in drugi železniški tir do Šentilja; Malečniški most; prenova Tržaške ceste. Z izvedbo je treba nadaljevati takoj.

Dejan Kaloh, SDS: Vse to – kar naštevate – Cerarjeva vlada ni bila sposobna izvesti, je pa na veliko zavajala. Samo primer zavajanja: December 2016: Državni sekretar ministrstva za infrastrukturo Jure Leben (SMC) je skupaj s poslancem Branislavom Rajićem parodiral po Lackovi cesti in je dejal: »Mariborska južna obvoznica bo končana leta 2019.« Minister Peter Gašperšič april 2018: “Zgrajena bo predvidoma 2023!”

Iz programa SDS: Izdelali bomo operativni program prenove in izgradnje celotne prometne infrastrukture s poudarkom na prenovi železniške mreže in dopolnitvi manjkajočih odsekov cestnih povezav. To velja seveda tudi za območje mariborske prometne infrastrukture.

SMC: V letu 2017 so bila ob pomoči pristojnih državnih institucij na območju Mestne občine Maribor izvedena dela vzdrževanja cest v skupni vrednosti več kot 1.300.00,00 EUR. Ministrstvo za infrastrukturo v času vlade dr. Mira Cerarja je z investicijami v ceste  zmanjšalo prometne zastoje in povečalo prometno varnost. Vsekakor imajo te investicije neposreden učinek na izboljšanje pogojev za življenje in delo naših občanov in občank ter tudi na razvoj turizma in gospodarstva.

Izgradnja južne mariborske obvoznice že poteka. Pripravljalna in rušitvena dela se bodo začela še letos. V pripravi je razpis za izgradnjo podaljška Proletarskih brigad oziroma t.i. Limbuške obvoznice, ki bo v prihodnjih dneh tudi objavljen. Začetek gradnje pričakujemo koncem leta. Prav tako je v zaključni fazi podpis pogodbe za železniški podvoz na Ljubljanski ulica, čaka se še pravnomočnost odločitve. Začetek gradnje se pričakuje junija 2018. Priča smo pravkar prenovljeni Tržaški cesti, dela pa se bodo nadaljevala na štiripasovnici od Maribora proti Hočam. Začetek del bi se naj začel 26. junija, saj je pogodba že podpisana. Prav tako smo dosegli prekategorizacijo lokalne ceste v državno, da bo lahko država izvedla popravilo Malečniškega mostu.

Vlada dr. Mira Cerarja je prav tako  izdala Uredbo o državnem prostorskem načrtu (DPN) za železniško progo Maribor – Šentilj (državna meja), kar je podlaga za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja. V načrtu je tudi gradnja železniške povezave do Mariborskega letališča.V tem mandatu smo na področju infrastrukture v Mariboru naredili izjemno veliko, z aktivnostmi bomo nadaljevali tudi v prihodnje.

Naprej Slovenija: Takoj, ko bomo dali zapreti vse, kateri so do sedaj gospodarili s sredstvi davkoplačevalcev in so jih kapitalno pokradli.

Združena levica in Sloga:  Najprej bomo ugotovili kako je s podpisi sofinancerskih sporazumov med občino Maribor in Ministrstvom za infrastrukturo in prostor. Zavedamo pa se, da so vse te gradnje izjemno pomembne za mesto in celotno Podravje in jih bomo podpirali.

Vprašanja smo na uradne naslove strank, ki imajo po javnomnenjskih raziskavah več kot 1 % podpore naslovili že 17. maja. Nekatere stranke na naša vprašanja niso odgovorile, zato predstavljamo odgovore tistih, ki so nam odgovorili. V spodnji anketi pa lahko oddate vaš glas, kateri odgovor vas je najbolj prepričal tokrat.

Odgovore na vprašanje glede razvoja Pohorja si lahko preberete tukaj in odgovore na vprašanje glede nujnosti vinjet na hitri cesti pa tukaj.

 

Odgovor katere stranke vas je najbolj prepričal?

  • SMC (34%, 27 glasov)
  • SDS (27%, 21 glasov)
  • Zedinjena Slovenija (9%, 7 glasov)
  • SD (6%, 5 glasov)
  • NSi (6%, 5 glasov)
  • Dobra država (6%, 5 glasov)
  • LMŠ (5%, 4 glasov)
  • Stranka Alenke Bratušek (4%, 3 glasov)
  • Desus (3%, 2 glasov)
  • SLS (0%, 0 glasov)
  • Združena Levica in Sloga (0%, 0 glasov)
  • Naprej Slovenija (0%, 0 glasov)

Vseh glasov: 79

Loading ... Loading ...