Poročali smo, da se Občina Šentilj v sodelovanju s sosednjo avstrijsko Občino Straß loteva projekta Mura povezuje z akronimom Most/Brücke. S projektom bodo uresničili dolgoletno željo obeh občin, to je zgradili mednarodni pohodniško-kolesarski most čez reko Muro v Ceršaku. Ta je sofinanciran iz Interreg programa Slovenija - Avstrija v obdobju od 2021 do 2027. 

V Šentilju sta danes župana obeh občin z izbranim izvajalcem, podjetjem Pomgrad d.d., podpisala izvajalsko pogodbo. Na mednarodni razpis, ki so ga ponovili, se je v drugo prijavil le omenjeni izvajalec iz Slovenije, avstrijska podjetja prijav niso oddala. 

Ideja o projektu se je porodila pred osmimi leti 

Kot je pojasnil šentiljski župan mag. Štefan Žvab, se je ideja o skupni gradnji mostu porodila pred osmimi leti. Ker sta v projekt vključeni slovenska in avstrijska občina je priprava dokumentacije, ki je tehnično zelo zahtevna, trajala dobrih sedem let, svoj čas so zahtevala tudi Interreg sredstva. "Osebno sem vztrajal pri tem projektu. Začeli smo s skromnim idejnim projektom, ki je bil všeč tudi našim sosedom. Največ časa smo potrebovali za pridobitev evropskih sredstev." 

[[image_1_article_66604]]

Skupna višina investicije znaša milijon 630 tisoč evrov, od česar so uspeli pridobiti milijon 200 tisoč evrov evropskih sredstev, razliko pa v polovičnem deležu pokrivata obe občini. 

Z arhitekturnega vidika bo most, ki bo v viseči izvedbi, unikaten. V celoti bo namreč lesen, nudil bo čudovit razgled na jez reke Mure.  Sestavljen bo iz vzdolžnih lesenih nosilcev, ki bodo preko jeklenih okvirjev obešeni na nosilne jeklene vrvi. Vrvi pa bodo sidrane na obeh bregovih Mure v masivne betonske opornike.

Skupna dolžina mostu z vstopnimi rampami znaša približno 96 metrov, čistega konstrukcijskega razpona pa je 86 metrov, kar ga zagotovo uvršča med mostove in ne brvi. Njegova širina bo tri metre in pol. Ob dolžini bo poseben tudi v tem, da bo lesen.  Uporabljena bo precej redka vrsta lesa, odporna na vse vremenske vplive. Takšnega mostu v naši bližini zagotovo ni, so povedali v inženirskem biroju Ponting. V omenjenem projektantskem podjetju zaradi zahtevnosti projekta prevzemajo tudi funkcijo nadzora. 

[[image_5_article_66604]]

Gre za tehnično zelo zahteven projekt

Uvedbo v delo bo izvajalec opravil v roku enega meseca, gradnja mostu pa bo trajala približno eno leto. Izvedba na terenu bo zelo zahtevna, že dostop težke gradbene mehanizacije in dostava materialov ter globoko temeljenje bodo za izvajalca predstavljali svojevrsten izziv. Po besedah Borisa Sapača iz podjetja Pomgrad, gre za tehnično zelo zahteven projekt: "Visečih mostov je v Sloveniji relativno malo. Projektant si je zamislil inovativno rešitev, mi pa jo bomo izvedli. Most moramo zgraditi do 30. junija 2025. To bo za nas zelo atraktivna referenca, ki se je že zelo veselimo."

[[image_3_article_66604]]

Župan občine Straß Johann Lappi je povedal, da z današnji podpisom pogodbe zaključujejo dolgotrajni postopek med dvema državama. "Projekt bo odlična priložnost za še boljše sodelovanje med Avstrijo in Slovenijo, ki je sicer že zdaj dobro, in to kljub trenutnim kontrolam na meji. Skupna gradnja mostu pa bo omogočala še več komunikacije med obema narodoma, prispevala pa bo tudi k razvoju turizma." 

[[image_2_article_66604]]

Okno v svet občine Šentilj 

"Verjamem, da bo ta most, ki bo nastal med dvema prijateljskima občinama in državama, pripomogel k višjim življenjskim standardom prebivalcev na obeh straneh. To je velika vzpodbuda našemu turizmu. S tem mostom bomo lahko vzpostavili kolesarsko-pohodniško krožno povezavo med brodom in Ceršakom. Gre za atraktivno in razgibano pot, ki po avstrijski strani poteka po ravnini, pri nas pa po klancih," je še dodal župan Žvab. Vsem sodelavcem in ostalim, ki so kakorkoli pripomogli k investiciji, se je zahvalil za sodelovanje. "Veliko truda in znanja smo vložili, da smo prišli do, lahko bi dejali, okna v svet občine Šentilj. Prepričan sem, da gre za dolgoročni trajnostni projekt, ki bo omogočal večjo svobodo in pretok ljudi iz ene na drugo stran."

[[image_4_article_66604]]

Na avstrijski strani je kolesarska pot že urejena, v Šentilju se je bodo še lotili. Uredili jo bodo v dveh smereh; ena pot bo nekoliko bolj položna, druga pa bo potekala po obstoječi šentiljski pohodniški poti.