V likovnem razstavišču Gabrijela Kolbiča na Zgorni Velki v občini Šentilj so pretekli torek v okviru slovenskega kulturnega praznika odprli fotografsko razstavo Jožeta Mariniča Odsevi trenutkov. V 16 fotografijah v velikosti 30 krat 45 centimetrov so zajeti prizori narave, človeka in njune medsebojne interakcije. V fotografski objektiv so ujeti trenutki, ki prikazujejo harmonijo, spoštovanje in sožitje med človekom in okoljem. 

Jože Marinič: Izhodišče je bilo lanskoletno snemanje poplavljenega Planinskega polja

Kot nam je povedal Jože Marinič, ki sicer prihaja iz občine Šentilj, so fotografije nastajale dalj časa, posnete so bile v Španji, na Madžarskem (parlament) in v Ljubljani (Plečnikovi stebri na ljubljanskih Žalah). "Izhodišče pa je bilo lanskoletno snemanje poplavljenega Planinskega polja. Tam sem zaznal drevesa, zalita z vodo, ki rastejo iz zemlje. Ko sem videl to abstraktno lepoto, se mi je porodila ideja, da bi združil odnos človeka do narave. Raziskoval sem odnos, prikazan skozi različne fotografske diptihe (diptih - izrazna celota, sestavljena iz dveh največkrat enakovrednih delov, ki se med seboj grafično ali vsebinsko dopolnjujeta in nadgrajujeta), ki se osredotočajo na odnos človeka do krajine."

[[image_1_article_63155]]

"Pri obdelavi sem uporabil črno-bele in barvne fotografije. Prizori s Planinskega polja so črno-beli, performansi, ki jih primerjam s poplavljenimi drevesi (ta nam prikažejo moč, silovitost narave ter življenje in smrtnost), so barvni. Prvi diptih so poplavljena drevesa in performansi. Namesto odsevov dreves v vodi vidim oder, na katerem prlešejo plesalci. Naslednji diptih je moč drevesnih debel, ki sem jih primerjal s Plečnikovimi stebri na Žalah in z arkadami mošeje v Španiji. Zadnji diptih obsega arhitekte, ki so projektirali parlament v Budimpešti, in areno v Španiji. Hotel sem prikazati, da narava izžareva svojo moč, po drugi strani pa je harmonična. In vse te lastnosti uporablja umetnik, slikar, arhitekt, ... Prikazal sem umetnika, ki išče navdih v naravi in v njeni simetriji odseva v vodi."

[[image_3_article_63155]]

[[image_4_article_63155]]

Ker so se pri drevesih v vodi pojavljali lepi odsevi, je umetnik razstavo poimenoval Odsevi trenutkov. 

Mariničev fotografski opus črno-belih in barvnih fotografij obsega več kot 25 samostojnih razstav doma in v tujini ter sodelovanje na več kot 100 skupinskih razstavah. Za svojo fotografsko ustvarjalnost je prejel 30 nagrad in priznanj v Sloveniji in tujini. Od leta 1998 je aktivni član Fotokluba Maribor, več kot 20 let sodeluje v likovni sekciji KUD Gabrijel Kolbič. Njegove fotografije so na ogled po več kot 136 salonih po svetu (Šri Lanka, Portugalska, Romunija, Nikaragva, Nepal, Bolgarija, Bangladeš, Srbija, Albanija, ...), v Sloveniji je med drugim razstavljal v Sinagogi Maribor, Razstavišču Gabrijela Kolbiča, Galeriji Methansova hiša, Fotogaleriji Stolp Maribor, ... Decembra 2023 je dosegel naziv umetnika fogotrafije AFIAP.

Umetnikova fotografska ustvarjalnost spodbuja refleksijo in dialog med gledalcem ter fotografijami

Dr. Dragica Marinič je zapisala, da nas s tokratno razstavo fotograf Jože Marinič vabi, da vstopimo v subtilni svet fotografskih odsevov, ki tvorijo celoto umetniške izraznosti. Fotografski zapisi so raziskovanje odnosov, prikazanih skozi različne fotografske diptihe, ki se osredotočajo na odnose človeka do krajine, arhitekture in umetnostne abstraktne lepote. Motivi izžarevajo edinstvenost, neponovljivost in veličastnost, s poudarkom na estetski izraznosti, kontrastu, koloristiki in simboliki. Vzpodbujajo vprašanja o podobnostih in nasprotjih, moči in nemoči ter simbiozi med preteklostjo in prihodnostjo. Fotografski diptih, ki naslavlja odnos človek krajina nas popelje v svet, kjer narava izraža svojo silovitost, moč, ki vodi do naravne katastrofe, obenem pa ohranja neokrnjeno estetiko in čudovito harmonijo. Slikoviti odsevi plesa dreves, ki se vzpenjajo iz vode, ustvarjajo izjemno vizualno doživetje naravnega ravnovesja. Fotografski kontrapunkt arhitekturnih elementov razkriva dualizem med brutalnostjo in eleganco. Izrazita struktura vstopa v dialog s prefinjenostjo, odpirajoč vpogled v kompleksnost arhitekturne dediščine in njenega vpliva na družbeno percepcijo prostora. Fotografije z mehko tonalnostjo izpostavljajo monumentalnost in subtilnost objektov, ki sprožajo razmislek o njihovi simboliki ter brezčasnosti. Fotografski kontrapunkt arhitekturnih elementov razkriva dualizem med brutalnostjo in eleganco. Izrazita struktura vstopa v dialog s prefinjenostjo, odpirajoč vpogled v kompleksnost arhitekturne dediščine in njenega vpliva na družbeno percepcijo prostora.

[[image_2_article_63155]]

Fotografije z mehko tonalnostjo izpostavljajo monumentalnost in subtilnost objektov, ki sprožajo razmislek o njihovi simboliki ter brezčasnosti. Jože Marinič s svojimi fotografijami presega estetski vidik in se posveča poglobljeni analizi različnih aktualnih tem iz vsakdanjega življenja človeka in družbe. Vključuje premišljeno izbiro motivov in kompozicij, ki omogočajo različne interpretacije in doživetja. Njegova fotografska ustvarjalnost spodbuja refleksijo in dialog med gledalcem ter fotografijami.

Omenjene fotografije bodo v razstavnem prostoru KUD Gabrijel Kolbič na ogled do 16. marca po predhodni najavi na telefonski številki 041 653 885.