V Hotelu Mond v Šentilju je danes Občina Šentilj v sodelovanju s sosednjo avstrijsko Občino Straß in Steiermark pripravila začetno konferenco projekta Mura povezuje z akronimom Most/Brücke, ki se izvaja v okvirju javnega razpisa za predložitev projektov Interreg programa Slovenija-Avstrija v obdobju 2021 – 2027. Na razpis za standardne projekte je bilo prijavljenih 36 projektnih predlogov, med njimi tudi projekt z nazivom Mura povezuje oziroma Most/Brücke, ki med drugim predvideva izgradnjo mednarodnega pohodniško-kolesarskega mostu čez reko Muro v Ceršaku. Prijavo na razpis sta skoordinirali in v celoti pripravili mag. Petra Pucko in Ines Jurić iz občinske uprave Občine Šentilj. Po zaključenem ocenjevanju vseh prispelih prijav je 12. julija Odbor za spremljanje programa odobril 19 projektov, med katerimi je tudi omenjeni šentiljski projekt.
“Verjamemo, da bo ta most povezoval ljudi na eni in drugi strani meje”
Pohodniško-kolesarski most pomeni za šentiljsko občino nadgradnjo tistega, kar so v preteklosti na področju urejanja kolesarskih poti že storili. “S tem želimo kolesarske poti povezati, hkrati pa nam je uspelo tudi doseči kolesarsko povezavo s sosednjo Avstrijo. Verjamemo, da bo ta most povezoval ljudi na eni in drugi strani meje. Poleg tega bomo pohodnikom in kolesarjem, ki bodo na ta način prišli k nam, ponudili našo kulinariko in tudi kaj več, na primer nočitvene kapacitete. To je začetek razvoja turističnih produktov tudi na naši strani, skrbeti pa moramo, da bodo ta pohodniška in kolesarska doživetja v prid našim občanom in širši okolici,” je povedal župan Občine Šentilj mag. Štefan Žvab. Pretekli petek je z Alešem Mrkelo z Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj že podpisal pogodbo o sofinanciranju projekta z ESRR sredstvi za projekte, odobrene v okviru Interreg programa.
Reinhold Höflechner, župan občine Straß in Steiermark, je dodal, da gre za okoli sedem let star projekt, v okviru katerega so želeli sodelovati s šentiljsko občino na slovenski strani. “Šentilju bomo kot glavnemu partnerju v projektu ponujali vse potrebne informacije, vezane na investicijo, zagotavljamo pa tudi njeno sofinanciranje.”
Muro bodo premostili brez podpor v rečni strugi
Z arhitekturnega vidika bo most, ki bo v viseči izvedbi, unikaten. V celoti bo namreč lesen, nudil bo čudovit razgled na jez reke Mure. Rok Mlakar, vodja projektov in odgovorni projektant v inženirskem biroju Ponting, razloži, da bo most sestavljen iz vzdolžnih lesenih nosilcev, ki bodo preko jeklenih okvirjev obešeni na nosilne jeklene vrvi. Vrvi pa bodo sidrane na obeh bregovih Mure v masivne betonske opornike.
“Skupna dolžina mostu z vstopnimi rampami znaša približno 96 metrov, čistega konstrukcijskega razpona pa je 86 metrov, kar ga zagotovo uvršča med mostove in ne brvi. Njegova širina bo tri metre in pol. Ob dolžini bo poseben tudi v tem, da bo lesen. Takšnega mostu v naši bližini zagotovo ni.” Zaradi terena bo dostop za težko gradbeno mehanizacijo in dostavo materialov mogoč le z avstrijske strani. V rečni strugi ne bo nobenih podpornih elementov, most bo zgrajen dovolj visoko, da tudi v primeru poplav ne bo ogrožen.
Večji del investicije bodo pokrili s sredstvi mednarodnega razpisa
Vrednost novega kolesarskega in pohodniškega mostu je ocenjena na 1,5 milijona evrov, delež občin znaša 300 tisoč evrov, 1,2 milijona evrov predstavljajo pridobljena sredstva iz naslova mednarodnega razpisa Interreg. “Razliko si delimo z avstrijskimi kolegi, tako da na nas pade relativno nizek strošek občine, to je 150 tisoč evrov,” pravi šentiljski župan in dodaja, da bodo lahko preostanek sredstev, namenjenih za izgradnjo mostu, porabili za kolesarske poti. Občina Šentilj se sicer s sosedi na drugi strani meje povezuje zlasti na kulturnem in športnem področju, takšen projekt pa je samo nadgradnja dobrega sodelovanja. “Verjamem, da to tudi ni zadnji projekt.”
Gradnja mostu se bo začela marca prihodnje leto, nova pridobitev pa bo še kako pomembna za razvoj kolesarskega turizma, pa tudi za vsakodnevne opravke občanov. “Še letos bomo izvedli mednarodni razpis in izbrali izvajalca,” zaključuje župan Žvab. Pričakuje, da bodo z gradnjo zaključili v naslednjem letu, nato pa jih čaka ureditev kolesarske povezave od novega mostu preko Ceršaka do broda v Sladkem Vrhu, s čimer bo vzpostavljena krožna kolesarska povezava.