Dars je v preteklih dneh na štajerski avtocesti proti Šentilju, na odseku med hotelom Mond in mejo z Avstrijo, izvajal redna vzdrževalna dela v okviru sanacije vozišča. Celovita obnova omenjenega odseka je po pojasnilih Darsa predvidena  v letih 2025 in 2026. “V sklopu obnove odseka bodo izvedeni ojačitev voziščne konstrukcije z nadgradnjo, obnova viadukta Šentilj, ki bo vključevala razširitev odstavnega pasu, postavitev protihrupnih ograj in zamenjavo varnostnih ograj,” so sporočili z Darsa.

V lanskem in letošnjem letu je podjetje Pomgrad s partnerjem Voc Celje izvajalo dela v sklopu Darsovega projekta preplastitve voziščne konstrukcije na avtocestnih odsekih: Šentilj – Pesnica, Pesnica – Dragučova, Dragučova Mb (Ptujska), Dragučova – Lenart in na razcepu Dragučova ter na priključkih Maribor – sever. Kot so zapisali v Pomgradu, je preplastitev voziščne konstrukcije zajemala izvedbo lokalnih sanacij, na območju slabih strukturnih kapacitet voziščne konstrukcije so izvedli globinske sanacije ter v območjih večjih neravnin, v smislu izravnav, vgradili dodatne plasti asfalta. Po ustrezno pripravljeni podlagi so izvedli nadgradnjo obstoječega vozišča z asfaltnimi veznimi plastmi in obrabno plastjo.

Testno polje s protihrupnim asfaltom je na lokaciji bivše cestninske postaje Pesnica

V preteklosti je sicer Dars na nekaterih avtocestnih odsekih izvedel tudi testna polja s tako imenovanim protihrupnim asfaltom. Eno takšnih polj je na lokaciji bivše cestninske postaje Pesnica, ki  so ga izvedli ob rušitvi in vzpostavitvi prostega prometnega toka na tem območju. “Tako imenovani manjhrupni asfalti so pravzaprav asfalti z bolj odprto strukturo na sami površini. To je podobno kot drenažni asfalti, ki pa so prvenstveno namenjeni odvajanju padavinske vode in preprečevanju vodnega filma na vozni površini. Njihov učinek je predvsem v tem, da z bolj odprto, porozno strukturo zagotavljajo manj širjenja hrupa v okolico, ki je posledica kotalnega upora (stika vrtečega se kolesa na asfaltni površini).” Namen tovrstnih testnih polj je ugotoviti učinek na zmanjšanje hrupa, tudi v povezavi s staranjem in obrabo površine, ter trajnost tovrstnih asfaltnih zmesi. Zaradi odprte strukture imajo namreč tovrstni asfalti krajšo življenjsko dobo od klasičnih obrabnih asfaltnih plasti.