Družba Aerodrom Maribor je v pričakovanju ureditve dolgoročne koncesije za upravljanje lani dvignila število prepeljanih potnikov in tovora, a absolutne številke so po besedah direktorja Ladimirja Broliha v absolutnem smislu še vedno zanemarljive. Tudi zato ga veseli, da je razvojne načrte, ki jih izvaja država, slišala tudi širša javnost v regiji.
Lani prepeljali 26.000 potnikov
Kot je Brolih povedal za STA, so lani skupaj prepeljali 26.000 potnikov in okoli 183 ton tovora, kar sicer pomeni opazen dvig glede na leto poprej. Družba, ki je v lasti Delavske hranilnice, je leto 2015 sklenila z izgubo, predvsem po zaslugi velikih stroškov sofinanciranja Adriine linije v London. Skupaj je podjetje lani ustvarilo 1,2 milijona evrov prihodkov.
Od prvega aprila v Düsseldorf
Letos v Mariboru načrtujejo okoli 27.500 potnikov, ker se ob za april napovedani povezavi z Düsseldorfom dogovarjajo za še nekatere nove linije, pa lahko število potnikov preseže številko 30.000. To bi v primerjavi z letom prej pomenilo primerno, a še vedno nezadostno rast, glede na potenciale, ki jih ima letališče, meni Brolih, ki pri tovornem prometu letos načrtuje dvig s 183 na okoli 300 ton.
Kar se tiče morebitnih dodatnih linij, je njihov partner Express Airlines že napovedal tudi lete v Split, za katere je že veliko zanimanja, tik pred realizacijo dogovora so tudi za vzpostavitev povezave s Prištino. Ob tem bodo v podobnem obsegu kot lani tudi letos z njihovega letališča leteli čarterski leti partnerskih turističnih agencij.
Velik potencial mariborskega letališča
Mariborsko letališče je bilo tudi ena glavnih tem, ko je beseda predstavnikov vlade na sredinem obisku Podravja nanesla na razvojne potenciale. Brolih je tega vesel, a ob tem opozarja, da brez regionalnega zavedanja, kakšen potencial lahko pomeni letališče, tudi država sama ne more narediti veliko.
“To spoznanje vsak dan bolj raste in menim, da smo na dobri poti glede akcij, ki jih peljejo država in občine, da letališče zares zaživi. Upam, da tudi ob upoštevanju našega predloga, da naj letališče gradi mesto in ne mesto letališča,” je dejal prvi mož Aerodroma Maribor.
Podpora vlade vzpostavitvi liniji Slovenija – Kitajska
Med obiskom vlade je bilo govora tudi o skorajšnjem podpisu dogovora za vzpostavitev neposredne letalske povezave med Slovenijo in Kitajsko. Za to si zelo prizadeva župan Andrej Fištravec, ki želi, da bi ta linija bila vzpostavljena iz Maribora, pri tem pa naj bi ga ob sredinem neformalnem srečanju podprl tudi premier Miro Cerar.
Brolih pravi, da je ideja zelo dobrodošla, a da je na letališču za kaj takega nujno potrebno najprej razrešiti nekatere tehtne tehnične ovire. Predvsem ima v mislih nujno podaljšanje pristajalne steze, ker gre za medcelinski let, pa je na mestu tudi vprašanje ekonomije obsega. Bi pa vzpostavitev take linije tudi po njegovem mnenju pomenila veliko priložnost za vzpostavljanje nadaljnjih letalskih povezav in turistični izkupiček regije.
STA
Lokalno