Mestna občina Maribor si je v okviru Evropske prestolnice kulture 2012 zastavila veliko obetavnih projektov, med njimi tudi gradnjo Brvi Lent Maribor, vendar jih večine ni bila sposobna izpeljati. Ko je bil projekt v okviru EPK 2012 izbran na mednarodnem arhitekturnem natečaju, je predstavljal inovativno rešitev za Maribor, vendar je tako kot veliko projektov obstal v začetni fazi pridobitve gradbenega dovoljenja. Namen Brvi Lent Tabor je bil zlasti, da bi ponovno povezala dele Maribora ob Dravi, Lent in Taborsko nabrežje, pripomogla k oživitvi nabrežij obenem pa izboljšala pogoje za premikanje po mestu peš ali s kolesom.
Bo gradnja sploh kdaj dokončana?
Brv Lent Tabor je bila zasnovana kot kolesarski in peš most, ki bi stal vzporedno z obstoječim Starim mostom. Skoraj 133 metrov dolg in v les odet most bi nudil pešcem in kolesarjem lažji prehod med obema nabrežjema Drave. Kljub napovedim, da bo nova brv zgrajena konec leta 2013, po prvotnih ocenah bi primopredaja projekta potekala 29. novembra 2013, pa sodeč po trenutni situaciji za to vendarle ni nobenih pogojev.
Za izvedbo projekta bi potrebovali dober milijon evrov
Mestna občina Maribor je gradnjo hotela izpeljati, vendar ji je zmanjkalo sredstev. Zaenkrat ne more nikjer stakniti 1,1 milijona evrov, da bi sploh lahko začela 3,9 milijonov evrov vreden projekt, kljub temu da je od Evropskega sklada za regionalni razvoj že dobila odobrenih 2,8 milijona evrov.
Hkrati z gradnjo brvi je bila predvidena izgradnja promenade na levem bregu reke Drave
Gradnja brvi je tesno povezana z izvedbo še enega projekta – izgraditvijo levega obrežja reke Drave. Predvideno je bilo, da bi en kilometer področja na Lentu preuredili, pri čemer bi del med Vodnim stolpom in Studenško brvjo bil urejen kot promenada, to območje pa bi posledično bilo zaprto za motorni promet, razen za dostavo in intervencijska vozila.
Pomen projekta za Maribor
Mestna občina Maribor je s tema projektoma želela predvsem »dati novo podobo javnim površinam, ki bodo zasnovane kot živahni in privlačni prostori ob reki«, kot so zapisali v investicijskem programu. Ureditev obeh nabrežij in njuna povezanost z brvjo bi pripomogli k večji izkoriščenosti Lenta, posebej izboljšanju možnosti za ureditev kolesarskih in pešpoti, lažjemu premikanju med mestnim središčem na levi strani brega in desnim bregom, zagotovitvi prizorišč za kulturne in zabavne dogodke ter imela pomemben vpliv na zmanjšanje onesnaževanja zaradi spodbujanja meščanov naj se po mestu premikajo peš ali s kolesom.
Lokalno