Občinski svetniki v Rušah se bodo danes (v četrtek, 19. septembra) sestali na 13. redni seji. Na zadnji so se sestali konec aprila, vmes je bila še ena dopisna seja.
Zakaj višje cene?
Na dnevnem redu tokratnega srečanja je nekaj pomembnih zadev, med drugim tudi uskladitev cen komunalnih in drugih storitev. Tako je predlagano povišanje cen na področju izvajanja gospodarske javne službe (GJS) odvajanja in čiščenja komunalnih in padavinskih odpadnih voda. Kot pojasnjujejo v občinski upravi, je povišanje cen potrebno zaradi višje omrežnine (vpliv povišanih stroškov amortizacije novozgrajene infrastrukture), kar pa delno blažijo s subvencijo omrežnine, kot to omogoča Uredba o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja. Same cene storitev javne službe ostajajo v dogovoru z izvajalcem GJS nespremenjene.
Iz gradiva je še razvidno, da je predlagano tudi povišanje cen vrtčevskega varstva. Na občini pojasnjujejo, da je predlog dviga cen v prvi vrsti višji strošek plač zaposlenih. Strošek plač namreč dosega kar 84 odstotkov ekonomske cene. "1. 9. 2023 je začel veljati Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive. S 1. 1. 2024 se je minimalna plača dvignila za 4,2 odstotka, na minimalno plačo je vezana tudi višina regresa. Prav tako beležimo višje premije dodatnega pokojninskega zavarovanja, v juniju lansko leto je prišlo tudi do uskladitev vrednosti plačnih razredov."
Če občinski svetniki novih cen programov predšolske vzgoje v Vrtcu Ruše ne bodo potrdili, bo finančno breme, slabih 160.000 evrov na leto, potrebno kriti iz občinskega proračuna, kar pa zelo obremenjuje možnosti izvajanja investicij v prihodnje
Trenutno veljavna cena vrtca velja od 1. junija 2023. V prvem starostnem obdobju je predviden dvig cene za 9,25 odstotkov, v drugem pa za 15,74 odstotkov.
Nekoliko spremenjen letni načrt ravnanja s stvarnim premoženjem
Svetniki bodo na seji potrjevali tudi letni načrt ravnanja s stvarnim premoženjem Občine Ruše. Ta je bil glede na predhodni predlog nekoliko spremenjen. Tako je bilo zmanjšano število zemljišč v delu, ki opredeljuje pridobivanje - iz sedem na štiri sklope zemljišč (skupna orientacijska vrednost je padla iz 474.250 evrov na 294.250 evrov), prav tako pa tudi v delu razpolaganja - iz 13 na deset sklopov zemljišč (skupna orientacijska vrednost je padla iz 563.810 evrov na 413.460 evrov).
Znova o zaključnem računu
Znova bo v obravnavi tudi zaključni račun proračuna za leto 2023, ki na aprilski seji ni bil potrjen. Ker dokument prikazuje stanje na dan 31.12., se ga z računovodskega vidika ne more popravljati. Zakonodaja določa, da županja obvesti ministrstvo, pristojno za finance. o sprejetem zaključnem računu. "Ker predstavlja zaključni račun stanje na presečni datum, ki se ga z računovodskega vidika ne more popravljati ali spreminjati in glede na dejstvo, da gre za upoštevanje zakonodaje, je potrjevanje zaključnega računa na občinskem svetu zgolj formalnost," še pojasnjujejo na občini.