Na novinarski konferenci v prostorih občine Maribor, sta mag. Franjo Švajger, Medobčinski inšpektorat in redarstvo Maribor ter Robert Merc, skupinovodja redarstva Maribor, naredila pregled dejavnosti v letu 2013. »Mestno redarstvo je več kot le pisanje listkov, kar najpogosteje vidijo občani,« je za začetek dejal Franjo Švajger ter izpostavil, da tako inšpektorat kot redarska služba aktivno sodelujeta s civilnimi družbami in drugimi institucijami. Osemnajst občinskih svetov odloča o dejavnostih – o proračunu, načrtu dela, obeh organizacijskih enot (inšpekcije in redarske službe), ki pokrivata 900 kvadratnih kilometrov in zajemata 200.000 prebivalcev. Na tem območju dela 18 redarjev, 6 inšpektorjev in še ostale osebe, ki so zadolžene za administracijo, finance, ugovore ipd. – vseh skupaj je zaposlenih 36 oseb. Redarski del tako zajema polovico zaposlenih.
Lani izvedenih 40% postopkov več kot 2012
Mestno redarstvo Maribor je v letu 2013 izvedlo 23 800 prekrškovnih postopkov, poleg tega pa zaznalo še 3000 ostalih kršitev (skupaj torej 26 800). V letu 2012 je bila ta številka manjša, in sicer 19 000, kar pomeni, da so v lanskem letu izpeljali 40 odstotkov več postopkov. Vrednost izrečenih glob je lani znašala 1 200 000 evrov (v primeru, da bi bile izplačane vse globe, brez upoštevanja »polovičke«, torej če bi vsi izkoristili slednje, bi ta vrednost znašala 600 000 evrov). Dejansko plačanih je bilo 728 000 evrov – 692 000 evrov glob s plačilnimi nalogi, ki so jih izdali redarji, vplačane globe od odločb po pritožbah so znašale 17 500 evrov in 20 000 evrov sodne takse. Z naslova terjatev imajo še 480 000 evrov (ki pa so se zbrala še s prejšnjih let, sedaj pa je bil opravljen celoten pregled 3000 primerov iz preteklosti). Okoli 200 zadev je po pregledu v lanskem letu že zastaralo – razlog? Sistemske napake.
Letos načrtovan milijon evrov s strani glob
Vsakdanje delo redarja poteka po ustaljenih smernicah – ob začetku delovnega časa dobi podano območje dela ter obseg dela, po delovnem dnevu pa se vedno oceni uspešnost. Na podlagi tega se redarjem odmerjajo tudi dodatki, upoštevajo pa še druge kriterije kot so preventivna opozorila, odzivi s terena (kršitelji se nad nekaterimi redarji pritožujejo bolj kot nad drugimi), odnos s sodelavci, pripravljenost za dodatna dela (ob večerih, ponoči, med vikendi). Ti kriteriji veljajo od maja 2013.
V letu 2014 je načrtovanih še 25 odstotkov več glob kot jih je bilo v letu 2013, torej se predvideva, da se bo letos v občinsko blagajno stekel en milijon evrov iz naslova glob, ki jih bodo spisali Medobčinski redarji, kar lahko razumemo kot sporočilo, da bodo redarske službe še bolj dejavne. Ali kot so dejali sami: »S podobnim tempom kot v letu 2013 in vplačanimi globami še od prejšnjih letih, naj bi se predvidoma dosegla ta številka,« je povedal Franjo Švajger.
Pritožb je vsako leto manj
Danes rešujejo vse zadeve tekoče, predvsem pritožbe, ki jih je bilo lani 372, v letu 2012 pa 851, čeprav je bilo izrečenih več glob. Pritožb je torej manj, njihovo reševanje je hitrejše, 95 odstotkov pritožb pa je neuspešnih, kar kaže na dobro delo njihovih služb, in da razmišljanje kršiteljev »bom se samo pritožil in se bo postopek zavlekel v zastaranje« ne deluje več.
Ta konec tedna se obeta povečan obseg dela oz. nadzora redarskih služb zaradi napovedanih javnih prireditev. V splošnem svojo dejavnost okrepijo v času šolskih počitnic, prvomajskih praznikov, ob zaključku šolskega leta ipd., kjer skušajo delovati predvsem preventivno in opozarjati občane na spoštovanje javnega reda in miru. Veliko pozornost pa namenjajo ranljivejšim skupinam kot so invalidi v prometu, kjer izvajajo vsakodnevni nadzor.
Lokalno