V Mariboru še vedno brez uspešnega dogovora glede zgodnjega učenja nemščine in računalništva v osnovnih šolah. Proračun razburja vodjo kolegija ravnateljev mariborskih osnovnih šol Damirja Orehovca.
Po sprejetju proračuna je kot smo že pisali zavrelo med mariborskimi ravnatelji, kot tudi starši osnovnošolskih otrok. Damir Orehovec, kot vodja kolegija ravnateljev mariborskih osnovnih šol, sporoča, da so ravnatelji ogorčeni in razočarani nad odnosom MO Maribor do osnovnošolskega prostora: »Župan Andrej Fištravec in njegova lista ne zaupata strokovni presoji strokovnjakov s fakultet, učiteljev in ravnateljev o pomembnosti zgodnjega izobraževanja na področju tujih jezikov in računalništva.«
Župan trdi eno, ravnatelji drugo
Kot je v sporočilu za javnost pojasnil Damir Orehovec, ravnatelj OŠ Martina Konšaka, ravnateljem ni jasna izjava župana MO Maribor, ki je izjavil, da so se ravnatelji strinjali z ukinitvijo zgodnjega poučevanja: »Župan trdi, da smo ravnatelji izrazili strinjanje z ukinitvijo zgodnjega poučevanja tujega jezika in računalništva v OŠ. To lahko razumemo samo v kontekstu, da je bil v zadnjem mesecu in pol res veliko odsoten in najbrž ni spremljal, kako smo mariborsko javnost in mestne svetnike obveščali o nujnosti nadaljevanja z obema programa tudi v naslednjem šolskem letu.«
Bodo delo učiteljev prevzele jezikovne šole?
Učitelje in ravnatelje skrbi tudi dejstvo, da bodo njihovo delo, za katero so se izobraževali, prevzele plačljive jezikovne šole: »Župan in predvsem njegova lista razmišljajo o tem, da bi otroke raje izobraževale jezikovne šole, ker naj bi to bilo ceneje, kot pa učitelji in učiteljice, ki smo jih vsa ta leta izobraževali v sodelovanju z Zavodom za šolstvo OE Maribor prav za namen zgodnjega poučevanja obeh predmetov.«
Za osnovne šole premalo denarja
Osnovne šole so primorane varčevati, saj si po besedah Damirja Orehovca, nemalo funkcionalnih in ostalih stroškov pokrijejo same. »Za funkcionalne stroške MOM letos namenja 10% manj denarja kot v lanskem letu, že štiri leta ni šolam namenila za šolsko pohištvo niti evra, za investicijsko vzdrževanje namenja 28% lanskih sredstev, nobeni šoli ni še nikoli kupila nobenega računalnika oziroma česarkoli, kar je povezano s tako imenovano IK tehnologijo, z letošnjim šolskim letom ukinja osnovnim šolam tudi dotacijo za programe, ki so namenjeni preprečevanju odvisnosti mladih, v skupni višini 15.000€ .« Šole same skrbijo za nabavo določene opreme ter izvedbo manjših investicijsko-vzdrževalnih del za zagotavljanje varnosti in dobrih pogojev za izvajanje osnovnošolske dejavnosti: »Ker nekatere investicije (zunanja igrala, garderobne omare, kuhinjska oprema …) presegajo zneske privarčevane v enem letu, je potrebno včasih varčevati več let, tako se je morda na kakem računu znašel tudi večji znesek, ki je tam namensko in se vedno prav tako tudi porabi. MO Maribor pa o tem denarju govori kot o enormnih presežkih šol, ki bi si jih želela prilastiti.«
Korak pred Mariborom so sosednje občine
»Za razliko od mariborske pa sosednje občine osnovnim šolam financirajo zgodnje učenje tujih jezikov že v vrtcu in potem še v šoli, šole so prav tako dobro vzdrževane in opremljene s sodobno IK tehnologijo. Najbrž zato, ker se vodilni v teh občinah zavedajo, kaj je pomembno in kaj je javni interes,« zaključi Damir Orehovec.